در ۶ مرحله ساده می‌توانید به شکل تضمینی این ویزا را بگیرید و از کار و زندگی در کانادا لذت ببرید. اگر شما هم قصد دارید از طریق اقامت کاری کانادا، به شکل دائم در این کشور زندگی کنید، تا آخر این مطلب همراه ما باشید.

گام اول: تسلط بر زبان (۲۸ امتیاز !)

مهارت زبانی اولین و یکی از مهم‌ترین عوامل در درخواست ویزای کاری کانادا است. کانادا دو زبان رسمی دارد، انگلیسی و فرانسوی. برای واجد شرایط بودن، باید توانایی خود را در برقراری ارتباط مؤثر به یکی یا هر دو زبان نشان دهید.

برای کسب این امتیاز آزمون‌های معتبر زبان را انجام دهید:

برای انگلیسی، محبوب‌ترین آزمون‌ها IELTS (سیستم آزمون زبان انگلیسی بین‌المللی) و CELPIP (برنامه شاخص مهارت زبان انگلیسی کانادا) هستند. برای فرانسوی، می‌توانید TEF (آزمون ارزیابی زبان فرانسوی) را انجام دهید.

کسب نمره CLB 7 یا بالاتر:

کانادا از Canadian Language Benchmark (CLB) برای اندازه‌گیری توانایی زبان شما استفاده می‌کند. اگر نمره زبان اول شما ۷ CLB باید، ۲۴ امتیاز کسب خواهید کرد.

امتیاز اضافی برای زبان دوم:

اگر در هر دو زبان انگلیسی و فرانسوی مهارت دارید و نمره CLB زبان دوم شما ۵ باشد، می‌توانید ۴ امتیاز اضافی‌تر کسب کنید.

امیتاز زبان خارجی

گام دوم: تحصیلات (حداکثر ۲۵ امتیاز !)

سوابق تحصیلی شما نقش کلیدی در درخواست FSW دارد. هرچه تحصیلات بیشتری داشته باشید، امتیاز بیشتری کسب خواهید کرد. حداکثر امتیاز ۲۵ بوده که برای مدرک دکترا لحاظ می‌شود.

اگر مدرک یا دیپلم خود را خارج از کانادا دریافت کرده‌اید، برای تأیید اینکه معادل یک مدرک کانادایی است، به ارزیابی ECA نیاز خواهید داشت. دیپلم دبیرستان می‌تواند برای شما امتیازاتی کسب کند، اما مدرک دانشگاهی یا تحصیلات عالی به طور قابل توجهی نمره شما را افزایش می‌دهد.

اگر دارای مدرک کارشناسی ارشد یا دکترا هستید، شانس بیشتری برای کسب حداکثر ۲۵ امتیاز دارید.

گام سوم: تجربه کاری (۱۵ امتیاز)

کانادا به کارگران ماهر در صنایع مختلف بسیار اهمیت می‌دهد، بنابراین تجربه کاری شما می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر افزایش شانس اخذ ویزای کاری کانادای شما داشته باشد. بر اساس مدت زمان و تجربه‌ای که در یک شغل داشته‌اید، می‌توانید امتیاز کامل آن را کسب کنید.

چه چیزی به عنوان تجربه کاری معتبر محاسبه می‌شود؟

  • حداقل نیازمندی: شما نیاز به حداقل یک سال سابقه کار مداوم، تمام وقت (یا معادل آن به صورت نیمه‌وقت) در یک شغل تخصصی دارید.
  • تجربه بیشتر = امتیاز بیشتر: هر چه تجربه و سابقه کاری بیشتری داشته باشید، نمره شما بالاتر خواهد بود. اگر ۶ سال یا بیشتر تجربه دارید، می‌توانید ۱۵ امتیاز کامل را کسب کنید.
  • سطوح مهارت: شغل شما باید در دسته‌های طبقه‌بندی شغلی ملی (NOC) کانادا ۰ (مدیریتی)، A (حرفه‌ای) یا B (صنایع فنی/مهارتی) قرار گیرد تا واجد شرایط باشد.

گام چهارم: فاکتور کلیدی سن (حداکثر ۱۲ امتیاز – اگر مسن‌تر هستید نگران نباشید!)

سن یکی دیگر از عواملی است که کانادا هنگام ارزیابی درخواست ویزای کاری فدرال شما در نظر می‌گیرد. بهترین محدوده سنی برای کسب بیشترین امتیاز بین ۱۸ تا ۳۵ است که حداکثر ۱۲ امتیاز به شما می‌دهد.

نحوه تأثیر سن بر درخواست شما:

  • ۱۸ تا ۳۵: اگر در این گروه سنی قرار بگیرید، ۱۲ امتیاز کامل کسب خواهید کرد.
  • ۳۶ و بالاتر: برای هر سال بعد از ۳۵ سال، امتیازاتی که می‌توانید کسب کنید به تدریج کاهش می‌یابد. اگر سن شما ۴۷ یا بیشتر از آن است، هیچ امتیازی در این دسته کسب نخواهید کرد.

گام پنجم: یک پیشنهاد شغلی بگیرید (۱۰ امتیاز)

این مورد اجباری نیست، اما داشتن یک پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای کانادایی می‌تواند به درخواست ویزای کاری کانادا شما کمک قابل توجهی بکند. اگر قبل از درخواست بتوانید شغلی را پیدا کنید، ۱۰ امتیاز اضافی کسب خواهید کرد.

شرایط پیشنهاد شغلی معتبر:

  1. این کار باید تمام وقت (حداقل ۳۰ ساعت در هفته) و حداقل برای ۱ سال ادامه داشته باشد.
  2. باید زیر دسته یکی از مشاغل ماهر از دسته‌های TEER باشد.
  3. کارفرمای شما باید مجاز به استخدام کارگران خارجی باشد و پیشنهاد شغلی باید به صورت کتبی باشد.

پیشنهاد شغلی

گام ششم: سازگاری در کانادا (۱۰ امتیاز)

کانادا به شکل‌های زیر تا ۱۰ امتیاز برای این کار به شما اعطا می‌کند:

  • مهارت‌های زبانی همسر: اگر همسر یا شریک زندگی مشترک شما مهارت‌های زبانی قوی (CLB 4 یا بالاتر) دارد، می‌توانید تا ۵ امتیاز کسب کنید.
  • کار یا تحصیل قبلی در کانادا: آیا قبلاً در کانادا کار یا تحصیل کرده‌اید؟ اگر حداقل ۲ سال در کانادا درس خوانده باشید یا حداقل ۱ سال تمام‌وقت کار کرده باشید، می‌توانید ۵ امتیاز دیگر کسب کنید.
  • اقوام در کانادا: اگر اقوام نزدیکی مانند والدین، خواهر و برادر یا عمه/عمو دارید که شهروند کانادا یا مقیم دائم است، می‌توانید باز هم امتیاز اضافی کسب کنید.

در نهایت،

درخواست برای برنامه ویزای کار ماهر فدرال ممکن است کار دلهره‌آوری به نظر برسد، اما با دنبال کردن این ۶ مرحله، درک واضح‌تری از آنچه برای واجد شرایط بودن لازم است، پیدا می‌کنید. به یاد داشته باشید، هر امتیاز در برنامه FSW مهم است و ارزشش را دارد که برایش وقت بگذارید تا به بهترین شکل ممکن آماده شوید، برنامه‌ریزی کنید و نمره خود را به حداکثر برسانید.

source

توسط elmikhabari.ir