در دوره‌ای که ساخت دنباله‌هایی پرهزینه بیش از نیم دهه به طول می‌انجامد، استودیوی RGG با توانایی خود در تولید بزرگ‌ترین ورودی‌های فرنچایز Yakuza توجه‌ها را به خود جلب کرده است. شرکت Sega و استودیوی RGG طی هفته پیش اعلام کردند که ششمین بازی سری Yakuza در پنج سال گذشته با نام Like A Dragon: Pirate Yakuza در فوریه آینده منتشر خواهد شد. این موضوع بدان معناست که طرفداران فرنچایز پس از آخرین ورودی اصلی، یعنی Like A Dragon: Infinite Wealth، اسپین آف جدیدی را دریافت می‌کنند.

مایکل دوس (Michael Douse)، مدیر نشریات استودیوی Larian، معرفی Like A Dragon: Pirate Yakuza in Hawaii را اقدامی هوشمندانه از سوی توسعه‌دهندگان بازی خواند. او همچنین اشاره کرد که بازی‌های جدید مجموعه Yakuza به جای این که از صفر ساخته شوند، موارد قبلی را بهبود می‌دهند. مایکل دوس در توییتر خود چنین سبک طراحی را فراکتال توصیف کرد و بر اهمیت حفظ عناصر قبلی و ایجاد نوآوری لازم تاکید داشت. او با ذکر این که بازی‌های کمی از این روش پیروی می‌کنند، اشاره داشت که ساخت اکثر عناوین ورزشی نیز با همین روند پیش می‌رود.

به غیر از دنباله فرنچایزهایی مانند Call of Duty، Just Dance و برخی از بازی‌های ورزشی، عناوین کمی به صورت سالانه منتشر می‌شوند. مدتی بود که هر سال قسمت‌های جدید Halo و Assassin’s Creed منتشر می‌شد ولی افزایش هزینه ساخت بازی‌ها و انتظارات طرفداران به این روند پایان داد.

استودیوی RGG نیز با حفظ Assetها، مکان‌ها، مینی‌گیم‌ها و برخی از انیمیشن‌ها موارد زیادی را در ورودی‌های جدید سری Yakuza بدون تغییر باقی می‌گذارد. ماسایوشی یوکویاما (Masayoshi Yokoyama)، مدیر استودیو، اخیراً توضیح داد که بخش‌های زیادی از فرنچایزهایی همانند GTA یا Assassin’s Creed در بین توسعه هر ورودی از نو خلق می‌شوند. در مقابل، رویکرد منحصر به فرد Yakuza در تکرار عناصر آن نهفته است.

برای مثال، مبارزات در بازی Like A Dragon: Pirate Yakuza in Hawaii بر اساس فرمول همیشگی سری است و داستان بازی در شهر اصلی Infinite Wealth جریان خواهد داشت. موضوع جالب اینجاست که برای اولین بار مکانیزم پرش در بازی تعریف شده و طرفداران مینی‌گیم‌های سری Yakuza از آن استقبال خواهند کرد.

ماه‌ها پیش جزئیاتی از Like A Dragon: Pirate Yakuza in Hawaii فاش شده بود ولی بسیاری در صحت آن تردید داشتند.

source

توسط elmikhabari.ir