آیس یونیورس به‌تازگی ویدیویی منتشر کرده که نشان می‌دهد نرخ نوسازی نمایشگر در آی او اس 18 به 80 هرتز محدود شده است و 120 هرتز را اجرا نمی‌کند.

اپل در زمان معرفی آیفون 13 پرو و 13 پرو مکس، تکنولوژی ProMotion را معرفی کرد که به این گوشی‌های پرچمدار اجازه می‌داد نرخ نوسازی 120 هرتز را اجرا کنند و تجربه‌ای روان و سریع‌ را در انجام کارهایی مثل جابه‌جا شدن بین منوها و اسکرول کردن در اختیار کاربران قرار دهند. اما با انتشار iOS 18 که هفته گذشته به‌طور عمومی عرضه شد، اپل تغییراتی را اعمال کرده که برخی از آن‌ها بدون اطلاع‌رسانی به کاربرانی که دستگاه‌های خود را به‌روزرسانی کرده‌اند، انجام شده است.

راهنمای خرید تکراتو

به گزارش wccftech، یکی از این تغییرات توسط یکی از افشاگران مشاهده شد و او با انتشار یک ویدیو در ایکس نشان داد که iOS 18 نرخ تازه‌سازی نمایشگر آیفون را به 80 هرتز محدود کرده و اجازه نمی‌دهد این نرخ به 120 هرتز برسد.

محدود شدن نرخ نوسازی نمایشگر به 80 هرتز در iOS 18

این احتمال وجود دارد که اپل به خاطر اینکه از مصرف باتری جلوگیری شود، نرخ نوسازی را محدود کرده؛ اما این موضوع را به اطلاع کاربران نرسانده است.

آیس یونیورس، افشاگر معروف از اولین کاربرانی بود که از قفل شدن نرخ نوسازی نمایشگر روی 80 هرتز خبر داد. او به این نکته اشاره کرد که کاربران iOS 18 نباید فریب ظرافت و اجرای روان انیمیشن‌های این آپدیت نرم‌افزاری را بخورند.

آیس یونیورس با انتشار ویدیویی در X نشان داده که با اسکرول سریع روی صفحه گوشی (که به نظر می‌رسد یکی از مدل‌های جدید آیفون است) نرخ نوسازی از 80 هرتز فراتر نمی‌رود و تنها در لحظه‌های بسیار کوتاهی به 120 هرتز می‌رسد.

در این ویدیو، از یک اپلیکیشن شمارشگر نرخ تازه‌سازی نمایشگر استفاده شده و محدودیت اعمال شده در آی او اس 18 را نمایش می‌دهد. اگر اپل برای صرفه‌جویی در مصرف باتری چنین تغییراتی را اعمال کرده، حتما باید آن را با کاربرانش به اشتراک می‌گذاشت. چون قطعا بسیاری کاربران ترجیح می‌دهند از سرعت بالاتر نمایشگر برخوردار شوند.

این اولین‌ باری نیست که اپل برای جلوگیری از مصرف باتری دست به چنین اقداماتی می‌زند. پیش از این در تست‌های تک‌ هسته‌ای و چند هسته‌ای گیک‌بنچ 6 مشخص شد دستگاه‌هایی که iOS 18 را دریافت کرده‌اند، سرعت کمتری دارند. درواقع تاخیری به وجود آمده که اجازه نمی‌دهد هسته‌های پرقدرت به حداکثر سرعت‌شان برسند. هدف اپل از چنین تغییراتی قابل درک است؛ اما این کمپانی باید چنین مواردی را با کاربران به اشتراک بگذارد.

نظر شما چیست؟ آیا iOS 18 را دریافت کرده‌اید؟ اگر متوجه تغییرات جدیدی شده‌اید، آنها را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار گوشی را با ما دنبال کنید.

بیشتر بخوانید:

source

توسط elmikhabari.ir