هفته گذشته، منابع رسانه بلومبرگ گزارش دادند شرکت چینی تنسنت که درحال‌حاضر حدود ۱۰ درصد از سهام یوبیسافت را در اختیار دارد و شرکت برادران گیلموت در حال مذاکره با مشاوران برای بررسی راه‌های تثبیت وضعیت یوبی‌سافت هستند. این گزارش‌ها پس از آن منتشر شدند که ارزش بازار این شرکت در سال گذشته بیش از ۵۰ درصد کاهش یافته است.

یکی از گزینه‌های مورد بحث، همکاری برای خصوصی کردن یوبیسافت و خریداری شدن آن توسط تنسنت است، هرچند گفته می‌شود مذاکرات هنوز در مراحل اولیه قرار دارند. این گزارش باعث افزایش قیمت سهام یوبیسافت به میزان تقریبا ۴۰ درصد نسبت به هفته قبل شد. به گزارش VGC، در واکنش به این شایعات، سخنگوی یوبیسافت در بیانیه‌ای اعلام کرد:

«یوبیسافت به گمانه‌زنی‌های اخیر مطبوعات در مورد علاقه‌مندی‌های احتمالی به شرکت توجه کرده است. این شرکت به‌طور منظم تمام گزینه‌های استراتژیک خود را بررسی می‌کند و در صورت لزوم، بازار را مطلع خواهد کرد.»

سخنگوی یوبی‌سافت همچنین تأکید کرد که مدیریت شرکت درحال‌حاضر بر اجرای استراتژی خود متمرکز است و بر دو محور اصلی استوار است: تجربیات ماجراجویی جهان‌باز و بازی‌های سرویس‌محور.

گفتنی است که ماه گذشته، قیمت سهام یوبیسافت به پایین‌ترین حد خود در تقریبا ۱۱ سال اخیر رسید. این کاهش قیمت پس از اعلام تأخیر در انتشار بازی Assassin’s Creed Shadows و عملکرد مالی ضعیف بازی Star Wars Outlaws در زمان عرضه، شدت گرفت.

پیش از این نیز در ماه سپتامبر، یک سرمایه‌گذار از مدیریت یوبیسافت خواسته بود تا شرکت را خصوصی کند یا اجازه دهد توسط یک سرمایه‌گذار استراتژیک خریداری شود. صندوق سرمایه‌گذاری AJ Investments با انتشار نامه‌ای سرگشاده، خواستار تغییرات استراتژیک و ساختاری در یوبیسافت شده بود.

حال باید دید که آیا یوبیسافت در نهایت تصمیم به خصوصی شدن خواهد گرفت یا خیر. نظر شما در درباره آینده این شرکت بزرگ بازی‌سازی چیست؟

source

توسط elmikhabari.ir