درحالی که اکثر ابرقهرمانان دنیای کمیک‌‌بوک به مارول و یا دی‌سی تعلق دارند، تعدادی ابرقهرمان دوست‌‌داشتنی نیز وجود دارند که هیچکدام از این کمپانی‌‌ها مالک آنها نیستند.

ممکن است که دی‌‌سی و مارول مالک شناخته شده‌‌ترین ابرقهرمانان تاریخ مانند، مرد عنکبوتی، بتمن، سوپرمن و بسیاری دیگر باشند، اما کمیک‌‌هایی مانند پسر جهنمی، شکست‌ناپذیر و گروه پسران درحالی موفق شده‌‌اند که به این دو کمپانی قدرتمند تعلق ندارند. علاوه‌‌بر ابرقهرمانانی که به آنها اشاره کردیم، ده‌‌ها شخصیت در دنیای کمیک‌‌بوک حضور دارند که به اندازه‌‌ای که لایقشان هستند دیده نشده‌‌‌اند.

۲۰. Ghost

۲۰ ابرقهرمان برتری که به مارول و دی‌سی تعلق ندارند - گیمفا

شرکت دارک هورس با الهام از آثاری مانند Phantom Detective و Shadow  آلتر ایگویی برای شخصیت الیزا کامرون خلق کرد، که پس از کشته شدن به عنوان یک روح به دنیا بازمی‌‌گردد و به دنبال انتقام است. او درابتدا فکر می‌‌کرد یک روح ساده است، اما متوجه می‌‌شود توسط نانومیت‌‌ها به دنیا بازگردانده شده و توانایی‌‌های خاصی دارد. این شخصیت بخشی از کمیک‌‌های Greatest World بود و به موفق‌‌ترین آنها تبدیل شد. پس از اولین حضور در دنیای کمیک‌بوک در سال ۱۹۹۳، آثار دیگری نیز از الیزا کامرون منتشر شد.

۱۹. Jack in the Box

۲۰ ابرقهرمان برتری که به مارول و دی‌سی تعلق ندارند - گیمفا

شهر Astro شخصیت‌‌های محبوب زیادی دارد، اما جالب‌‌ترین آنها دلقکی به نام Jack in the Box است که با الهام از یک اسباب بازی با همین نام خلق شده است. جک جانسون که اولین Jack in the Box محسوب می‌‌شود، با استفاده از اختراعات خود مانند دسکتش‌‌های منجنیقی و دماغ‌‌های الکتریکی از خیابان‌های شهر Astro محافطت می‌‌کند. سپس زکری جانسون این وظیفه را برعهده می‌‌گیرد اما زمانی که متوجه می‌‌شود به زودی صاحب یک فرزند خواهد شد از زندگی به عنوان یک ابرقهرمان کناره‌‌گیری می‌‌کند تا دستیار او، روسکو جیمز، به Jack in the Box جدید تبدیل شود.

۱۸. Nexus

۲۰ ابرقهرمان برتری که به مارول و دی‌سی تعلق ندارند - گیمفا

شخصیت Nexus یکی از ابرقهرمانان به یادماندنی دنیای کمیک در دهه ۹۰ میلادی محسوب می‌‌شود. هوراتیو هلپاپ قدرت‌‌های خود را از یک بیگانه با نام Merk دریافت می‌‌کند، اما او در هر چرخه باید تعداد مشخصی از قاتلان سریالی را از بین ببرد، اگر در انجام این کار ناموفق باشد سردردهای شدیدی می‌‌گیرد که منجر به کشته شدن او می‌‌شوند. از طریق Merk، شخصیت Nexus قابلیت‌‌هایی مانند قدرت فوق العاده زیاد، توانایی پرواز کردن و پرتاب انرژی را به دست آورد. دوراهی‌‌های اخلاقی و سیاسی، کمیک Nexus را به اثری متفاوت و منحصر به فرد تبدیل می‌‌کنند.

۱۷. Homelander

۲۰ ابرقهرمان برتری که به مارول و دی‌سی تعلق ندارند - گیمفا

شاید ابرقهرمان به شمار آوردن شخصیت Homelander چندان کار درستی نباشد، اما بدون شک Homelander به لطف سریال The Boys، شناخته‌‌شده‌‌ترین شخصیت این گروه است. Homelander را می‌‌توانیم به عنوان یک سوپرمن اما با رفتارهایی شیطانی معرفی کنیم، همچنین او نتیجه آزمایشت مخفی شرکت Vought-American بود که سعی داشت ابرانسان‌‌هایی با قابلیت‌‌های عجیب و غریب خلق کند. کمیک The Boys نگاهی واقع گرایانه را از یک انسان معمولی که قدرت بسیار زیادی را در دست گرفته است روایت می‌‌کند که Homelander را به یکی از مخوف‌ترین شخصیت‌‌های کمیک‌‌بوک تبدیل کرده است.

۱۶. Spawn

۲۰ ابرقهرمان برتری که به مارول و دی‌سی تعلق ندارند - گیمفا

با جمجمه‌‌ها، زنجیرها و شنل بلندش، وقتی Spawn را با دیگر ابرقهرمانان زمان خود مقایسه می‌‌کنیم، متوجه منحصر به فرد بودن او می‌‌شویم. اما نکته اصلی که شخصیت Spawn را خاص می‌‌کند، داستان غم انگیز اما ساده او است که هرکسی بتواند با این شخصیت ارتباط برقرار کند. آل سیمونز، که پیش از خیانت دوستانش و به قتل رساندن او یک سرباز بود، برای دیدن دوباره همسرش معامله‌‌ای با شیطان می‌‌کند تا دوباره به زندگی بازگردد، اما این معامله عواقبی نیز برای سیمونز دارد. او پنج سال بعد به دیدن همسرش واندا می‌‌رود، اما می‌‌بیند او دوباره ازدواج کرده و به زندگی خود ادامه داده است. سیمونز پس از دیدن واندا، احساس می‌‌کند که به او خیانت شده و سعی دارد از کسانی که او را فریب داده‌‌اند انتقام بگیرد.

۱۵. Stardust the Super Wizard

۲۰ ابرقهرمان برتری که به مارول و دی‌سی تعلق ندارند - گیمفا

شخصیت عجیب Stardust The Super Wizard که توسط فلچر هنکس خلق شد، اولین حضورش در دنیای کمیک را در ماه دسامبر سال ۱۹۳۰ میلادی تجربه کرد. Stardust در دهه‌‌های آینده کاملا فراموش شد، اما طی چند سال گذشته تعدادی از طرفداران کمیک‌‌بوک با سبک آوانگارد فلچر هنکس ارتباط برقرار کردند تا در نتیجه این شخصیت جان دوباره‌‌ای بگیرد. Stardust the Super Wizard قدرتی غیرقابل تصور دارد و هر شروری که به با او درگیر شود را به سختی مجازات خواهد کرد، این مجازات‌‌ها شامل جدا کردن سر دشمنان و یا پرتاب کردن آنها به فضا می‌‌شوند. به لطف نگاه منحصر به فرد فلچر هنکس، شخصیت Stardust همچنان زنده نگه داشته شده است.

۱۴. Supreme

۲۰ ابرقهرمان برتری که به مارول و دی‌سی تعلق ندارند - گیمفا

Supreme کار خود را به عنوان نسخه خشن‌‌تر و عصبانی‌‌تر سوپرمن آغاز کرد، اما به لطف الن مور، مسیر این شخصیت با تغییرات بزرگی مواجه شد. تحت نظارت مور، Supreme که نام اصلی او ایتان کرین است، به یک هنرمند کمیک‌‌بوک تبدیل شد که پس از تماس با یک شهاب سنگ فضایی به قدرت‌‌های فرابشری دست پیدا کرد. ایتان کرین درنهایت با دنیای Supremacy آشنا می‌‌شود، جایی که دیگر Supremeها به آنجا می‌‌روند تا مورد بازبینی قرار بگیرند.

۱۳. Marshal Law

۲۰ ابرقهرمان برتری که به مارول و دی‌سی تعلق ندارند - گیمفا

طرفداران کمیک‌‌بوک شاید Marshal Law را به عنوان یک ابرقهرمان معرفی نکنند، اما ما در این مطلب به خاطر توانایی‌‌های خاص او و پوشیدن ماسک، Marshal Law را به عنوان یک ابرقهرمان در نظر می‌‌گیریم. این اثر خلق  شده توسط پت میلز و کوین اونیل در آینده جریان دارد و نگاهی کمدی به سنت‌‌های ابرقهرمانان و سیاست‌‌های ایالات متحده دارد. Marshal Law از طرف دولت استخدام شده است تا ابرانسان‌‌هایی که از دستورات پیروی نمی‌‌کنند را از بین ببرد.

۱۲. The Crow

۲۰ ابرقهرمان برتری که به مارول و دی‌سی تعلق ندارند - گیمفا

 قهرمان قانون شکن خلق شده توسط جیمز اوبار یکی از موفق‌‌ترین نمونه‌‌ها در کمیک‌‌های مستقل است که طرفداران زیادی دارد. The Crow داستان یک موسیقی‌‌دان با نام اریک دریون را روایت می‌‌کند که پس از به قتل رسیدن خودش و نامزدش، دوباره به زندگی بازمی‌‌گردد تا با استفاده قدرت‌‌های فراطبیعی که توسط یک کلاغ به او داده شده، انتقام نامزدش را از گروه خلافکاری که او را به قتل رساندند بگیرد. جیمز اوبار داستان The Crow را پس از دست دادن نامزدش در یک تصادف رانندگی نوشت، این ارتباط شخصی باعث شده تا داستانی قابل لمس را بخوانیم و با آن ارتباط برقرار کنیم.

۱۱. The Rocketeer

۲۰ ابرقهرمان برتری که به مارول و دی‌سی تعلق ندارند - گیمفا

The Rocketeer نامه‌‌ای عاشقانه مجله‌‌های زرد و سریال‌‌های اوسط قرن بیستم است که توسط یکی از بزرگ‌‌ترین افراد این مدیوم یعنی دیو استیونز خلق شد، علاقه و وسواس استیونز را می‌‌توان در تمام صفحه‌‌های این کمیک‌‌بوک احساس کرد. The Rocketeer که نام اصلی او کلیف سکورد است، با جت‌‌پک و کلاه نمادینش نه تنها به یکی از مهم‌‌ترین افراد تاریخ کمیک‌‌بوک تبدیل شده، بلکه رد پای او را در هالیوود نیز می‌‌توانیم مشاهده کنیم.

۱۰. The Spirit

۲۰ ابرقهرمان برتری که به مارول و دی‌سی تعلق ندارند - گیمفا

زمانی که The Spirit اولین حضورش را در سال ۱۹۴۰ میلادی در دنیای کمیک تجربه کرد، آخرین شخصیتی که خالق آن، ویل آیزنر، قصد ساخت آن را داشت یک ابرقهرمان دیگر مانند دیگر شخصیت‌‌های کمیک‌‌بوک بود. اما او مجبور شد برای Quality Comics کمیکی با این مشخصات را خلق کند. با این حال، نگاه متفاوت او به یک ابرقهرمانی که کاراگاه است باعث شد تا انقلابی در این مدیوم ایجاد شود و بسیاری از ابرقهرمانانی که در آینده به وجود آمدند از The Spirit الهام بگیرند.

۹. Invincible

۲۰ ابرقهرمان برتری که به مارول و دی‌سی تعلق ندارند - گیمفا

طی سال‌‌های اخیر خلق ابرقهرمانی که تاثیر زیادی در این مدیوم داشته باشد کار  دشواری است اما رابرت کرکمن، کوری واکر و رایان اوتلی با کمیک‌‌بوک Invincible در سال ۲۰۰۳ موفق به انجام این کار شدند. داستان این کمیک‌ حول محور مارک گریسون جریان دارد که قدرت‌‌های خود را از پدرش نولان گریسون، ملقب به Omni Man، به ارث برده است و در مسیر زندگی‌‌اش با چالش‌‌های متفاوتی مواجه می‌‌شود. بااینکه کرکمن برای شخصیت Invincible از الگوی ثابت و کلیشه‌‌ای ابرقهرمانان الهام گرفته، او این از نکات استفاده کرده تا داستانی را روایت کند که پر است از پیچش‌‌های غیرقابل حدس تا جذابیت داستان تا انتها حفظ شود.

۸. Savage Dragon

۲۰ ابرقهرمان برتری که به مارول و دی‌سی تعلق ندارند - گیمفا

از بین تمام کسانی که شرکت Image Comics را راه‌‌‌اندازی کردند، تنها اریک لارسن همچنان تمام شماره‌‌های کمیک Savage Dragon را می‌‌نویسد و منتشر می‌‌کند. Savage Dragon پس از بیدار شدن در یک محیط آتشین در اداره پلیس شهر شیکاگو استخدام می‌‌شود تا در آنجا به مبارزه با جرم وجنایت بپردازد. درحالی که این اژدها به سالگرد سی سالگی خود نزدیک می‌‌شود، نکته‌‌ای که او را به شخصیتی دوست داشتنی تبدیل می‌‌کند رویکرد متفاوت لارسن به خلق یک ابرقهرمان است. در طول چندین ماجراجویی خشن و عجیب و غریب هرگز نمی‌‌توانید حدس بزنید که چه اتفاقی انتظار شما را می‌کشد.

۷. Madman

۲۰ ابرقهرمان برتری که به مارول و دی‌سی تعلق ندارند - گیمفا

شخصیت Madman پس از کشته شدن در یک تصادف رانندگی توسط دو دانشمند، درست مانند فرانکشتاین، با قدرت‌‌هایی فرابشری احیا می‌‌شود و در قالب یک ابرقهرمان در شهر Snap به مبارزه با خلافکارها می‌‌پردازد. حساسیت و خلاقیتی که مایک آلرد در خلق شخصیت Madman به خرج داده، باعث شده تا شاهد یکی خاص‌‌ترین ابرقهرمانانی باشیم که به دی‌سی و یا مارول تعلق ندارد.

۶. Hellboy

۲۰ ابرقهرمان برتری که به مارول و دی‌سی تعلق ندارند - گیمفا

مانند بسیاری از شخصیت‌‌های لیست، Hellboy یکی دیگر از قهرمانان شرکت Dark Horse محسوب می‌‌شود که توسط مایک میگنولا خلق شده است. علاقه میگنولا به هیولاها، کمیک‌‌های جک کربی، اچ. پی. لاوکرفت و اسطوره‌‌های باستانی در تمام بخش‌‌های Hellboy دیده می‌‌شود. پسر جهنمی حتی در سخت‌‌ترین شرایط حس شوخ‌طبعی و آرامش خود را از دست نمی‌‌دهد و بدون هیچ تردیدی وارد خطرناک‌‌ترین شرایط می‌‌شود.

۵. Optimus Prime

۲۰ ابرقهرمان برتری که به مارول و دی‌سی تعلق ندارند - گیمفا

رهبر و مبارز اصلی آتوبات‌‌ها یعنی Optimus Prime، نمونه‌‌ای کامل از یک رهبر فداکار است. او در ابتدا یک سرباز ساده بود، اما توسط Matrix of Leadership انتخاب شد تا به یکی رهبران آتوبات‌‌ها تبدیل شود. سپس Optimus Prime در جنگ داخلی چند هزارساله‌‌ای علیه دوست و متحد قدیمی‌‌اش یعنی Megatron گرفتار می‌‌شود و درنهایت با تعدادی از سربازان خود به سیاره زمین فرار می‌‌کند تا در آنجا به مقاومت ادامه دهد. بااینکه پس‌زمینه داستانی فرنچایز Transformers با هر فیلم سینمایی، انیمیشن و یا کمیک تغییر می‌‌کند، شخصیت Optimus Prime رفتار دوستانه و شرافتمندانه‌‌اش را از دست نداده است.

۴. Tommy Oliver

۲۰ ابرقهرمان برتری که به مارول و دی‌سی تعلق ندارند - گیمفا

Tommy Oliver کار خود را به عنوان یک شرور در دنیای کمیک آغاز کرد، او توسط Rita Repulsa شست و شوی مغزی داده شد تا Power Rangers را از بین ببرد. با این حال Tommy Oliver موفق می‌‌شود خود را از قدرت Rita Repulsa آزاد کند و به یکی از مهم‌‌ترین اعضای Power Rangers تبدیل شود. پس از کنار گذاشتن شخصیت شرور خود، او با نام Green Ranger دو گروه Red Zeo و Black Dino را رهبری کرده است. بااینکه او شرارت و ظلم واقعی را می‌‌شناسد، با شجاعت به مبارزه با دشمنان ادامه می‌‌دهد و از متحدان خود محافظت می‌کند.

۳. Michelangelo (The Last Ronin)

۲۰ ابرقهرمان برتری که به مارول و دی‌سی تعلق ندارند - گیمفا

در آینده‌‌ای تاریک و ظالمانه، Michelangelo به عنوان تنها لاک‌‌پشت نینجا باقی‌‌مانده، تلاش می‌‌کند Foot Clan را برای همیشه از بین ببرد. The Last Ronin، نوشته کوین ایستمن و تام والتز، مینی سریالی به شدت غم انگیز است که داستانی متفاوت را از Michelangelo روایت می‌‌کند. دیدن تلاش‌‌های او بدون حضور استاد اسپلینتر و برادرانش برای نابود کردن Foot Clan، بیش از نکات دیگر این کمیک غم‌‌‌انگیز است.

۲. Space Ghost

۲۰ ابرقهرمان برتری که به مارول و دی‌سی تعلق ندارند - گیمفا

بااینکه که Space Ghost کار خود را در انیمیشن‌های سریالی شبکه CBS، مانند Space Ghost and Dino Boy و Space Stars آغاز کرد، نسخه‌ای که از این شخصیت در کمیک‌ها به نمایش درآمده بسیار متفاوت‌تر از انیمیشن‌های او است. Space Ghost شخصیتی قدرتمند است که تمام شرورهای کهکشان‌ از او می‌‌ترسند، درواقع اگر توانایی‌‌های سوپرمن را با خصوصیات اخلافی بتمن ترکیب کنیم، با شخصیتی مانند Space Ghost طرف خواهیم بود. با توجه به این نکته که او در انیمیشن‌‌های CBS شخصیت شوخ طبعی داشت، تبدیل شدن او به یکی از خشن‌‌ترین شخصیت‌‌های دنیای کمیک، یکی از تعجب برانگیزترین داستان‌‌های این مدیوم است.

۱.Moon Man

۲۰ ابرقهرمان برتری که به مارول و دی‌سی تعلق ندارند - گیمفا

شاید حتی فکر به این موضوع که یک رپر و خواننده آمریکایی با نام کید کادی، با اولین کمیک‌‌بوک خود بتواند شخصیت بسیار خوبی مانند Moon Man را خلق کند، تعجب برانگیز و دور از انتظار باشد، اما کید کادی با Moon Man موفق به انجام این کار شد. رامون تاونسند، که بیشتر با نام Moon Man شناخته می‌‌شود، در ماموریتی که برای نجات خدمه سفینه فضایی خود داشت به طرز مرموزی قدرت‌‌هایی مانند دستکاری جاذبه را به دست آورد. سپس با قدرت‌‌های خودش به زمین بازمی‌گردد تا به مردم در به دست آوردن آزادی و نابود کردن دولتی که توسط شرکت‌‌های بزرگ خریداری شده است کمک کند. در لایه‌‌های زیرین سبک هنری چشم نواز و صحنه‌‌های اکشن هیجان انگیز، Moon Man به موضوعات عمیقی می‌‌پردازد که هر خواننده‌‌ایی را به فکر فرو خواهد برد.

منبع: اسکرین‌رنت

Unknown

source

توسط elmikhabari.ir