گزارش شده که اپل بر روی یکی از قابلیت مفید ردیابی سلامت قلب کار می‌کند؛ البته نه از طریق ساعت‌های هوشمند بلکه از طریق ایرپاد. گفته می‌شود این دستگاه علاوه بر اندازه‌گیری ضربان قلب قادر به تشخیص برخی بیماری‌های قلبی نیز هست.

به‌گزارش techradar، اپل قابلیت ردیابی سلامت قلب را با ایرپاد پرو 3 و مدل جدید پاوربیتس پرو معرفی خواهد کرد. به نظر می‌رسذ اطلاعاتی که از کد بتای ios 18 بدست آمده، نشان می‌دهند که یک حسگر جدید ضربان قلب در هدفون‌های بی‌سیم اپل وجود خواهند داشت.

راهنمای خرید تکراتو

نحوه عملکرد قابلیت ردیابی سلامت قلب از طریق ایرپاد

در کد استخراج شده از بتای آی‌او‌اس 18 آمده که با قراردادن هر دو گوشی ایرپاد در گوش در حین انجام حرکات ورزشی، میزان ضربان قلب کاربر اندازه‌گیری شده و به اپلیکیشن Apple Health ارسال می‌شود. این موضوع بیانگر آن است که نه تنها ایرپاد پرو 3 مجهز به این حسگر است، بلکه پاور بیتس پرو نیز به این فناوری مجهز خواهد شد.

تشخیص بیماری قلبی از طریق گوش؛ ایرپاد اپل به ویژگی ردیابی سلامت قلب مجهز می‌شود
ایرپاد اپل با جمع‌آوری سیگنال‌های صوتی گوش به ارزیابی فعالیت قلبی کاربر می‌پردازد

پیش‌تر اپل پتنتی ثبت کرده بود که نشان از شناسایی مشکلات قبلی از طریق ایرپاد را داشت. در آن پتنت به میکروفون‌های داخلی ایرپادها اشاره شده بود که توانایی جمع‌آوری سیگنال‌های صوتی گوش کاربر را داشت که سیگنال‌های جمع‌آوری شده پس از پردازش به داده‌هایی برای ارزیابی فعالیت قلبی تبدیل می‌شوند. اپل ادعا می‌کند این تکنولوژی می‌تواند نشانه‌های بیماریهای قلبی مثل آریتمی و سایر مشکلات قلبی را شناسایی کند.

گفته می‌شود بیماری‌های قلبی که ایرپادها قادر به تشخیص آن هستند (البته در سطوح پایه) شامل مشکلاتی مانند برادی کاردی (ضربان قلب بسیار پایین) و تاکی‌کاردی ( ضربان قلبی بسیار بالا) می‌شوند. با اینحال انتظار می‌رود این توانایی در آینده گسترش یافته و منجر به تشخیص بیماری‌های پیشرفته‌تر مثل بیماری‌های عروق کرونری، نارسایی قلبی یا مشکلات دریچه‌ قلب شود.

بیشتر بخوانید:

source

توسط elmikhabari.ir