برای حمایت از زومجی لطفا ویدیو را در یوتیوب تماشا کنید

بازی ما اثری است که ریشه‌های داستانی خود را بر اساس «سفرنامه‌ی غرب»، نوشته وو چانگ ان، پایه‌گذاری می‌کند که در گذشته نیز در مقاله‌ای پیرامون موشکافی اسطوره-محور تریلرهای بازی بلک میث ووکانگ، مفصلاً درباره‌اش صحبت کردیم. اکنون که بازی منتشر شده، می‌بینیم که Black Myth Wukong به‌طرزی شگفت‌انگیز نه‌تنها ادامه‌ای بر داستان «سفرنامه‌ی غرب» را روایت می‌کند، بلکه از طریق کات‌سین‌های مختلف و به‌روش‌های متنوع، از جمله قصه‌گویی محیطیِ آیتم‌محور سولزلایکی، آن داستان را بازگو هم کرده است.

همان‌طور که اشاره شد، داستان این بازی در اصل پس از وقایع رمان «سفرنامه‌ی غرب» روایت می‌شود و به‌نوعی دنباله‌ی آن است. در رمان سفرنامه غرب، داستان میمونی جادویی و قدرتمند به نام سان ووکانگ روایت می‌شود که در پی دستیابی به جاودانگی، قدرت‌های فوق‌العاده‌ای به دست می‌آورد. این قدرت‌ها، همراه با غرور و تکبر ناشی از آن، او را به مقابله با اساطیر آسمانی می‌کشاند. ووکانگ به چنان نیرویی دست یافته که حتی پادشاهان آسمان نیز نمی‌توانند او را مهار کنند. در نهایت، بودا شخصاً مداخله کرده و موفق به شکست و زندانی کردن او می‌شود. پس از گذشت ۵۰۰ سال، یک راهب به نام تن سان زنگ، ووکانگ را به شاگردی می‌پذیرد و از او درخواست می‌کند که در سفری پرمخاطره برای یافتن متون مقدس بودایی، همراهی‌اش کند. این سفر که با چالش‌ها و خطرات فراوانی همراه است، در نهایت با موفقیت به پایان می‌رسد. به‌پاس خدماتش در این سفر، سان ووکانگ عنوان «بودای پیروز» را دریافت می‌کند و به عضویت در دربار آسمانیان درمی‌آید. این داستان یکی از ارکان مهم ادبیات کلاسیک چین به‌شمار می‌رود و نمایانگر پیوند میان فلسفه بودیسم، اساطیر و حکمت‌های عامیانه است (Wu Cheng’en, 1592).

منبع: Journey to the West, Wu Cheng’en, 1592

با این حال، دربار و مقامات آسمان هرگز با ووکانگ مهربان نبودند و باوجود این‌که او دیگر آن میمون یاغی قدیمی نبود، همچنان از او کینه به دل داشتند. اینجاست که داستان Black Myth Wukong با یورش سان ووکانگ به درگاه آسمان‌ها، آغاز می‌شود.

source

توسط elmikhabari.ir