استودیوی بانجی (Bungie) به دلیل نقض حقوق کپی‌رایت توسط نویسنده‌ای که ادعا می‌کند این استودیو از اثر او در مورد یک دنیای فانتزی جذاب برای کمپین Red War در بازی Destiny 2 کپی کرده، تحت پیگرد قانونی قرار گرفته است.

این شکایت (که توسط TheGamePost گزارش شده) در دادگاه منطقه‌ای ایالات متحده در منطقه شرقی لوئیزیانا توسط فردی به نام Kelsey Martineau ارائه شده است. او استودیوی Bungie را به کپی و تصاحب عمدی محتوای کپی‌رایت شده متهم می‌کند؛ و ادعا دارد که بخش‌هایی از داستان کمپین Red War در بازی Destiny 2، به ویژه ارتش Red Legion، به‌طور مستقیم از یک اثر که سال‌ها پیش از انتشار کمپین Destiny 2 در یک وبسایت منتشر کرده بود، گرفته شده.

طبق این شکایت، Martineau با نام مستعار Caspar Cole در سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ داستان خود را نوشته است که روایتگر یک نیروی نظامی قدرتمند به نام Red Legion درگیر در چرخه‌ای بی‌پایان از جنگ است.

علاوه بر شباهت اسمی Red Legion، این نویسنده می‌گوید که رهبران هر دو ارتش اهداف تقریباً یکسانی دارند. در اثر او، Yinnerah و در بازی Destiny 2، شخصیت منفی Dominus Ghaul هر دو توسط مربیان طردشده تشویق و راهنمایی می‌شوند تا رهبران خود را برکنار کنند و با قصد حمله به زمین به قدرت برسند. آن‌ها هدف دارند این کار را با تصرف یک ایستگاه فضایی بر فراز زمین انجام دهند؛ در Destiny 2 این ایستگاه، Traveler و در داستان او، Tononob Station نام دارد.

استودیوی بانجی و بازی Destiny 2 هدف شکایت یک نویسنده قرار گرفتند - گیمفا

در ادامه این شکایت درج شده:

در اثر Martineau، ارتش Red Legion، یک جناح نظامی‌ به عنوان ناظر بر موجودات روی زمین برای مدت طولانی توصیف شده است، بدون اینکه تماس مستقیمی با زمینی‌ها برقرار کند، رفتارها و ارتباطات آن‌ها را مشاهده می‌کند. این عنصر روایی منحصربه‌فردی است که خطر همه‌جانبه و تعلیق را به وجود می‌آورد.

شکایت Martineau شباهت‌های دیگری را بین این دو اثر نشان می‌دهد. از جمله این که هر دو ارتش واحدهایی به نام لژیونرها (Legionnaires) دارند، هر دو از موجوداتی مانند سگ‌های جنگی استفاده می‌کنند، هر دو از شعله‌افکن‌ها بهره می‌برند و هر دو از سلاح‌های بسیار قدرتمندی که قادر به نابودی یک نژاد کامل هستند استفاده می‌کنند. علاوه بر این، هر دو ارتش با نیروهای شورشی مواجه می‌شوند، هر دو در جستجوی آثار و سلاح‌های مهم هستند و شهرک‌های غیرنظامی را به طور سیستماتیک برای رهبران خود نابود می‌کنند.

Martineau معتقد است بانجی برای شروع دوباره و کامل توسعه Destiny 2 تنها ۱۶ ماه قبل از انتشار، مجبور به کپی از کار او شده است. او به دنبال دریافت خسارت و حکم دادگاه برای جلوگیری از استفاده بیشتر از این محتواست اما استودیوی بانجی هنوز به این شکایت پاسخی نداده است.

احسان بی طرف3do

source

توسط elmikhabari.ir