قدمت استفاده از تاج گل چقدر است؟ اولین تاج گل در ایران

تاریخچه تاج گل در ایران و در سراسر دنیا برای مناسبت های مختلف رایج است.

تاج گل در مراسمات مختلفی مانند: تاج گل ترحیم ، تاج گل تبریک، افتتاحیه شغل جدید، عروسی، تولد، جشن نام‌گذاری کودک و موارد دیگر استفاده می شود.

همچنین رساندن به موقع تاج گل به صاحب عزا یا مجلس از نکته ی مهم و قابل توجهی است. دادن تاج گل به صاحب عزا باعث احساس همدردی و نوعی درک شخص عزادار می باشد.

همچنین اهدای تاج گل به صاحب یک حرفه یا مجلس نوعی بیان احساس شادی و خوشحالی برای او است.

با توجه به تاریخچه تاج گل در ایران انتخاب گل های مناسب، متناسب با شرایط و مراسم پیش رو بسیار مهم می باشد. در واقع شما باید بدانید که چه گل هایی برای تاج گل ترحیم مناسب است؟

معمولاً در گذشته برای مراسم ترحیم از گل گلایول استفاده می شد؛ اما امروزه از گل های ارکیده، میخک، داوودی سفید و زرد نیز استفاده می کنند. وجود رز سفید نشانه ای از نیت پاک وصداقت است در حالی که رز قرمز نشانه نوعی ابراز عشق و علاقه می باشد.

تاریخچه تاج گل در ایران و دنیا مربوط به دوران باستان می باشد. همچنین می توانیم به این رسم در فرهنگ های روم باستان، مصر باستان و یونان باستان نیز اشاره کنیم.

تاج گل ترحیم در آن زمان نمادی از جاودانگی و احترام به شخص مرده بوده است.

رسم اهدای تاج گل به دوره فرعونیان نیز بر می گردد. اولین تاج گل و تاریخچه تاج گل در ایران، تاج گل درباری است که یکی از سنت های زیبا و قدیمی فرهنگ ایران به شمار می آید.

انواع تاج گل در <a href=تهران” src=”https://tarikhema.org/images/2024/10/2b7b7bbe-40b9-44fd-87d3-0bbb3f668575.jpg”/>

درچه فرهنگ هایی از تاج گل ترحیم استفاده می شود؟

یا توجه به تاریخچه تاج گل در ایران تاج گل ترحیمی نمادی از احترام به صاحب عزا و شخص مرده می باشد. ما در ادامه به برخی از فرهنگ هایی که در آن تاج گل ترحیمی استفاده می شود اشاره می کنیم.

تاج گل ترحیمی که در فرهنگ ایرانی استفاده می شود، بر روی قبر اشخاص قرار می گیرد. گل های سرخ و انواع گل طبیعی خاص برای هدیه دادن برگ های بارانی یا صدف در ساخت این تاج گل ها استفاده می گردد.

فرهنگ اسلامی یکی از فرهنگ هایی می باشد که در آن اهدای تاج گل ترحیمی جزئی از یک رسم معروف است. بر طبق تاریخچه تاج گل در ایران گل های مورد استفاده در تاج گل این فرهنگ عطردار و برجسته می باشند.

فرهنگ هندو از تاج گل با نام مالا مشهور است و در پوجاها و مراسم تشییع جنازه استفاده می شود.

مالا از گل های عطردار و رنگارنگ ساخته می شود و روی قبر قرار می گیرد.

همچنین در فرهنگ روم باستان در مراسم تشییع جنازه از تاج گل های ترحیمی استفاده می شد. این تاج گل ها از جواهرات و گل های سفید ساخته می شدند.

تاج گل در فرهنگ مصر باستان نیز مانند فرهنگ های دیگر بر روی سر متوفی قرار می گیرد و نمادی از احترام می باشد. تاج گل در این فرهنگ از گل های لوتوس، نیلوفر و گل های دیگر محلی ساخته می شد.

همچنین در فرهنگ یونان باستان مانند فرهنگ های دیگر تاج گل ترحیمی نماد احترام است و روی قبر قرار می گیرد. ساخت تاج گل در این فرهنگ از برگ های سبز و گل های سفید استفاده می شد.

تاج گل در فرهنگ های مختلف

انواع تاج گل

  • تاج گل ترحیم ( تاج گل ۱ طبقه- تاج گل ۲ طبقه- تاج گل ۳ طبقه): تاج گل ها انواع مختلفی دارند. تاج گل ترحیم وابسته به انتخاب و سلیقه شما به سه بخش طبقه بندی می شود. تاج گل ۱ طبقه که از نظر اندازه و ابعاد کوچک تر است. حمل و جا به جایی این تاج گل یک طبقه نیز راحت تر می باشد. هزینه ی این تاج گل نسبت به طبقات بالاتر کمتر است. تاج گل ۲ طبقه قرار گرفتن دو بخش جدا از گل ها و نصب بر روی یک پایه می باشد. ارتفاع این تاج گل ها به سه متر نیز می رسد. اما مهم ترین ویژگی تاج گل ۳ طبقه بزرگ‌تر و گران‌تر بودن آن است که در مراسمات ترحیم از آن استفاده می شود. ارتفاع این تاج گل حتی به بیشتر از سه متر نیز می رسد. 
  • تاج گل برای افتتاحیه : از دیگر موارد کاربردی تاج گل، استفاده از آن برای افتتاحیه می باشد.
  • تاج گل برای مراسم عقد و عروسی : انتخاب تاج گل مناسب برای عقد و عروسی هم بسیار رایج است. هردو نماد خوشحالی و آرزوی خوب برای صاحبان این مجالس هستند.
  • تاج گل برای تبریک مناسبت های مختلف: جدای از موضوع تاریخچه تاج گل در ایران، تاج گل برای تبریک مناسبت های مختلف نیز استفاده می شود. مناسبت هایی مانند تاج گل برای افتتاحیه، تاج گل برای مراسم عقد و عروسی و غیره .

چگونه تاج گل مناسب را انتخاب کنیم؟

شما برای انتخاب یک تاج گل مناسب برای هر مناسبت اول باید به گل های به کار رفته در آن توجه کنید. استفاده از گل های مناسب به رنگ های شاد برای مجالس عروسی یا عقد و رنگ سفید برای مراسم ترحیم قطعاً گزینه مناسبی است.

حتما از قبل از خرید تاج گل ترحیم یا تبریک از سایت راحیل بازدید و از کارشناسان حرفه ای این مجموعه مشاوره بگیرید.

تاج گل ترحیم شیک

راهنمای خرید تاج گل

انتخاب گل های طبیعی که مقاومت بالایی دارند و سریع پژمرده نشوند بسیار مهم است. گل های به کار رفته در تاج گل باید ماندگاری خوبی داشته باشند. شما می توانید تاج گل های طبیعی مورد نظر خود را از سایت راحیل به صورت سفارش آنلاین تاج گل خریداری نمایید.

راحیل عنوان طرحی از گروه کارآفرینی موسسه نیکوکاری رعد الغدیر می باشد که در زمینه ارائه انواع تاج گل طبیعی ، تاج گل مصنوعی خیریه و استند تسلیت فعالیت دارد،عواید حاصل از سفارشات راحیل صرف هزینه های درمانی کودکان دارای معلولیت جسمی و حرکتی می شود. 

تاج گل ترحیم تهران

قیمت تاج گل چقدر است؟

قیمت تاج گل ها به عوامل گوناگونی وابسته است. انتخاب تاج گل در چند طبقه و گل های به کار رفته در آن روی قیمت آن تاثیرگذار هستند.

به عنوان مثال سفارش آنلاین تاج گل حلقه ای در طبقات بالاتر و یا خرید تاج گل شکل حروف قطعاً گران تر خواهند بود.

همچنین تنوع گل های زیاد در ساخت تاج گل ها بدون شک هزینه های آن را افزایش می دهد.

کلام پایانی

توصیه ما به شما این است تاج گل هایی که برای مجالس عقد و عروسی یا ترحیم سفارش می دهید به گونه ای باشند که در ساعات اولیه مراسم به دست صاحب مجالس برسد.

در واقع اهدای به موقع این تاج گل ها به صاحب مجالس از نکات مهم خرید تاج گل میباشد.

همچنین اگر برای مجالس عقد، عروسی یا افتتاحیه تاج گلی را سفارش می دهید، بهتر است متن کوتاه و مثبتی روی کارت نوشته و بر روی تاج گل خود نصب نمایید.

متنی که برای تاج گل مراسم ترحیم نیز استفاده می شود باید نشان دهنده ناراحتی و اندوه شما باشد. همچنین با توجه به تاریخچه تاج گل در ایران حتماً اسم خود را در انتهای کارت ذکر کنید.

 

 

 

source

توسط elmikhabari.ir