الف موجودی است با رگ و ریشه‌های مختلف که معمولا به عنوان مخلوقی خوب و مثبت در نظر گرفته می‌شود که به درختان و طبیعت کمک می‌کند. در دنیای غرب الف‌ها معمولا با بت پرستی و جادوگری مرتبطند (بسیاری از جادوگران مدرن امروزی معتقدند که الف‌ها موجوداتی واقعی هستند). جالب است بدانید که کلمه‌ی “وروجک” معمولا به این موجود اشاره دارد.

در ادبیات فانتزی مانند جی. آر. آر تالکین ارباب حلقه‌ها و بسیاری از بازی‌های نقش آفرینی، الف‌ها به اندازه انسان، دانا و عاقل هستند. در فرهنگ عامه اروپای شمالی، آن‌ها فریبکارهای باهوش و ماوراء طبیعی هستند.

بیشتر بخوانید: هری پاتر؛ ۵ جمله مهم لرد ولدمورت که نباید هیچ گاه فراموش کرد!

حقایق در مورد اِلف‌ها

اندازه‌ی الف‌ها

اِلف‌ها معمولا به عنوان انسان‌های قدبلندتر توصیف می‌شوند، اما در ارباب حلقه‌ها، الف‌ها تقریبا به اندازه انسان توصیف می‌شوند. آن‌ها گاهی اوقات به داشتن گوش‌های بلند و نوک تیز معروف هستند. در اکثر سناریوهای فانتزی مدرن، الف‌ها یکی از ۳ نژاد اصلی (الف ها، کوتوله ها و انسان ها) هستند، اگرچه اگر این ۳ به عنوان نژادهای خوب هستند، سپس تبدیل به یکی از ۶ نژاد، از جمله اورک‌ها، گابلین‌ها، ترول‌ها و / یا غول‌ها می‌شوند. 

رابطه‌ی الف‌ها و کریسمس

در دهه ۱۸۰۰ بود که الف‌ها با کریسمس مرتبط شدند. الف در قفسه یک مراسم کریسمس است که در آن والدین هر روز صبح یک عروسک «الف پیشاهنگ» را پنهان می‌کنند تا بچه‌ها آن را پیدا کنند. ایده پشت این رسم این است که الف، خانواده را تماشا می‌کند، اگر بچه‌ها شیطان یا خوب باشند، شب‌ها به بابانوئل گزارش می‌دهد و سپس برای روز بعد در جای دیگری در خانه قرار می‌گیرد.

رابطه‌ی الف‌ها و کریسمس

بیشتر بخوانید: ترسناک‌ترین مناطق ایران کدامند؟ اگر ناراحتی قلبی دارید از سفر به این هفت مکان‌ خودداری کنید!

کارهای شیطانی الف‌ها

در مناطق مختلف، اعتقاد بر انجام برخی کارهای شیطانی یا شیطنت‌آمیز توسط الف‌ها وجود دارد؛ مانند این که:

  • آن‌ها باعث ایجاد بیماری در انسان و گاو می‌شوند.
  • روی سینه شخص می‌نشینند و باعث می‌شوند شخص خواب‌های بد ببیند (کلمه آلمانی برای کابوس Alpdrücken یا “فشار الف” است.)
  • نوزادان انسان را می‌دزدند و شخص دیگری را جایگزین می‌کنند. در ارتفاعات اسکاتلند، کودکان تازه متولد شده را تا پایان مراسم تعمید تماشا می‌کنند و مراقب هستند تا مبادا توسط برخی از این الف‌ها دزدیده یا تغییر داده شوند.
  • در جزایر بریتانیا، ابزارهای سنگ چخماق به نام‌های الف‌بولت و یا تیر الف سلاح‌هایی هستند که الف‌ها با آن گاو را زخمی می‌کنند.
کارهای شیطانی الف‌ها

الف‌ها را کجا می‌توان دید؟

الف‌ها را می‌توان در حال رقصیدن بر فراز علفزارها، به ویژه در شب و صبح‌های مه آلود دید. آن‌ها دایره‌ای را در جایی که رقصیده بودند ترک می‌کنند که به آن älvdanser (رقص الف) یا älvringar (دایره‌های الف) می‌گویند. به طور معمول، حلقه‌های الف متشکل از حلقه‌ای از قارچ‌های کوچک بودند، اما نوع دیگری از دایره الف نیز وجود داشت. به قول مورخ محلی آن ماری هلستروم:

“در سواحل دریاچه، جایی که جنگل با دریاچه تلاقی کند، می‌توانید حلقه های جن را پیدا کنید. آنها مکان های گردی بودند که علف ها مانند یک زمین صاف شده بودند. الف ها آنجا رقصیده بودند. در کنار دریاچه تیسنارن، یکی از آن ها را دیده ام. اگر در چنین مکانی قدم گذاشته باشد یا چیزی را در آنجا خراب کند ممکن است خطرناک باشد و ممکن است بیمار شود. اگر انسانی رقص الف ها را تماشا می کرد، متوجه می شد که با وجود اینکه فقط چند ساعت از آن زمان گذشته بود، سال ها در دنیای واقعی گذشته است. دعوت یا اغوا شدن انسان ها به رقص جن ها یک موتیف رایج است که از تصنیف های قدیمی اسکاندیناوی منتقل شده است.

زندگی الف‌ها

الف‌ها حدود یک سال بعد از لقاح به دنیا می‌آیند. روز لقاح آن‌ها جشن گرفته می‌شود، اما تولد واقعی آن‌ها نیست. ذهن آن‌ها سریع‌تر از بدنشان رشد می‌کند؛ در سال اول زندگی‌شان می‌توانند صحبت کنند، راه بروند و حتی برقصند. شروعِ سریع‌تر بلوغ ذهنی آن‌ها باعث جوان به نظر رسیدن الف‌ها می‌شود و نسبت به انسان‌ها، بزرگ‌تر از آن‌اند که هستند.

بلوغ فیزیکی آن‌ها حدود پنجاهمین سال زندگی آن‌ها است که به بلندترین حالت قد خود می‌رسند و توسط اولین صد سال زندگی خود خارج از رحم مادر به‌طور کامل رشد می‌کنند. پیری فیزیکی الف‌ها در نهایت متوقف می‌شود، درحالی که بدن انسان‌ها اینگونه نیست.

الف‌ها، خودشان را با چیزهای مختلف نظیر فلزکاری، مجسمه‌سازی، موسیقی و بقیه هنرها و البته خوردن مشغول می‌کنند. تقریبا مردها و زن‌ها می‌توانند هرچیزی را به‌طور یکسان انجام دهند، اما به هر حال، زن‌ها اغلب در هنر درمان کردن ماهرند در حالی که مردها به جنگ می‌روند. برای اینکه آن‌ها بر این باورند که زنده ماندن مستلزم گرفتن زندگی است.

به هر حال، الف‌ها در قوانین سفت و سخت سختگیر نیستند، زن‌ها می‌توانند در مواقع نیاز به خوبی مردها از خودشان دفاع کنند و ممکن است مردها نیز به خوبی، درمانگر ماهری باشند

زندگی الف‌ها

شما از دنیای الف‌ها چه می‌دانید؟

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در انتهای همین مطلب با ما و کاربران محترم سایت ستاره به اشتراک بگذارید.

source

توسط elmikhabari.ir