پردازنده‌های سری Core Ultra 7

پردازنده Core Ultra 7 265HX از سری Core Ultra 7 این خانواده، پرچمدار محصولات این سری خواهد بود که با برخورداری از ۸ هسته‌ی P-Core با معماری Lion Cove و ۱۲ هسته‌ی E-Core با معماری Skymont می‌شود که تشکیل دهنده‌ی پیکربندی ۲۰ هسته‌ و ۲۰ رشته‌ی این CPU می‌شوند. سرعت کلاک پایه این تراشه ۲.۶ گیگاهرتز برای هسته‌های P و ۲.۳ گیگاهرتز برای هسته‌های E بیان شده است و حداکثر سرعت بوست کلاک آن به ۵.۳ گیگاهرتز برای هسته‌های عملکرد و ۴.۶ گیگاهرتز برای هسته‌های بهینه می‌رسد. حداکثر فرکانس عملکرد تمام هسته‌های CPU نیز ۵.۱ گیگاهرتز خواهد بود. همچنین شما در این مجموعه یک iGPU با ۶۴ واحد محاسباتی و ۲ گیگاهرتز سرعت کلاک را دریافت می‌کند. پردازنده Core Ultra 7 255HX نیز دیگر مدل این سری خواهد بود که تنها در سرعت کلاک و به میزان ۱۰۰ مگاهرتز در فرکانس بوست کلاک هسته‌های P و E با Core Ultra 7 265HX تفاوت دارد.

پردازنده‌های سری Core Ultra 5

پردازنده Core Ultra 5 245HX از سری Core Ultra 5 این خانواده، پرچمدار محصولات این سری خواهد بود که با برخورداری از ۶ هسته‌ی P-Core با معماری Lion Cove و ۸ هسته‌ی E-Core با معماری Skymont می‌شود که تشکیل دهنده‌ی پیکربندی ۱۴ هسته‌ و ۱۴ رشته‌ی این CPU می‌شوند. سرعت کلاک پایه این تراشه ۳.۱ گیگاهرتز برای هسته‌های P و ۲.۶ گیگاهرتز برای هسته‌های E بیان شده است و حداکثر سرعت بوست کلاک آن به ۵.۱ گیگاهرتز برای هسته‌های عملکرد و ۴.۵ گیگاهرتز برای هسته‌های بهینه می‌رسد. حداکثر فرکانس عملکرد تمام هسته‌های CPU نیز ۵.۰ گیگاهرتز خواهد بود. همچنین شما در این مجموعه یک iGPU با ۶۴ واحد محاسباتی و ۲ گیگاهرتز سرعت کلاک را دریافت می‌کند. پردازنده Core Ultra 5 235HX نیز دیگر مدل این سری خواهد بود که تنها در سرعت کلاک و به میزان ۲۰۰ مگاهرتز در فرکانس بیس کلاک هسته‌های P با Core Ultra 5 245HX تفاوت دارد.

اینتل پیش از این تأیید کرده که پردازنده‌های Arrow Lake در سه ماهه چهارم سال جاری میلادی برای دسکتاپ و لپتاپ عرضه خواهند شد. انتظار می‌رود ماه آینده شاهد عرضه اولین تراشه‌های این سری برای پی سی باشیم. تراشه‌های لپتاپ Arrow Lake-HX نیز اواخر امسال یا نهایتا اوایل ۲۰۲۵ و همزمان با رویداد CES به نمایش گذاشته شوند. این محصولات با تراشه‌های سری Fire Range (HX) شرکت AMD رقابت می‌کنند و قرار است به همراه پردازنده‌های گرافیکی سری RTX 50 انویدیا در لپتاپ‌های نسل جدید مورد استفاده قرار بگیرند.

در پایان نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.

source

توسط elmikhabari.ir