02 مهر 1403 ساعت 15:53

بی وای دی دنزا Z9 GT یک استیشن واگن چینی است که شباهت زیادی به پورشه پانامرا دارد. این خودرو برقی و هیبریدی با چه مشخصاتی راهی بازار می‌شود؟

شرکت بی وای دی که هم اکنون سومین خودروساز پرفروش جهان شده، محصولات جذاب و الکتریکی زیادی در دست توسعه دارد و تمرکز خود را روی طراحی و تولید خودروهای برقی و پلاگین هیبریدی گذاشته است. یکی از تازه‌ترین محصولات این خودروساز چینی استیشن واگن دنزا Z9 GT است که 952 اسب بخار قدرت دارد.

بی وای دی دنزا Z9 GT در راه بازار

هم اکنون مدیران BYD مشخصات استیشن واگن جدید خود با نام زد 9 جی تی را منتشر کردند تا بازار اروپا آمادگی ورود این خودرو را داشته باشد. دنزا Z9 GT در دو نسخه الکتریکی و پلاگین هیبرید راهی بازار خواهد شد و حداقل قیمتی که برای آن در نظر گرفته شده، 47 هزار دلار است و مدل‌های فول آپشن تا 59 هزار دلار قیمت دارند.

بی وای دی دنزا Z9 GT

البته استیشن برقی و هیبریدی بی وای دی مختص بازار اروپا نبوده و مجوز فروش چین را دریافت کرده و به زودی شاهد عرضه آن به بازار خواهیم بود. طراحی این استیشن واگن به عهده ولفگانگ ایگر، طراح کاربلد آئودی است که به تازگی در شرکت BYD استخدام شده است.

طراحی بیرونی

در نسخه الکتریکی دنزا Z9 GT سپر متفاوتی دیده می‌شود که در مرکز آن، ورودی هوای کوچکی قرار دارد در حالی که نسخه هیبریدی این خودرو ورودی هوای بزرگ‌تری دارد.

 

شباهت این استیشن واگن با پورشه پانامرا باعث شده تا دنزا Z9 GT در کانون توجه اروپایی‌ها قرار بگیرد و ابعاد ظاهری آن گویای شباهت زیاد این دو محصول با یکدیگر است. طول، عرض و ارتفاع نسخه برقی خودرو به ترتیب 5180 میلی متر، 1990 میلی متر و 1480 میلی متر اعلام شده در حالی که مدل هیبریدی به خاطر داشتن سپر بزرگ‌تر، 5195 میلی متر طول دارد.

بی وای دی دنزا Z9 GT

محصول جدید بی وای دی در چهار رنگ سفید، مشکی، نقره‌ای و خاکستری به فروش می‌رسد و از جمله ویژگی‌های آن می‌توان به رینگ‌های 21 اینچی و فرمان پذیری چرخ‌های عقب اشاره کرد.

طراحی کابین

فضای کابین دنزا Z9 GT برای پنج نفر کافی است. یک نمایشگر بزرگ در کنسول مرکزی این استیشن واگن تعبیه شده و پشت فرمان هم کلاسترهای دیجیتالی خودنمایی می‌کنند. سرنشینان جلو به یک نمایشگر لمسی دیگر هم دسترسی خواهند داشت. در تونل مرکزی شیفتر دنده کریستالی به همراه دو پد شارژ وایرلس دیده می‌شود.

بی وای دی دنزا Z9 GT

یکی از قابلیت‌های جذاب دنزا زد 9 جی تی، صندلی سرنشین جلو با حالت جاذبه صفر است. این خودرو مجهز به دو یخچال شده که اولی در قسمت جلو با ظرفیت 4 لیتری است و ظرفیت یخچال پشتی به 10 لیتر می‌رسد. سیستم صوتی سطح بالا و صندلی‌های قابل تنظیم ردیف دوم از مهم‌ترین امکانات این استیشن واگن لوکس به شمار می‌روند.

قوای محرکه و امکانات

همان‌طور که ملاحظه کردید، دنزا Z9 GT دارای دو نسخه پلاگین هیبرید و برقی است. نسخه هیبریدی روی پلتفرم e3 و پنجمین نسل از سیستم DM مستقر شده است. زیر کاپوت این مدل یک پیشرانه 2 لیتری توربو با حداکثر توان 203 اسب بخاری و سه موتور برقی با حداکثر توان 858 اسبی قرار گرفته است.

بی وای دی دنزا Z9 GT

دنزا پلاگین هیبریدی می‌تواند در عرض 3.6 ثانیه از سکون مطلق به شتاب 100 کیلومتر بر ساعت برسد. باتری 38.5 کیلووات ساعتی هم در حالت تمام برقی، حداکثر پیمایش 201 کیلومتری ارائه می‌دهد. شعاع حرکتی این نسخه به صورت ترکیبی تا 1100 کیلومتر اعلام شده است. (با یک باک بنزین و باتری فول شارژ)

و اما نسخه الکتریکی دنزا Z9 GT برپایه پلتفرم Evo 3.0 طراحی شده و مجموع قدرتی که پیشرانه‌های تولید می‌کنند، 952 اسب بخار است. صفر تا صد آن 3.4 ثانیه اعلام شده که عملکرد بهتری نسبت به مدل هیبریدی دارد. همچنین باتری 100 کیلووات ساعتی این خودرو تا 630 کیلومتر پیمایش را برای شما به ارمغان می‌آورد.

قرار است که نسخه پلاگین هیبریدی در سه مدل پرو، مکس و اولترا روانه بازارهای اروپا شود. نسخه پایه (پرو) فاقد امکاناتی نظیر سیستم تعلیق بادی، هدآپ دیسپلی، ماساژورهای صندلی ردیف دوم و… است در حالی که مدل مکس، تمامی این آپشن‌ها را دارد. نسخه اولترا که فول آپشن دنزا Z9 GT به حساب می‌آید، مجهز به درهای برقی، صندلی‌های چرم ناپا و 26 بلندگوی سیستم صوتی است.

نسخه پیشرفته دنزا Z9 GT

بی وای دی علاوه بر نسخه برقی و هیبریدی دنزا Z9 GT از یک نمونه سفارشی به نام لیمیتد فرست ادیشن پلاگین هیبریدی رونمایی کرده که تعداد تیراژ آن محدود است. (2010 دستگاه) این خودرو در دو تریم مکس و اولترا عرضه خواهد شد و در مدل اولترا به جای آینه‌های سنتی، مجهز به دوربین‌های جانبی و دید محیطی می‌شود.

نسخه فرست ادیشن تماما برقی در دستور کار بی وای دی نبوده و قرار نیست تولید شود. استیشن واگن این خودروساز چینی به بازار اروپا ارسال می‌شود تا با محصولات بی ام و، آئودی و مرسدس بنز رقابت کند.

در گجت نیوز بخوانید: ورود شورای رقابت و نهادهای نظارتی به تخلف ۲۱ هزار میلیاردی ایران خودرو بی وای دی از ون برقی E-Vali رونمایی کرد + مشخصات جیلی Geome Xingyuan معرفی شد؛ یک هاچبک برقی جذاب و ارزان قیمت پیکاپ برقی Maxus eTerron 9 با طراحی خاص و 436 اسب بخار قدرت معرفی شد

source

توسط elmikhabari.ir