DJI به عنوان رهبر بازار، طیف گسترده‌ای از پهپادهای دوربین‌دار را به فروش می‌رساند. اما تا زمانی که Neo به دست من رسید، هرگز یک مدل واقعی سطح پایه از این شرکت ندیده بودم – محصولی که ممکن است در حین قدم زدن در خیابان، به طور ناگهانی آن را بخرید.

Neo با قیمت ۱۹۹ دلار/۱۶۹ پوند/۱۹۹ یورو بدون کنترل‌کننده، ۱۰۰ پوند ارزان‌تر از مدل بعدی DJI (DJI Mini 4K) است. همچنین جمع‌وجورترین و سبک‌ترین پهپادی است که DJI تاکنون ساخته است. به عبارت ساده، در دسته “پهپادهای اسباب‌بازی” قرار می‌گیرد. با این حال، به سرعت متوجه شدم که یک پهپاد کامل با قیمت یک پهپاد اسباب‌بازی است، هرچند که در مقایسه با محصولات گران‌تر DJI، دارای برخی نواقص است.

آیا DJI Neo اولین پهپاد عالی برای خلبانان تازه‌کار است که به دنبال یادگیری اصول اولیه هستند؟ پس از یک هفته پرواز آن در اطراف محله‌ام، آماده‌ام تا به شما بگویم.

طراحی و ساخت: کوچک اما مقاوم

Neo تنها ۱۳۵ گرم وزن دارد و اساساً به شما اجازه می‌دهد تقریباً در هر جایی در بریتانیا پرواز کنید. هنوز هم باید از جمعیت‌های “غیر مرتبط”، مناطق محدود اطراف فرودگاه‌ها و موارد مشابه دوری کنید و با احتیاط پرواز کنید. اما تا زمانی که مراقب باشید، می‌توانید آن را در مکان‌های عمومی به پرواز درآورید.

گذشته از مسائل قانونی، وزن – همراه با ابعاد تنها ۱۰۴.۲x۱۵۰x۴۵.۲ میلی‌متر – Neo را به طرز لذت بخشی قابل حمل و آسان برای پرتاب از کف دست شما می‌کند. در حالی که به اندازه‌ای که من یک اندازه واقعاً جیبی در نظر می‌گیرم، تا نمی‌شود، اما به اندازه کافی باریک است که در یک جیب بزرگ کت یا کیف کوچک قرار بگیرد.

همچنین ساختار خوبی دارد. هر چهار موتور ملخ به لطف محافظ‌های ملخ داخلی به خوبی محافظت می‌شوند، در حالی که یک پوشش پلاستیکی کششی از دوربین ظریف در هنگام عدم استفاده محافظت می‌کند. بنابراین، من هیچ نگرانی در مورد قرار دادن این در کوله‌پشتی‌ام با بقیه وسایلم نداشتم – قرار نبود در حین هل دادن برای فضا با بطری آب و دوربین بدون آینه‌ام، از هم بپاشد.

محافظ‌ها و ساختار نیز به محافظت از Neo در برابر سقوط‌هایی که، همانطور که در زیر به تفصیل توضیح خواهم داد، تقریباً مطمئناً در طول پرواز اتفاق می‌افتد، کمک می‌کند. من چند بار در طول بررسی آن را سقوط دادم و نمونه من با چیزی بیش از چند زخم کوچک جنگی باقی نماند. بلافاصله آماده بازگشت به هوا بود.

از نظر کنترل‌ها و موارد مشابه، همه چیز به خوبی ساده نگه داشته شده است. یک دکمه پاور وجود دارد، به علاوه یک دکمه دیگر برای چرخش در میان حالت‌های پرواز هوشمند خودکار (اطلاعات بیشتر در مورد آنها در زیر). باتری‌ها پس از فشار دادن یک چفت به راحتی به داخل و خارج می‌لغزند، در حالی که یک پورت USB-C برای شارژ و انتقال تصویر وجود دارد. این در واقع در مورد آن است: با تکیه Neo بر حافظه داخلی، حتی یک اسلات کارت حافظه ندارد.

ویژگی‌ها و عمر باتری: عکس‌های خودکار و پروازهای کوتاه‌تر

DJI Neo

DJI Neo

علیرغم قیمت ارزان و اندازه جمع‌وجور آن، Neo از ویژگی‌ها کم ندارد، از جمله یکی که در پهپادهای قبلی DJI دیده نشده است، گزینه پرواز بدون کنترل‌کننده است. یک دکمه در بالای Neo می‌تواند یکی از شش حالت پرواز هوشمند را انتخاب کند که هر کدام باعث می‌شود پهپاد از دست کاربر بلند شود، سپس یک سری حرکات هوایی خاص را قبل از بازگشت و فرود دوباره در دست انجام دهد. این کار را با تشخیص شکل بدن کاربر و استفاده از آن به عنوان مرجع انجام می‌دهد.

این حالت‌ها در تئوری چشمگیر هستند، اما من کمی از عدم کنترل (ضروری) که به من دادند ناامید شدم. برای پرواز بدون کنترل‌کننده، ترجیح دادم گوشی هوشمند خود را بیرون بیاورم، برنامه DJI Fly را اجرا کنم و از اتصال Wi-Fi برای انتخاب حالت پرواز یا حرکت دستی پهپاد استفاده کنم. کنترل Wi-Fi تا محدوده حدود ۳۰ متر کار می‌کند، پاسخگو است و به شما امکان می‌دهد پیش‌نمایش عکس‌ها را روی صفحه نمایش گوشی خود مشاهده کنید.

با خواندن بین خطوط بیانیه مطبوعاتی DJI، با ذکر وبلاگ نویسان و “ضبط روزمره”، واضح است که Neo با در نظر گرفتن این نوع پرواز کوتاه‌تر طراحی شده است (حداقل در مقایسه با سایر پهپادهای این شرکت). به این ترتیب، یک باتری کامل تا ۱۸ دقیقه پرواز را فراهم می‌کند – بسیار کمتر از ۳۰ تا ۴۰ دقیقه‌ای که اکثر پهپادهای اخیر DJI می‌توانند ارائه دهند، اما هنوز هم بیش از اندازه کافی برای گرفتن چند عکس در یک سفر روزانه یا در یک دورهمی خانوادگی است.

برای شارژ مجدد، می‌توانید یک کابل را مستقیماً به پهپاد وصل کنید، در این صورت حدود ۵۰ دقیقه طول می‌کشد تا یک باتری خالی تا ۱۰۰٪ شارژ شود. از سوی دیگر، کسانی که Neo را در فرم بسته Fly More Combo خریداری می‌کنند، می‌توانند از هاب شارژ ۶۰ واتی همراه برای شارژ همزمان حداکثر سه باتری استفاده کنند. تنها در یک ساعت هر سه را به طور کامل شارژ می‌کند.

عملکرد پرواز: چابک در هوا

DJI Neo

DJI Neo

هنگامی که با یک کنترل‌کننده استاندارد دو استیک، مانند RC-N3 موجود در Fly More Combo جفت می‌شود، Neo تقریباً دقیقاً مانند سایر پهپادهای DJI که من استفاده کرده‌ام، پرواز می‌کند. این شامل یک برد انتقال تقریباً خنده‌دار (۱۰ کیلومتر در تئوری، اگرچه اگر واقعاً پهپاد را برگردانید، دیوانه خواهید بود که حتی یک سوم آن را امتحان کنید)، کنترل‌های بسیار پاسخگو و ویژگی بازگشت به خانه با GPS است – همه چیزهایی که این را از پهپادهای اسباب‌بازی متمایز می‌کند. من همچنین روشی را که از دست من پرتاب شد و روی دست من فرود آمد، دوست داشتم – چیزی که من با پهپادهای کوچک دیگر امتحان کرده‌ام و همیشه کمی مشکل داشتم (به معنای واقعی کلمه).

به عبارت دیگر، این یک پهپاد مناسب است و راهی عالی برای تسلط بر اصول اولیه پرواز بدون خطر از دست دادن چیزی واقعاً گران قیمت مانند مدل Air یا Mavic. اگر اتفاقاً یک مجموعه DJI Goggles 3 در دست دارید (من نداشتم، بنابراین نتوانستم این حالت را آزمایش کنم)، حتی می‌تواند به سبک FPV پرواز کند.

با این حال، برخی از جنبه‌ها با مدل‌های گران‌تر مطابقت ندارند. مقاومت آن در برابر باد (توانایی شناور ماندن در جای خود در شرایط باد) به اندازه ای که از مدل های DJI انتظار داشتم قوی نیست و چند بار متوجه شدم که اصلاً نمی تواند در باد پرواز کند. با این حال، اکثر پهپادهای اسباب‌بازی هیچ مقاومتی در برابر باد ندارند، بنابراین داشتن برخی از آنها در اینجا مانند یک امتیاز است.

هیچ تشخیص مانعی وجود ندارد، به همین دلیل است که من قبلاً به “قطعیت” سقوط اشاره کردم. بدون حسگر برای جلوگیری از برخورد با درختان، نرده‌ها و موارد مشابه، مگر اینکه یک خلبان بسیار مراقب یا خوش شانس باشید، Neo احتمالاً اغلب سقوط خواهد کرد. این به خصوص در صورتی صادق است که از حالت‌های پرواز هوشمند خودکار استفاده می‌کنید. با توجه به قیمت و وضعیت سطح پایه پهپاد، از دیدن تشخیص مانع در اینجا شگفت زده می شدم، بنابراین قرار نیست در مورد آن شکایت کنم. اما این چیزی است که هنگام پرواز باید در نظر گرفت.

عملکرد دوربین: 4K – اما نه برای صفحه نمایش های بزرگ

روی کاغذ، مشخصات دوربین Neo چشمگیر است. دارای یک سنسور نیم اینچی است که می‌تواند ویدیوی 4K را با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه یا ویدیوی Full HD را با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه ضبط کند و عکس‌های ۱۲ مگاپیکسلی بگیرد. همچنین دو گزینه تثبیت کننده الکترونیکی تصویر را ارائه می‌دهد.

در عمل، همه چیز آنقدرها عالی نیست. برای شروع، بیت ریت ویدیو کم است و فیلم حاصل، حتی در 4K، بیش از حد تیز و کم جزئیات به نظر می‌رسد. در شرایط کم نور، همه چیز پر سر و صدا و گل آلود می‌شود. هنگام مشاهده روی صفحه نمایش کوچک گوشی هوشمند، هیچ یک از موارد فوق مشکل بزرگی نیست – همه چیز کاملاً واضح و رنگارنگ به نظر می‌رسد. اما در یک صفحه نمایش بزرگتر، نادیده گرفتن نقص ها دشوار است. با این حال، تثبیت کاملاً مؤثر است و تراز افق تا ۴۵ درجه است.

انتظار بیشتر از چنین پهپاد مقرون به صرفه‌ای حریصانه است، اما من نمی‌توانستم کمی ناامید شوم زیرا کلیپ‌هایی را که گرفته بودم بررسی کردم. من حدس می‌زنم که این تقصیر خود DJI است که دوربین‌های دیگر پهپاد خود را اینقدر عالی ساخته است. اما باز هم، اگر کیفیت تصویر Neo را با کیفیت پهپادهای اسباب بازی معاصر آن به جای هم تیمی های گران قیمت DJI مقایسه کنید، همه چیز بسیار خوش بینانه به نظر می رسد. واضح است که DJI مجبور بود برای پایین نگه داشتن هزینه فداکاری‌هایی انجام دهد و این واقعیت که ویدیو همچنان روی صفحه نمایش تلفن بسیار قابل تماشا است به این معنی است که من آن را به هیچ وجه یک معامله شکن نمی‌نامم.



عکس‌ها و فیلم‌ها در ۲۲ گیگابایت حافظه داخلی ذخیره می‌شوند. این می‌تواند حدود ۴۰ دقیقه فیلم 4K یا ۵۵ فیلم Full HD را در خود جای دهد و انتقال آن به رایانه از طریق USB-C یا به تلفن شما از طریق اتصال Wi-Fi QuickTransfer با سرعت ۳۰ مگابایت بر ثانیه آسان است.

نتیجه بررسی DJI Neo

DJI Neo

DJI Neo

عملکرد دوربین و قابلیت‌های پرواز Neo بسیار پایین‌تر از پهپادهای Mini، Air و Mavic است که من به آنها عادت کرده‌ام. اما این نکته نیست؛ این در یک کلاس کاملاً متفاوت با سایر پیشنهادات DJI است، با قیمتی که آن را در مقابل اسباب بازی‌ها قرار می‌دهد تا پهپادهای جدی علاقه مندان. و در مقایسه با پهپادهای اسباب‌بازی که من در گذشته استفاده کرده‌ام، Neo کاملاً خارق‌العاده است.

کنترل‌های پرواز پاسخگو و ویژگی‌هایی مانند بازگشت به خانه، آن را بسیار فراتر از یک اسباب‌بازی می‌کند و به نظر می‌رسد که یک انتخاب ایده‌آل برای کودکان یا خلبانان کارآموز است که به دنبال تیز کردن مهارت‌های پرواز کوادکوپتر خود قبل از سرمایه‌گذاری در یک دوربین گران‌تر و توانمندتر هستند. پهپاد.

Neo یک پهپاد “جدی” با اندازه و قیمت یک پهپاد اسباب‌بازی است و با وجود محدودیت‌های فراوان، پهپاد مناسبی برای کودکان و خلبانان تازه‌کار است. اما مراقب باشید: وقتی که به پرواز علاقه‌مند شدید، دیگر نمی‌توانید آن را رها کنید!

مزایا

  • ساختار جمع‌وجور و مقاوم
  • پرواز سرگرم‌کننده با کنترل‌کننده و قابلیت پرواز بدون آن
  • قیمت بسیار مناسب

معایب

  • گزینه‌های پرواز خودکار محدود
  • عملکرد متوسط دوربین
  • عدم وجود سیستم جلوگیری از برخورد

source

توسط elmikhabari