پرونده های مربوط به انحصار طلبی گوگل افزایش داشته است. اخیرا، نیل موهان، مدیرعامل یوتیوب، در جلسه دادگاه فدرال روز دوشنبه، ادعای وزارت دادگستری مبنی بر انحصارطلبی گوگل در بازار فناوری تبلیغات را رد کرد. موهان تأکید کرد که گوگل همواره در راستای منافع مصرف‌کنندگان و صنعت تبلیغات عمل کرده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری رسانه تکنولوژی تکنا، این شهادت، هفته دوم دادرسی پرونده‌ای است که وزارت دادگستری و هشت ایالت علیه گوگل به دلیل سوءاستفاده از موقعیت مسلط خود در بازار فناوری تبلیغات و نقض قوانین ضد انحصار، به ویژه پس از خرید شرکت DoubleClick، طرح کرده اند.

موهان با اشاره به رقابت شدید در بازار فناوری تبلیغات، عنوان کرد که موفقیت گوگل مرهون نوآوری‌های محصول و ارائه خدمات باکیفیت به مشتریان بوده است. وی همچنین بر این نکته تأکید کرد که گسترش فعالیت‌های گوگل در این حوزه، در پاسخ به نیازهای روزافزون مشتریان، از جمله ناشران و تبلیغ‌کنندگان، صورت گرفته است. وزارت دادگستری معتقد است که گوگل با افزایش نرخ تبلیغات و اعمال محدودیت بر رقبا، به ناشران آسیب رسانده و به صورت غیرقانونی بر بازار مسلط شده است. این وزارتخانه خواستار تجزیه گوگل و فروش بخش فناوری تبلیغات آن (DoubleClick) شده است.

گوگل اما این اتهامات را رد کرده و مدعی است که بازار فناوری تبلیغات بسیار رقابتی است و موفقیت این شرکت نتیجه نوآوری و ارائه خدمات بهتر به مشتریان بوده است. این پرونده، دومین دعوی ضد انحصار علیه گوگل در یک سال گذشته است. پیش از این، یک قاضی فدرال حکم به تخلف گوگل در ایجاد انحصار در بازار جستجوی آنلاین داده بود. برای مشاهده تازه ترین خبرها به صفحه اخبار فناوری رسانه تکنا مراجعه کنید.

source

توسط elmikhabari.ir