بیش از یک هفته از رونمایی سری آیفون 16 می‌گذرد و تاکنون بسیاری از علاقه‌مندان توانستند این گوشی را خریداری کنند. و حالا نوبت به بررسی‌ها رسیده. به تازگی ویدیوی کالبدشکافی آیفون 16 پرو منتشر شده که سخت‌افزارهای داخلی را نمایش می‌دهد.

چند روز پیش اولین ویدیوی آنباکسینگ آیفون 16 پرو منتشر شد و حالا ویدیوی کالبدشکافی این گوشی به دستمان رسیده است. این ویدیو نشان می‌دهد چه چیزهایی زیر پنل پشتی گوشی پنهان شده‌اند.

راهنمای خرید تکراتو

ویدیوی کالبدشکافی آیفون 16 پرو

به گزارش gsmarena، مادربورد آیفون 16 پرو کوچکتر از آیفون 15 پرو است و چیدمان کلی آن با نسل قبلی فرق دارد. همچنین، اپل در این گوشی از یک سیستم پخش دمای بهتر استفاده کرده است. با توجه به فضای بسیار کم می‌توان گفت تعمیر آیفون 16 پرو کار نسبتا دشواری خواهد بود.

به نظر می‌رسد که سخت‌افزارهای بخش دوربین آیفون 16 پرو بزرگتر از 15 پرو هستند. البته، با توجه به اینکه در این گوشی از دوربین 12 مگاپیکسل پریسکوپ تله فوتو استفاده شده، چنین چیزی دور از انتظار نبود.

روز گذشته اخباری درباره ظرفیت باتری آیفون 16 پرو منتشر شد. این گوشی به باتری 3582 میلی‌آمپر ساعت مجهز شده که 9.4 درصد بزرگتر از باتری 3274 میلی‌آمپر ساعت در گوشی آیفون 15 پرو است. نکته‌ دیگری که در این ویدیو جلب توجه می‌کند، پوسته فولادی است که دور باتری کشیده شده. این پوسته که در آیفون 15 پرو وجود نداشت، احتمالا به دفع گرما کمک می‌کند.

پوسته داخلی گوشی از آلومینیوم و گرافیک ساخته شده است. اپل اعلام کرده که شاسی جدید عملکرد بهتری در کنترل دما دارد. همچنین، به نظر می‌رسد دکمه کنترل دوربین با لیزر ذوب و در جایگاه خود محکم شده و نمی‌توان آن را جدا کرد.

کابل فلکس پورت شارژ نیز از میکروفون‌ها جدا شده و به همین دلیل، راحت‌تر از آیفون 15 پرو می‌تون آن را تعمیر کرد.

نظر شما درباره ساختار داخلی آیفون 16 پرو چیست؟ آیا تغییرات این گوشی نسبت به نسل قبلی را کافی می‌دانید؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار گوشی را با ما دنبال کنید.

بیشتر بخوانید:

source

توسط elmikhabari.ir