استان فارس و پایتخت دلنشین آن یعنی شیراز، از دوست‌داشتنی‌ترین و دلرباترین مناطق ایران هستند که نه‌تنها مسافران داخلی، بلکه گردشگران خارجی را هم شیفته خود می‌کنند. شیراز نه‌تنها آثار باستانی هخامنشیان و باغ‌ها و بناهای قاجار را در دل خود دارد، که از هنر معماری مدرن هم بی‌بهره نمانده است. مجتمع خلیج فارس شیراز یکی از این جاذبه‌های مدرن است که در دل شیراز خودنمایی می‌کند. اگر شما هم قصد سفر به شهر شعر و ادب را دارید و یا اکنون در شیراز به سر می‌برید، حتما از این مجموعه تفریحی دیدن کنید.

معرفی مجتمع خلیج فارس شیراز

مجتمع تجاری تفریحی خلیج‌فارس شیراز از بهترین مراکز خرید ایران و از زیباترین دیدنی‌های استان فارس است. این مرکز خرید در شمال شهر شیراز است و فاصلۀ زیادی تا فرودگاه دارد؛ به‌طوری‌که برای رسیدن به آن باید مسافتی 15 کیلومتری را طی کنید تا به شهر جدید صدرا برسید. بنابراین اگر با بلیط هواپیما تهران شیراز سفر کردید، ابتدا به هتل رفته و بازدید از این مجموعه را به روز دیگری بسپارید.

مجتمع خلیج فارس چه زمانی ساخته شد؟

مجتمع خلیج‌فارس که در سال 1391 افتتاح شد، سومین مرکز خرید بزرگ ایران است که 500 هزار مترمربع مساحت دارد. گردشگران در این مجموعه بهترین و مفرح‌ترین روز خود را سپری خواهند کرد. ازهمین‌رو، مالک مجتمع خلیج فارس شیراز یعنی آقای حسین حسینی، همه همت خود را در طراحی و ساخت این سازه به‌کار بسته تا بازدیدکنندگان از حضور در این مجموعه حظ وافر را ببرند. ناگفته نماند که آقای حسینی پیش از این هم ذوق و هنرنمایی خود را با خلق مراکز تفریحی تجاری سیتی‌سنتر قشم و ستاره یزد به ما ایرانی‌ها ثابت کرده است.

این مرکز خرید طی 7 سال ساخت‌وساز، دارای 7 بلوک است که در دل هرطبقه و بلوک، مجموعه‌ای متنوع از واحدهای تجاری و تفریحی جا خوش کرده‌اند. سینما، فروشگاه، شهربازی، سالن ورزشی و هتل از مهم‌ترین بخش‌های این مجموعه به شمار می‌روند. جالب است بدانید که هزینه ساخت مجتمع خلیج فارس شیراز چیزی حدود 850 میلیون دلار برآورد شده است.

ویژگی‌های معماری مجتمع تجاری خلیج فارس

در دل شیراز مجتمع‌های تجاری لوکس و مدرنی به چشم می‌خورد که شاید تعدادشان کمتر از سازه‌های تاریخی مهم این شهر نباشد؛ اما در دل همین مجتمع‌های لوکس نیز ردپایی از تاریخ شیراز دیده می‌شود. انگار معماران شهر شعر و ادب ایران علاقه‌ای به خط‌زدن تاریخ کهن از سازه‌های مدرن امروزی ندارند.

یکی از همین مجتمع‌های لوکس که شما را به تاریخ هزاران سال پیش شیراز می‌برد، مجتمع تجاری خلیج‌فارس است. تمام جزئیات و المان‌های به‌کاررفته در این مرکز خرید از چراغ و نیمکت گرفته تا نمای کلی ساختمان به نوعی یادآور تاریخ باشکوه دوره هخامنشی هستند. مهم‌ترین نشانه تاریخی این بنا را هم می‌توان ستون‌های عظیم سنگی موجود در قسمت ورودی مجتمع دانست که تصویری باشکوه از تخت‌جمشید را در ذهن مخاطب مجسم می‌کند.

شایان ذکر است که در ساخت مجتمع خلیج‌فارس جلوه‌های مدرن نیز نظیر المان‌های تاریخی حضوری پررنگ دارند. حوض‌ها و آبنماهای موزیکال آب و آتشی که در محوطه بیرونی این مجتمع به چشم می‌خورد، کاملا این گزاره را تایید می‌کند. مرکز خرید خلیج‌فارس با تلفیقی جذاب و روح‌نواز از معماری دوره هخامنشی و معماری مدرن و امروزی، یکی از زیباترین جاهای دیدنی شیراز به شمار می‌رود. پس اگر فرصت ندارید در شهر بگردید و از جاذبه‌های متنوع شیراز دیدن کنید، در این یک مکان تفریحی حسابی بگردید و سپس، با بلیط هواپیما شیراز تهران به پایتخت برگردید.

امکانات تفریحی و رفاهی مجتمع خلیج فارس شیراز

مجتمع خلیج‌فارس دارای 4 طبقه است که در هر طبقه چندین واحد تجاری و تفریحی میزبان بازدیدکنندگان خواهند بود. البته 4 طبقۀ دیگر این مجموعه نیز زیر زمین واقع شده است. درواقع، از طبقه 1- تا 4- به پارکینگ اختصاص دارد و هایپراستار، سالن‌های بیلیارد و بولینگ، فودکورت و شهربازی این مجموعه نیز در طبقات بالاتر آن قرار دارد.

جدول زیر شما را با بخش‌های داخلی این مجموعه و امکانات رفاهی و تفریحی آن بیشتر آشنا می‌کند:

نام بخش توضیحات طبقه
پارکینگ ظرفیت 550 خودرو، مجهز به پیشرفته‌ترین سیستم هوشمند ورود و خروج منفی 1 تا منفی 4
هایپراستار از بزرگ‌ترین هایپراستارهای ایران؛ دارای اقلام ضروری هر خانوار طبقه 3 و 4 بلوک 1
بولینگ و بیلیارد شامل 16 لاین متنوع بولینگ + 25 میز بیلیارد با امکان بازی برای خانم‌ها طبقه 2 بلوک 7
سینما شهرآفتاب دارای 6 سالن مجهز 240 نفره + سالن‌های تئاتر، سمینار و VIP طبقه 3 و 4 بلوک 7
اتاق فرار شامل 3 سناریو متفاوت و هیجان‌انگیز طبقه 3 و 4 بلوک 7
رستوران و کافه شامل رستوران‌های معروفی همچون ناهار فکتوری، فست‌فود چاشت و پیتزا موتورینو و ارائه بهترین منوی غذایی طبقه 4 بلوک 7
شهربازی دارای  133 بازی پیشرفته شامل قطار هوایی، اتاق گریم، ژیروپ، بازی‌های ویدئویی و زمین بازی کودکان طبقه 3 بلوک 7
فروشگاه‌ها دربردارندۀ معروف‌ترین برندهای ایرانی و خارجی همچون زارا، کوتون و دفکتور بلوک 7 تجاری

نشانی و شماره تلفن مجتمع خلیج فارس شیراز

پاساژ خلیج‌فارس در ابتدای ورودی شهر جدید صدرا قرار دارد. برای رسیدن به این نقطه باید 15 کیلومتر به سمت شمال غرب شیراز برانید. با پشت‌سرگذاشتن بزرگراه دکتر حسابی، ستون‌های سنگی و باشکوه مجتمع نیز نمایان می‌شود. مجتمع تجاری تفریحی خلیج‌فارس همه‌روزه از ساعت 8 صبح تا 11:30 شب میزبان شیرازی‌ها و مسافران این شهر است. ناگفته نماند که هر بخش از این مجموعه ساعت کاری متفاوتی دارد که برای اطلاع از آن، بهتر است با شماره‌تلفن 07136665097 تماس بگیرید.

مسیر اتوبوسرانی مجتمع تجاری خلیج فارس شیراز

اگر با خودرو شخصی‌تان قصد رفتن به مجتمع خلیج‌فارس را دارید، گوگل‌مپ بهترین راهنمای شما در این مسیر خواهد بود. فقط این را بدانید که دوری این مجتمع از مرکز شهر زمانی 45 دقیقه‌ای را از شما خواهد گرفت. برای دسترسی به این مجموعه با وسایل نقلیه عمومی شیراز هم کارتان بسیار راحت است. کافی است سوار یکی از خط‌های ۱۴۸، ۶۰، ۱۵۰ یا ۱۵۱ اتوبوس شوید و در ایستگاه خلیج‌فارس توقف کنید.

بلیط ارزان هواپیما شیراز با تریپ

کمتر ایرانی‌ای است که از عظمت و زیبایی شیراز غافل باشد و دل در گرو این شهر عاشق نسپرده باشد؛ اما شیراز فقط یک منقطه تاریخی و سنتی نیست! این شهر زیبا با مهندسین و معماران به‌روزش، در دنیای امروز هم کم حرف برای گفتن ندارد. مجتمع خلیج فارس شیراز نمونۀ بارز همین مساله است! شما می‌توانید برای سفر به این شهر دوست‌داشتنی از سراسر ایران، بلیط چارتر هواپیما را از Trip بخواهید.

آژانس گردشگری تریپ نه‌فقط بلیط هواپیما، که ارائه‌دهنده بهترین تورهای داخلی و خارجی با امکان رزرو هتل است. این مجموعه تلاش می‌کند تا بتواند مسیر گردشگری برون‌مرزی را برای گردشگران عزیز ایرانی هموار کند و با ارائۀ قیمت‌های مناسب، امکان سفر را در اختیار همه قرار دهد. برای آشنایی با پکیج‌های تور و یا خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل، به www.trip.ir مراجعه کنید.

source

توسط elmikhabari