گوشی گلکسی اس ۲۴ اف ای! یا Samsung Galaxy S24 FE گوشی میان رده ی سامسونگ است که قرار است در ماه اکتبر روانه بازار شود. به نظر می رسد که گوشی سامسونگ گلکسی S24 FE  آخرین محصولی باشد که ما در سال ۲۰۲۴ از سامسونگ ببینیم. البته قول هایی شنیده ایم که در اوایل سال ۲۰۲۵ گوشی گلکسی s25 روانه بازار شود. هر چند این زمان بندی حرفه ای نیست و می تواند فروش سامسونگ  S24 FE  را چالشی کند اما این گوشی نیز حرف هایی برای مشتریان خود دارد و امیدواریم از استقبال خوبی روبرو شود. هنوز در مورد قیمت سامسونگ گلکسی S24 FE گمانه زنی ها و اطلاعات دقیق در دست نداریم اما ویژگی هایی که برای آن به دستمان رسیده امیدوارمان می کند که بتواند یک جایگزین خوب برای S24 استاندارد باشد!

سامسونگ گلکسی S24 FE 
(Image credit: Future | Roland Moore-Colyer)

قیمت و زمانه عرضه سامسونگ گلکسی S24 FE

در مورد زمان عرضه گوشی سامسونگ گلکسی S24 FE تاریخ های متفاوتی اعلام شده است. در برخی بیانیه ها شنیده ایم که ۲۶ سپتامبر قرار است این گوشی روانه بازار شود. اما با توجه به این که در منبع دیگری اخبار از اکتبر بود باید در این باره کمی تردید داشته باشیم. همچنین از آنجا که یک خط فروش در سایت برای این گوشی باز شده است زمان عرضه آن را ۳ اکتبر اعلام کرده اند. به هر حال زمان زیادی تا عرضه این گوشی باقی نمانده اگر صبور باشید.

سامسونگ گلکسی S24 FE 
(Image credit: Future)

در مورد قیمت، همان صفحه پیش‌فروش اشاره کرد که قیمت اولیه برای مدل با ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی ۶۴۹.۹۹ دلار است و برای مدل ۲۵۶ گیگابایت به ۷۰۹.۹۹ دلار می‌رسد. این قیمت در هر دو مورد ۵۰ دلار بیشتر از سامسونگ گلکسی S23 FE است. ما هنوز اطلاعاتی از قیمت در دیگر مناطق نداریم، اما با توجه به تبدیل قیمت‌های قبلی، می‌توان حدس زد که گلکسی S24 FE ممکن است با قیمتی حدود ۶۵۰ پوند / ۹۹۹ دلار استرالیا شروع شود.

 

طراحی و بدنه  گلکسی S24 FE

از آن جهت که گوشی هایی که برای یک کلاس خاص طراحی می شوند معمولا مشابه هستند، احتمال می دهیم که سامسونگ گلکسی S24 FE  شبیه به برادر بزرگتر خود یعنی سامسونگ گلکسی S23 FE باشد. البته گمانه زنی ها گویای این است که نمایشگر این گوشی باید بزرگتر از نمونه ۲۳ FE باشد.  این اندازه بین ۶.۷ اینچ تا ۷ اینچ گمانه زنی شده است.

البته تصاویری که از منابع آگاه دریافت کرده ایم این گمانه زنی ها را تقریبا اثبات می کند. مخصوصا در مورد دوربین بسیار شبیه به سامسونگ گلکسی S23 FE  کار شده است. اگر به دوربین سامسونگ گلکسی S23 FE  دقت کرده باشید یک دوربین سه گانه در عقب و یک دوربین سلفی حفره ای دارد که در سامسونگ گلکسی S24 FE  نیز همین طراحی ارائه شده است.

سامسونگ گلکسی S24 FE 
(Image credit: Android Headlines)

گزارش شده که این گوشی همچنین دارای فریمی از آلومینیوم و محافظ صفحه نمایش Corning Gorilla Glass Victus+ است. Android Headlines ادعا می‌کند که سامسونگ گلکسی S24 FE در رنگ‌های گرافیتی، آبی، نقره‌ای/سفید، سبز و زرد عرضه خواهد شد، به‌علاوه دو رنگ دیگر که احتمالاً به‌صورت اختصاصی در فروشگاه آنلاین سامسونگ در دسترس خواهند بود.

البته در مورد این رنگ بندی ها باید کمی همچنان منتظر باشیم چرا که منبع آگاه دیگری رنگ های مشکی، خاکستری، آبی روشن، سبز روشن و زرد را تایید کرده است.

در چند روز اخیر یک ویدیو رسمی از سامسونگ گلکسی S24 FE منتشر شد که چند رنگ محدود نظیر نعنایی، زرد، خاکستری، آبی و گرافیتی را در آن دیدیم. در مورد بقیه رنگ ها باید منتظر باشیم تا در زمان عرضه در سایت و هنگام فروش چه رنگ بندی هایی نهایی می شود.

وضعیت نمایشگر سامسونگ گلکسی S24 FE

در مورد اندازه نمایشگر هنوز خبر صد درصدی تایید نشده است اما این را مطمین هستیم که نمایشگر دارای روشنایی ۱۹۰۰ نیت است. این رقم به تناسب S23 FE  حدود ۵۰۰ نیت پیشرفت داشته است. بنابراین این گوشی جدید روشنایی بیشتر و قدرت مقابله بیشتری با نور خورشید به صورت مستقیم خواهد داشت.

سامسونگ گلکسی S24 FE 
(Image credit: @OnLeaks / GizNext)

در میان منابعی که خبرهایی از نمایشگر این گوشی عرضه کرده اند در چند منبع گزارش شده که نمایشگر این گوشی ۶.۱ اینچ است. البته با توجه به ماحصل کلی بقیه جزییات ما به این اخبار چندان استناد نمی کنیم. اما یکی از منابع که گزارش از نمایشگر ۶.۱ اینچی برای این گوشی جدید ارائه کرده بود سایر ویژگی های سامسونگ گلکسی S24 FE  را بدین صورت گزارش کرده بود که این نمایشگر از جنس AMOLED با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز ارائه خواهد شد. این ویژگی ها شبیه به نسخه سامسونگ گلکسی S23 FE است. بنابراین باید گوشه چشمی هم به این منبع داشته باشیم چرا که ممکن است خبر نمایشگر ۶.۱ اینچی آن درست باشد!

 

کیفیت و جزییات  دوربین سامسونگ  S24 FE

در مورد سامسونگ گلکسی S24 FE و دوربین آن اخبار خوبی داریم که می تواند رضایت بلاگرها را جلب کند و این گوشی را در لیست بهترین گوشی ها برای بلاگری ثبت کند. وقتی دوربین عقب این گوشی ۵۰ مگاپیکسل گزارش شود این یعنی باید منتظر یک دوربین دیجیتال با کیفیت باشیم. مخصوصا که گفته شده از دستیار هوش مصنوعی در این دوربین استفاده شده تا به کمک آن بتوان از فاصله های دور عکس برداری و فیلم برداری کرد. دوربین سلفی گیر این گوشی نیز ۱۰ مگاپیکسلی است که انتظار می رود تصاویر نسبتا خوبی به تناسب فاصله ای که یک دست می تواند ایجاد کند ثبت کند.

از سویی در یکی از منابع اعلام شده که این گوشی مناسب برای تصویربرداری در نور کم و شب است و این هم یکی دیگر از ویژگی هایی است که بلاگرها هنگام خرید گوشی به آن توجه می کنند.

سامسونگ گلکسی S24 FE 
 (Image credit: Future)

از آنجا که این گزارشات چیزی شبیه به دوربین سامسونگ گلکسی S23 FE را خبر می دهند، توصیه می کنیم که صبر کنید و در صورتی که صرفا بخاطر تغییرات دوربین می خواهید گوشی خود را عوض کنید در صورت مشابه بودن با همین گوشی سامسونگ گلکسی S23 FE بسازید. چون ظاهرا چیز جدیدی از نظر دوربین در مورد سامسونگ گلکسی S24 FE  به گوش مان نرسیده است.

 

پردازنده و سخت افزار  گلکسی S24 FE

گفته شده که این گوشی از سری های گلکسی S24 کمی ضعیف تر عمل کند البته این مقدار چندان زیاد نیست. در گزارشاتی که به گوش ما رسیده است گفته شده سامسونگ گلکسی S24 FE از چیپست Exynos 2400e استفاده می کند. این نسخه کمی ضعیف تر از Exynos 2400 است که اخیرا در سری های S24 بارها آن را دیده ایم. اما اگر بخواهیم یک مقایسه بین سامسونگ گلکسی اس ۲۴ اف ای  و سامسونگ گلکسی S23 FE  داشته باشیم انتظار داریم برگ برنده در دست سامسونگ گلکسی S24 FE  باشد چرا که پردازنده  سامسونگ گلکسی S23 FE  از نوع Exynos 2200  است که ضعیف تر از Exynos 2400e  است.

در بیانیه هایی که مشاهده کرده ایم بارها شنیده ایم که چیپست Snapdragon 8 Gen 3  نیز برای برخی مناطق و کشورها برای این گوشی جدید در نظر گرفته شده است. اگر بخواهیم مقایسه ای بین چیپست Snapdragon 8 Gen 3 و Exynos 2400e داشته باشیم باید بگوییم که چیپست Snapdragon 8 Gen 3  قدرتمند تر از سری Exynos 2400e  است.

سامسونگ گلکسی S24 FE 
(Image credit: Future | Roland Moore-Colyer)

در مورد حافظه رم نیز گمانه زنی ها متعدد است و این طبیعی است. در اولین گمانه زنی ها صحبت از رم ۸ گیگابایتی برای سامسونگ گلکسی S24 FE بود که این نشان می دهد از نظر رم سامسونگ گلکسی S24 FE  و سامسونگ گلکسی S23 FE  شبیه به هم هستند. اما در برخی منابع که گزارشات سخت افزاری سامسونگ گلکسی S24 FE  را ارائه می کردند از رم ۱۲ گیگابایتی صحبت شده است. بنابراین احتمال می دهیم که سامسونگ این گوشی را در دو نسخه با رم های مختلف ارائه کند.

 

اطلاعات فعلی در مورد حافظه داخلی و باتری سامسونگ گلکسی S24 FE

در مورد حافظه داخلی گفته شده است که  گلکسی S24 FE  همچون سامسونگ گلکسی S23 FE دارای حافظه های ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی است و در دو نمونه عرضه خواهد شد.  در مورد باتری نیز منابع گزاراشات مختلفی اعلام کرده اند که شامل باتری با ظرفیت ۴۵۰۰، یا ۴۶۰۰ یا ۴۷۰۰ میلی آمپر بر ساعت ارائه خواهد شد. این یعنی یک بار شارژ کامل این گوشی می تواند بین ۲۸ تا ۲۹ ساعت کامل برای شما ویدیو پخش کند. اگر هم قصد شنیدن موسیقی دارید این میزان باتری به شرط استفاده نکردن از سایر امکانان نظیر وای فای و داده و غیره به میزان ۷۰ الی ۸۰ ساعت موسیقی برایتان پخش خواهد کرد.

سامسونگ گلکسی S24 FE 
(Image credit: Future / Philip Berne)

از نظر هوش مصنوعی نیز گفته شده که سری های جدید سامسونگ به ابزارهای هوش مصنوعی تجهیز شده اند که انتظار می رود در این گوشی نیز این امکانات به چشم بیاید. البته در مورد دوربین این ویژگی به وضوح اعلام شده است اما در مورد سایر بخش های این گوشی باید منتظر باشیم تا ببینیم ساموسنگ برای سامسونگ گلکسی S24 FE چه در چنته دارد.

آیا شما گزارش جدیدی در این باره شنیده اید که ما در لیست ویژگی های سامسونگ گلکسی S24 FE به آن ها اشاره نکرده ایم؟ از شنیده های خود در بخش نظرات برای ما بنویسید.

منبع: techradar

source

توسط elmikhabari.ir