نحوه محاسبه مبلغ متناسب سازی حقوق بازنشستگان در آئین‌نامه اصلاحیه دولت مشخص شد. در این روش مبلغ جدید حقوق بازنشستگان بدست آمده است.

نحوه محاسبه مبلغ متناسب سازی حقوق بازنشستگان توسط کمیته فنی پیگیری مطالبات صنفی بازنشستگان کشوری و لشکری، شرح داده شد. در این شیوه مبلغ حقوق بازنشستگان نیز بدست می‌آید.

راهنمای خرید تکراتو

به نقل از ایلنا؛ درخصوص تعریف مابه‌التفاوت حقوق بازنشستگان ، متن اصلاحیه بند 6 ماه 1 آئین‌نامه اجرایی متناسب‌سازی ، گفته است: «اختلاف رقم بین مبلغ حقوق بازنشستگی هر فرد با ۹۰٪ میانگین حقوق و فوق‌العاده‌های مشمول کسور شاغلان مشابه و هم‌طراز پس از کسر حق بیمه سهم فرد و مالیات بر درآمد با رعایت بند (ث) تبصره ۱۵ قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور».

لازم به ذکر است که تاکنون درباره واریز مبلغ متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری، لشکری و تامین اجتماعی بارها تصمیم‌گیری‌های ریز و درشتی گرفته شده که امید است بند اطلاحیه آئین‌نامه حقوق بازنشستگان بتواند نتیجه نهایی را استخراج کند.

نحوه محاسبه مبلغ متناسب سازی حقوق بازنشستگان

کمیته فنی پیگیری مطالبات صنفی بازنشستگان کشوری و لشکری در ادامه می‌گوید: «ابتدا از حقوق و فوق‌العاده‌های مشمول کسور شاغلان مشابه و هم‌تراز، حق بیمه سهم فرد و مالیات بر درآمد که همان مالیات حقوق است کسر می‌کنند و دیگر کسورات از جمله جریمه‌ها، پرداختی وام و مساعده مورد نظر نیست. اما طبق قانون قرار براین است که ۹۰ درصد مابه‌التفاوت حقوق بازنشسته از حقوق و فوق‌العاده‌های مشمول کسور کارمند شاغل مشابه و هم‌تراز طی مدت ۳ سال به بازنشسته پرداخت شود و در قانون اسمی از کسر حق بیمه و مالیات برده نشده است».

نحوه محاسبه مبلغ متناسب سازی حقوق بازنشستگان

این کمیته درباره نحوه محاسبه متناسب‌سازی متن زیر را منتشر کرده است:

«چنانچه قرار براین باشد که برخلاف قانون و پس از کسر مالیات و حق بیمه شاغل ۹۰ درصد مابه‌التفاوت از حقوق بازنشسته مورد محاسبه قرار گیرد، ۹۰ درصد آن کسور کسر شده هم از حقوق بازنشسته کسر خواهد شد، بدین معنی اگر از حقوق کارمند شاغل مبلغ ۱۵،۰۰۰،۰۰۰ ریال بعنوان مالیات و حق بیمه کسر شود، ۹۰ درصد آن ۱۵،۰۰۰،۰۰۰ هم از حقوق بازنشسته کسر و بقیه برای بازنشسته مورد محاسبه قرار خواهد گرفت. فرض می‌کنیم کارمند شاغلی که مشابه و هم‌تراز بازنشسته است مبلغ ۲۵۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال حقوق و فوق‌العاده مشمول کسور دارد که ۹۰ درصد آن که مبلغ ۲۲۵،۰۰۰،۰۰۰ ریال است ظرف ۳ سال به بازنشسته پرداخت خواهد شد».

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درخصوص آئین‌نامه متناسب سازی و واریز مبلغ متناسب‌سازی بازنشستگان چیست؟ منتظر نظرات شما هستیم.

source

توسط elmikhabari.ir