رولز-رویس موتور کارز، اسپکتور لونافلیر را که یک سفارش سفارشی برای یک مشتری مهم از ایالات متحده است، معرفی کرد. نکته برجسته و فوق‌العاده این خودروی تاریخی، پوشش رنگ هولوگرافیک شگفت‌انگیز آن است که اثر «رنگین کمان» جذابی را ایجاد می‌کند.

ROLLS-ROYCE SPECTRE LUNAFLAIR

ROLLS-ROYCE SPECTRE LUNAFLAIR

“ما به طور مداوم از تنوع ایده‌هایی که الهام‌بخش مفاهیم سفارشی مشتریان ماست شگفت‌زده می‌شویم، ایده‌هایی که اغلب از مواد، پوشش‌ها و تم‌هایی که در دیگر سفارشات مشاهده می‌کنند، الهام می‌گیرند. اسپکتور لونافلیر مثال کامل این امر است که زیبایی اثيری هاله ماه را بررسی می‌کند و توسط مشتری پس از مشاهده یک پوشش رنگ روی یک خودروی سفارشی دیگر، الهام گرفته شده است. این رابطه همزیست و تبادل ایده‌ها، دایره‌ای ‘مثبت’ از نوآوری و خلاقیت را ایجاد می‌کند که برای تیم طراحان سفارشی ما بسیار مهم است، زیرا بر روی ارائه ارزش بی‌نظیر به کسانی که رؤیای خود را به ما واگذار می‌کنند، تمرکز داریم.”

مارتینا استارکه، رئیس طراحی سفارشی، رولز-رویس موتور کارز

رولز-رویس موتور کارز اسپکتور لونافلیر را که یک سفارش سفارشی برای یک مشتری مهم از ایالات متحده است، معرفی کرد. نکته برجسته و فوق‌العاده این خودروی تاریخی، پوشش رنگ هولوگرافیک شگفت‌انگیز آن است که اثر «رنگین کمان» جذابی را ایجاد می‌کند.

این سفارش الهام و نام خود را از پدیده نوری هاله ماه می‌گیرد که به عنوان یک دایره رنگارنگ از نور در اطراف ماه ظاهر می‌شود. این پدیده ناشی از تابش نور ماه از طریق بلورهای یخ در ابرهای سیروس در ارتفاعات بالا است که به عنوان منشورهای میکروسکوپی عمل می‌کنند: نور در حال انکسار، اثر حلقه‌ای رنگارنگ و سحرآمیز ایجاد می‌کند که مشابه نور عبوری از یک الماس است.

ثبت این پدیده در یک پوشش رنگ سفارشی نیازمند بیش از یک سال آزمایش بود. شیمی رنگ، زمان‌های کاربرد و لایه پایه به‌طور گسترده آزمایش شد تا به مفهوم مشتری برسد. پوشش نهایی با اعمال هفت لایه لاک، شامل یک لایه خاص پيرلست، که با تکه‌های ریز فلوراید منیزیم و آلومینیوم ترکیب شده است، به‌دست می‌آید. این امر یک اثر فلزی عمیق در نور کم ایجاد می‌کند که در نور خورشید به رنگین کمان تغییر رنگ می‌دهد.

ROLLS-ROYCE SPECTRE LUNAFLAIR

ROLLS-ROYCE SPECTRE LUNAFLAIR

مفهوم اسپکتور لونافلیر به طور جزئی از یک اثر هنری سفارشی دیگر، فانتوم سینتوپیا، الهام گرفته شده است. این اثر که در سال 2023 رونمایی شد، دارای پوشش سیاه مایع ایرایدسنت است که با رنگدانه‌های تغییر رنگ‌دهنده و شبیه آینه ترکیب شده است. مشتری که مجذوب ظاهر فانتوم سینتوپیا شده بود، از مجموعه سفارشی خواست تا یک بیان سبک و درخشان از این مفهوم ایجاد کند که انعکاس‌دهنده جاذبه آن‌ها به پدیده هاله ماه باشد.

این تبادل ایده‌ها، جایی که یک سفارش قبلی به طور مستقیم به یک مفهوم و داستان کاملاً جدید الهام می‌دهد، قدرت سفارشی‌سازی را نشان می‌دهد. برای مجموعه سفارشی طراحان، مهندسان و صنعتگران این مارک، این دایره خلاقانه مثبت و ارتباط ایده‌ها به طور مداوم فرصت‌های جدیدی برای پیشرفت هنر آن‌ها فراهم می‌آورد.

بدنه دراماتیک اسپکتور لونافلیر با یک داخلی کاملاً سفارشی تکمیل شده است. این داخلی شامل رنگ‌های آبی نیروی دریایی، سفید و صورتی پئون است که یادآور طیف رنگ‌هایی است که در طول هاله ماه مشاهده می‌شود. طرح رنگ بر روی صندلی‌ها، درها و پوشش سقف ستاره‌ای ظاهر می‌شود. این تم همچنین به روی فرمان دو رنگ منتقل می‌شود، با یک طرف آبی نیروی دریایی و طرف داخلی سفید قطبی.

تنها یک اسپکتور لونافلیر تولید خواهد شد. پوشش رنگ منحصر به فرد لونافلیر به‌طور انحصاری برای مشتری سفارش‌دهنده اختصاص یافته است.

source

توسط elmikhabari