GTA 5 که در سال ۲۰۱۳ منتشر شد، همچنان یکی از پرفروش‌ترین بازی‌های Rockstar است. تا کنون بیش از ۲۰۰ میلیون واحد از این عنوان فروخته شده است که آن را به یکی از پرفروش‌ترین عناوین تمام دوران تبدیل کرده است. با این حال، با آپدیت جدید سیستم ضد تقلب، GTA Online دیگر با Steam Deck سازگار نیست.

 چند روز پیش، راکستار یک سیستم ضد تقلب جدید برای بخش آنلاین بازی GTA 5، معروف به BattlEye، در سطح داخلی پیاده‌سازی کرد. این سیستم ضد تقلب، برای رفع مشکل روزافزون متقلبان در سرورهای این بازی انجام شده بود.

 مشکل از آنجا شروع شد که Rockstar، پس از انتشار این آپدیت، ادعا کرده بود که Steam Deck از سیستم ضد تقلب BattlEye پشتیبانی نمی‌کند.

 اما چنین چیزی واقعاً صحت ندارد، زیرا این سیستم قبلاً در بازی‌های دیگری مانند DayZ، Arma، Planetside و برخی عناوین دیگر استفاده شده بود و هیچ‌کدام از آنها مشکلی در اجرا روی Steam Deck نداشتند. این بیانیه، به‌وضوح نشان می‌دهد که مشکل به دلیل کوتاهی از سمت Rockstar ایجاد شده است.

 خوشبختانه Valve تصمیم گرفته است که GTA 5 را برای بازیکنان پلتفرم لینوکس و Steam Deck بازپرداخت کند. کاربرانی که این بازی را در لینوکس یا Steam Deck خریداری کرده‌اند، اکنون می‌توانند با بازپرداخت این عنوان، تمام مبلغ پرداختی را به‌ کیف پول استیم خود برگردانند.

 کسانی نیز که علاقه‌ای به انجام این کار ندارند، می‌توانند همچنان از بخش تک‌نفره GTA 5 استفاده کنند، زیرا فقط بخش آنلاین این عنوان تحت‌تأثیر آپدیت جدید قرار گرفته است. در حالی که Rockstar هنوز هیچ اقدامی در جهت رفع این مشکل انجام نداده، Valve منتظر بیانیه این شرکت نمانده و اقدام به حذف فوری GTA 5 از فروشگاه Steam Deck کرده است.

source

توسط elmikhabari.ir