CD Projekt Red، توسعه دهنده تحسین شده بازی‌های The Witcher 3 و Cyberpunk 2077، به دلیل تصمیم جدید خود در محروم کردن مردان از برنامه‌های اموزشی و بورسیه تحصیلی خود، با انتقادات شدیدی مواجه شده است.

بدون شک CD Projekt Red یکی از بهترین توسعه‌دهندگان حال حاضر صنعت بازی‌سازی است. پس از عرضه The Witcher 3، این توسعه‌دهنده موفق شد طرفداران زیادی به دست آورد؛ ولی بعد از انتشار Cyberpunk 2077، بسیاری نگران آینده این استودیوی لهستانی شدند.

حتی با وجود بازخوردهای منفی زیاد، این شرکت از کار روی Cyberpunk 2077 دست نکشید و سخت تلاش کرد تا لطف طرفداران را دوباره نصیب خود کند. اکنون، پس از نجات خود از بحران قبلی و حواشی پیرامون Cyberpunk 2077، این توسعه‌دهنده دوباره در حال انجام کاری است که محبوبیتش را در معرض خطر قرار می‌دهد.

 در وب‌سایت رسمی CDPR، یک بخش کامل در مورد تنوع نژادی و برابری وجود دارد. هدف این برنامه، دستیابی به تیم‌های متنوع از نظر اقلیتی، استعدادهای درخشان و موقعیت‌های شغلی عادلانه است. با وجود چنین ادعاهایی، در این وب‌سایت تنها یک برنامه مربیگری وجود دارد که آن هم فقط برای زنان بورسیه تحصیلی ارائه می‌دهد.

 CD Projekt Red فقط به زنان اجازه استفاده از بورسیه تحصیلی را می‌دهد - گیمفا
این برنامه که به دختران دبیرستانی بورسیه تحصیلی و دوره‌های اموزشی ارائه می‌دهد، برای مردان در دسترس نیست

 برخلاف هدفی که این برنامه در تحقق برابری دنبال می‌کند، مردان توانایی استفاده از این بورسیه تحصیلی را ندارند. ما صد درصد از زنان در هر زمینه‌ای حمایت می‌کنیم، اما معتقدیم که هر فرد باید بر اساس مهارت خود استخدام شود، نه جنسیت او.

 بسیاری از طرفداران، از CDPR بابت چنین تصمیمی انتقاد می‌کنند و احتمالاً این انتقادها شدت بیشتری نیز خواهد گرفت، زیرا در حالی که زنان سزاوار این هستند فرصتی به آنها داده شود، باید به آنها فرصت رقابت برابر با مردان در دستیابی به موقعیت‌های شغلی اعطا شود.

 اخیراً، یوبی‌سافت در اقدامی مشابه، به مردان اجازه نمی‌دهد که از برنامه‌های آموزشی ارائه شده توسط این شرکت استفاده کنند. پس از اعلام یک تحلیلگر حقوقی مبنی بر غیرقانونی بودن این عمل، یوبی‌سافت با واکنش‌های منفی زیادی مواجه شده و ارزش این شرکت در حال کاهش است.

 امیدواریم CDPR از انجام چنین رفتار بحث‌برانگیزی خودداری کند، زیرا این توسعه‌دهنده پتانسیل زیادی دارد. بازی‌های آینده استودیو نظیر دنباله‌های در حال ساخت برای The Witcher و Cyberpunk 2077 بسیار مورد انتظار هستند و طرفداران نمی‌خواهند این حواشی، روی فرایند ساخت آنها تأثیر منفی بگذارد.

source

توسط elmikhabari.ir