تترگلد و پکس‌گلد دو رمزارز جدیدی هستند که هم‌زمان در نوبیتکس لیست شدند و در دو بازار تتری و ریالی در دسترس کاربران قرار گرفته‌اند. تترگلد و پکس‌گلد که به ترتیب با نام اختصاری XAUT و PAXG شناخته می‌شوند در دسته استیبل‌کوین‌ها قرار می‌گیرند. ارزش آن‌ها همواره معادل یک اونس طلای خالص است و به عنوان یک دارایی با ثبات و امن، برای سرمایه‌گذارانی که دنبال حفظ ارزش دارایی خود در شرایط نوسانی بازار هستند؛ گزینه جذابی تلقی می‌شود. برای خرید و فروش تترگلد می‌توانید به این آدرس و برای پکس‌گلد این آدرس سر بزنید.

تترگلد؛ 7700 کیلو طلای ناقابل!

طلا همیشه به طور تاریخی یک سرمایه‌گذاری امن و راه‌حلی برای مصون ماندن از تورم و نوسانات اقتصادی شناخته می‌شود. در همین ایران هم هنوز بسیاری از شهروندان از اقشار مختلف تمایل دارند ریسک کاهش ارزش سرمایه خود را با خریدن دارایی مطمئنی مثل طلا خنثی کنند. این روش اما همیشه با مخاطراتی هم همراه است. دردسرهای مربوط به نگهداری و حفظ امنیت فیزیکی طلا دغدغه‌ مهمی است. همینطور هزینه‌های سربار و اینکه معمولا با سرمایه اندک نمی‌شود طلا خریداری کرد. رمزارزهای با پشتوانه طلا اما این مشکلات را حل کردند. شما می‌توانید با چند کلیک ساده، سرمایه خُرد خود را به دارایی ارزشمندی تبدیل کنید که معادل قیمت جهانی طلا ارزش دارد. معادل فیزیکی آن در خزانه‌های سوئیس نگهداری می‌شود. به راحتی می‌توانید آن را خرید و فروش کنید و به لطف فناوری بلاکچین از امنیت و شفافیت آن خیالتان راحت باشد. تترگلد یکی از همین رمزارزهای با پشتوانه طلاست. هر واحد از این توکنِ مبتنی بر شبکه اتریوم، معادل یک اونس طلای خالص است. ارزش بازار آن در زمان نگارش این مطلب بیش از 650 میلیون دلار است و رتبه 99 رمزارزها در جهان در اختیار دارد. طبق اعلام گردانندگان این پروژه بیش از 7760 کیلوگرم طلا پشتوانه تترگلد است که معادل همین مقدار توکن به بازار عرضه شده است.  

پکس‌گلد؛ پاداش جویندگان طلا

پکس‌گلد هم دقیقا ویژگی‌هایی مشابه با تترگلد دارد. فرصت سرمایه‌گذاری روی طلا را با همه ویژگی‌های ممتاز شبکه بلاکچین برای سرمایه‌گذاران فراهم می‌کند. قیمت آن سایه به سایه قیمت جهانی طلا، بالا و پایین می‌شود. روی شبکه اتریوم پیاده‌سازی شده و با خرید آن، به همان میزان مالک طلای فیزیکی می‌شوید که در لندن نگهداری می‌شود. این ویژگی البته وجه تمایز این دو رمزارز با صندوق‌های ETF طلا هم محسوب می‌شوداز نظر ارزش بازار، پکس‌گلد با فاصله کمی پشت سر تترگلد حرکت می‌کند و رتبه 118 بین همه رمزارزهای جهان را در اختیار دارد. برای خرید و فروش این دو توکن با پشتوانه طلا می‌توانید به وب‌سایت یا اپلیکیشن نوبیتکس مراجعه کنید.

 

source

توسط elmikhabari.ir