بوتاکس و تزریقات پرکننده در میان نسل Z محبوب بودند. اما اکنون تعداد افرادی که به جای آن‌ها از نوتاکس (درمان‌های ضد پیری غیرتهاجمی برای مراقبت از پوست) استفاده می‌کنند، رو به افزایش است. بیزینس اینسایدر سه نکته در مورد مراقبت‌های ضد پیری نوتاکس را مطرح کرده است.

در حالی که علاقه به بوتاکس و تزریقات پرکننده در میان نسل Z ادامه دارد، برخی با پیروی از یک روند جدید، مواد تزریقی را کنار می‌گذارند. این روند، که «نوتاکس» نام دارد، شامل روتین‌های مراقبت ضد پیری مانند سرم‌ها و بانداژ صورت می‌شود که روی درمان‌های موضعی تمرکز دارند. نوتاکس به دلیل نگرانی از هزینه‌های بالای پرکننده‌ها، خطرات احتمالی مانند پخش شدن مواد تزریقی و عوارض جانبی نظیر یخ‌زدگی صورت، در میان افراد محبوبیت پیدا کرده است. برخی نیز از وضعیتی به نام «نابینایی بوتاکس» که ناشی از استفاده بیش از حد از تزریقات است، نگرانند.

دکتر جیمی سی. سونگ در مصاحبه با بیزینس اینسایدر گفت که گاهی متخصصان به دلیل دریافت هزینه بر اساس میزان مواد تزریقی، مشتریان را به استفاده بیشتر از آن‌ها تشویق می‌کنند که این مسئله منجر به استفاده بیش از حد می‌شود. او همچنین اشاره کرد که بوتاکس و تزریقات زیر چشم به صورت موقت چین و چروک‌ها را صاف می‌کنند، اما به از دست رفتن کلاژن و الاستین که دلیل اصلی ایجاد این چین و چروک‌ها هستند، کمکی نمی‌کنند. از تجربیات سونگ، به نظر می‌رسد که نسل‌های جوان بیشتر به طول عمر و سلامت پوست خود اهمیت می‌دهند و برخی از آن‌ها به دنبال روش‌های بلندمدتی برای بازیابی کلاژن و داشتن پوستی صاف و درخشان هستند. سونگ سه نکته کلیدی را برای روتین مراقبت ضد پیری «نوتاکس» پیشنهاد می‌دهد:

۱. روی پپتیدها سرمایه‌گذاری کنید

پپتیدها زنجیره‌های کوتاهی از آمینواسیدها هستند که پروتئین‌های پوست را تشکیل می‌دهند. کلاژن از پپتیدها تشکیل شده است، بنابراین اضافه کردن پپتید به پوست می‌تواند باعث رشد آن شود و چین و چروک و التهاب را کاهش دهد. راه‌های آسانی برای شروع استفاده از پپتیدها وجود دارد. بسیاری از محصولات ضد پیری مثل رتینول، در حال حاضر حاوی پپتیدها هستند و به راحتی می‌توان آن‌ها را به روتین مراقبت از پوست اضافه کرد.

۲. پروتئین کافی مصرف کنید

سونگ توضیح داد که مصرف پروتئین کافی در رژیم غذایی می‌تواند به تجدید کلاژن در پوست کمک کند و از دست دادن چربی صورت می‌تواند باعث ایجاد خطوط بیشتر شود. اگر یک سبک زندگی سالم دارید، باید تمرینات قدرتی، رژیم غذایی پر پروتئین، خواب کافی و هیدراتاسیون را همزمان داشته باشید. تعادل خوب بین عضله و چربی برای پوست شما عالی است.

۳. می‌توانید درمان پلاسما را امتحان کنید

نوسازی پوست با پلاسما، یک درمان بدون لیزر است که با استفاده از انرژی پلاسما رشد کلاژن را تحریک می‌کند. به دلیل نفوذ عمیق‌تر، نتایج این روش نسبت به استفاده از محصولات موضعی جدی‌تر می‌تواند باشد. البته هزینه این روش بالاست.

source

توسط elmikhabari