شرکت سامسونگ از سری گلگسی تب S10 در دو دستگاه با نام های ، Galaxy Tab S10 Ultra و Galaxy Tab S10+ به عنوان پرچم دار های تبلت های سامسونگ رونمایی کرده است. از جمله ویژگی های این دو تبلت بهره مندی از قلم استایلوس S Pen است.

در این مطلب گویا آی تی قصد دارد گزارشی مختصر و جامع از ویژگی های سری دو تایی گلگسی تب S10 ارائه کند.

 

تکنولوژی نمایشگر سری گلگسی تب S10

برای بیان ویژگی های سری گلگسی تب S10  از نمایشگر شروع می کنیم. این مجموعه در دو حالت سایز مختلف نمایشگر شامل نمایشگرهای ۱۴.۶ اینچی و ۱۲.۴ اینچی ارائه شده است. جنس این نمایشگر ها از نوع و تکنولوژی Dynamic AMOLED 2X پشتیبانی می کند. گفته شده که این نوع سازگارترین حالت با قلم های هوشمند سامسونگ به شمار می آیند.

این تبلت‌ها با ویژگی‌های نرم‌افزاری مانند Note Assist و Drawing Assist عرضه می‌شوند. ویژگی Note Assist به کاربران اجازه می‌دهد که یادداشت‌برداری کنند و امکاناتی مانند تبدیل خودکار به متن، خلاصه‌نویسی و ترجمه PDF را ارائه می‌دهد.

قابلیت دیگری که برای نمایشگر در نظر گرفته شده است Sketch to Image است که برای افراد خلاق در حوزه طراحی و نقاشی بسیار مفید است. در عین حال ویژگی Circle to Search به کمک گوگل Google امکان دسترسی سریع به اطلاعات را بدون نیاز به جابجایی بین برنامه‌ها فراهم می‌کند.

گلگسی تب S10

نکته جالب تر این که قلم جادویی که در این تبلت ها بکار گرفته می شود با کمک هوش مصنوعی از دستاوردی به نام فرمان هوایی نیز بهره مند است. فرمان هوایی (Air Command) قلم S Pen  دسترسی سریع را بدون نیاز به منوهای پیچیده فراهم می‌کند. همچنین، کیبورد Book Cover یک کلید اختصاصی Galaxy AI دارد که به کاربران امکان می‌دهد تا با استفاده از دستورات نوشتاری، دستیار هوش مصنوعی یا وظایف مربوط به آن را اجرا کنند.

نمایشگر Dynamic AMOLED 2X که برای هر دو دستگاه از سری گلگسی تب S10 گزارش شده است دارای قابلیت های عالی برای استفاده از نمایشگر در محیط باز می باشد. علت اینکه تجربه طبیعی تری از تصاویر و فیلم ها در محیط بیرونی و فضای باز در این سری گزارش شده قابلیت ضدانعکاس در تکنولوژی ساخت نمایشگر است. این قابلیت کمک می کند که تابش نور و بازتاب های روی نمایشگر به حداقل ممکن برسد.

پیشرفت های سری گلگسی تب S10  نسبت به گلگسی تب S9

در این سری دوتایی نام Galaxy Tab S10 Ultra به چشم می خورد. این تبلت نسبت به نسل قبلی خود به نام Galaxy Tab S9 Ultra شباهت ها و تفاوت هایی دارد. از جمله این تفاوت ها و قدرت هایی که به این تبلت جدید افزوده شده می توان با عدد دقیق درصدی به این مدل جدید ۱۸ درصد افزایش در قدرت پردازنده (CPU)، ۲۸ درصد افزایش در پردازنده گرافیکی (GPU) و ۱۴ درصد افزایش در واحد پردازش عصبی (NPU) دارد، که باعث افزایش سرعت و پاسخ‌دهی آن می‌شود اشاره کرد.

این موضوع برای . تبلت Galaxy Tab S10+ نیز با گزارش بهینه سازی عملکرد همراه است که در این باره می توان به، ۱۶ درصد افزایش در CPU، ۲۷ درصد افزایش در GPU و ۱۳ درصد افزایش در NPU نسبت به Galaxy Tab S9+ اشاره داشت.

گلگسی تب S10

از نظر طول عمرباتری هر دو دستگاه با عمر قابل قبول عرضه شده اند و از همه مهم تر این که قابلیت شارژ سریع نیز دارند. در کنار این ویژگی های ارزشمند و پیشرفت هایی که این سری دارند، می توان به گفت که قابلیت ۳D Map View نمایی بصری از دستگاه‌های متصل ارائه می‌دهد، و ویژگی‌های SmartThings Energy و AI Energy Mode به کاربران اجازه می‌دهند تا مصرف انرژی خود را مدیریت کنند.

از نظر بلندگو نیز سیستم ۴ اسپیکره AI-powered Dialogue Boost که منطبق بر هوش مصنوعی است کمک کرده تا وضوح صدای مکالمه به نسبت صدای پس زمینه شفاف سازی تر شود و بهبود پیدا کند.

سری گلگسی تب S10 از آنجا که برای استفاده روزانه تولید شده اند باید برای مقاومت مرسوم روزانه نیز بهینه شده باشد. بدیهی است که در نظر گرفتن تکنولوژی های محافظتی نظیر IP68 که برای مقاومت در برابر آب و گرد و غبار استفاده ایمنی از آن را به ارمغان آورد. البته پوشش Armor Aluminum نیز مقاومت را بهبود بخشیده است.

 

وضعیت حافظه رم و حافظه داخلی گلگسی تب S10

از جمله مهم ترین ویژگی هایی که برای بررسی و مقایسه یک تبلت خوب در نظر گرفته می شود، میزان فضای رم و حافظه داخلی است. سامسونگ برای برادران این سری دوتایی هر کدام امکانات مختلفی در نظر گرفته که به شرح زیر است:

برای تبلت Galaxy Tab S10 Ultra:

  • ۱۶ گیگابایت رم و ۱ ترابایت حافظه داخلی
  • ۱۲ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی
  • و ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی

 

برای تبلت Galaxy Tab S10+:

  • ۱۲ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی
  • ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی

گزارش ها حاکی از این است که سامسونگ این سری دوتایی را در رنگ های Moonstone Gray و Platinum Silver  عرضه و از ۳ اکتبر در بازارهایی که لیست آن را منتشر خواهد کرد به فروش خواهند رساند.

منبع گزارش: howtogeek | Samsung

 

source

توسط elmikhabari.ir