هزینه ساخت آیفون 16 پرو مکس برابر با یک سوم قیمت نهایی آن در فروشگاه‌ها است. ظاهرا نمایشگر و دوربین‌های پشتی از گران‌ترین قطعات هستند.

شرکت تحقیقاتی TD Cowen مجموع هزینه ساخت (صورتحساب مواد مصرفی، اجزا، مونتاژ و بسته‌بندی) آیفون 16 پرو مکس 256 گیگابایتی را فاش کرده است. طبق گزارش این شرکت، کل هزینه ساخت نسخه 256 گیگابایتی آیفون 16 پرو مکس تنها 485 دلار است؛ یعنی تقریبا یک سوم قیمت خرید آن!

راهنمای خرید تکراتو

هزینه ساخت آیفون 16 پرو مکس

به گزارش وب‌سایت خبری gizmochina، فرآیند ساخت آیفون 15 پرو مکس 453 دلار هزینه دارد که 32 دلار یا 7 درصد کمتر از iPhone 16 Pro Max می‌شود. آن‌طور که از اطلاعات موجود در جدول پیداست، دوربین‌های پشتی و صفحه نمایش از گران‌ترین قطعات و اجزای آیفون 16 پرو مکس هستند. راه‌اندازی دوربین پشتی به تنهایی 16 درصد از کل هزینه ساخت این مدل را تشکیل می‌دهد. پنل نمایشگر و صفحه نمایش لمسی نیز قیمتی برابر با سیستم دوربین پشتی دارد.

هزینه ساخت آیفون 16 پرو مکس

در مقایسه، راه‌اندازی دوربین پشتی آیفون 15 پرو مکس تنها 70 دلار هزینه دارد و 15 درصد از کل هزینه ساخت را شامل می‌شود. این مسئله احتمالا به دلیل قیمت پایین‌تر لنز فوق عریض 12 مگاپیکسلی نسبت به لنز 48 مگاپیکسلی در آخرین مدل پرو مکس است.

جالب اینجاست که تراشه توانمند و قدرتمند A18 Pro تنها 5 دلار گران‌تر از نسخه قبلی یعنی A17 Pro است. هزینه‌های حافظه و ذخیره‌سازی نیز هر کدام 5 دلار افزایش یافته‌اند. قیمت سایر موارد مانند باتری که بزرگ‌تر شده بدون تغییر و روی همان 15 دلار باقی مانده است.

شایان ذکر است که هزینه صورت‌حساب مواد مصرفی نسخه پایه آیفون 16 نیز از 395 دلار به 416 دلار افزایش یافته است. بالطبع، قیمت آیفون 16 نیز در مقایسه با آیفون 15 در وب‌سایت ایالات متحده حدودا 100 دلار بیشتر است.

علاوه بر این، همه مدل‌های سری آیفون 16 دارای دکمه جدید Capture هستند که دسترسی به دوربین را راحت‌تر می‌کند. جالب است بدانید که در تجزیه و تحلیل قیمتی حتی به دکمه جدید اشاره نشده، در حالی که گزارش‌های قبلی نشان می‌دهند که هزینه تعویض این دکمه می‌تواند تا 750 دلار برای کاربران تمام شود.

در حال حاضر، تنها نقطه عطف سری جدید آیفون‌ها هوش مصنوعی اپل یا همان Apple Intelligence است، در غیر این صورت، این سری اصلا ارزش این هزینه‌های هنگفت را ندارد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره هزینه ساخت آیفون 16 پرو مکس و قیمت نهایی این گوشی چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

source

توسط elmikhabari.ir