احتمالاً نام ترکامپر برای شما آشنا به نظر می‌رسد. اگر در حال خواندن این مطلب هستید، به این دلیل است که علاقه‌مند به ون‌های کمپر یا موتورهوم هستید و می‌توانیم به شما اطمینان دهیم که این اولین بار نیست که درباره این متخصص آلمانی صحبت می‌کنیم.

ما این برند را با پروژه‌های مبتنی بر ون‌های فولکس‌واگن یا مرسدس-بنز می‌شناسیم، اما اکنون ستاره‌ی این کمپر با ظاهر آفرودی، فورد ترانزیت کاستوم جدید است که برای مواجهه با انواع شرایط آب و هوایی آماده شده و فضای داخلی راحتی برای سرنشینان خود فراهم می‌کند.

آفرود واقعی

آنچه که امروز درباره‌اش صحبت می‌کنیم، یک “تکمپ” است که توسط ترکمپر ارائه می‌شود و فضایی برای چهار نفر دارد و به جدیدترین قطعات آفرود مجهز شده است. این مدل دارای سطوح بزرگ‌تر و یک مخزن آب بزرگ‌تر است و به‌صورت انتخابی می‌توان آن را با سیستم گرمایش کف تجهیز کرد. فورد تکمپ جدید دارای فضای داخلی ماژولار است که عناصری مانند تخت معلق و چینش لوازم جانبی با ریل‌های مهار و نقاط اتصال ولکرو را برجسته می‌کند.

Ford Transit Terracamper (2024)

Ford Transit Terracamper (2024)

ظاهر آفرودی آن تنها یک نمایش نیست، بلکه به صورت فنی توسط متخصص سی‌کل پشتیبانی شده است که از سیستم افزایش تعلیق، محافظت از زیر بدنه و صفحات ضد لغزش استفاده کرده است. طبیعتاً تکمپ در تایرهای آفرود صرفه‌جویی نکرده و از مجموعه جدید تایرهای BFGoodrich AT بهره برده است.

فضای داخلی فوق ماژولار

ماژول‌های داخلی ترکامپر روی ریل‌هایی اطراف دو صندلی مجزای عقب نصب شده‌اند تا یک چیدمان ساده، کاربردی و نسبتاً دلپذیر ایجاد کنند. آشپزخانه به شکل L که پشت صندلی راننده قرار دارد، مجهز به یک اجاق گاز و سینک از جنس استیل ضد زنگ با شیر آب مخفی، و همچنین یخچالی است که از داخل یا، با یک درب کشویی دوم، از خارج دسترسی دارد.

میز تاشو را می‌توان به‌عنوان یک سطح کاری و میز غذاخوری استفاده کرد. درب کشویی سمت راست و قسمت عقب خودرو دارای خروجی‌های آب برای اتصال دوش استیل هستند. صندلی‌های جلو می‌چرخند و صندلی‌های عقب به سمت جلو می‌لغزند تا دور میز قرار بگیرند. یخچال کشویی زیر آشپزخانه قرار دارد.

خواب برای ۴ نفر

در قسمت پایین، یک تخت تاشو بزرگ برای دو نفر وجود دارد و در سقف پاپ‌آپ یک تخت برای دو نفر دیگر. در قسمت عقب می‌توانید وسیله نقلیه را به‌طور بهینه متناسب با نیازهای خود با استفاده از سیستم‌های کمد مختلف شخصی‌سازی کنید. برخی از محفظه‌ها اکنون از داخل نیز قابل دسترسی هستند و فضایی، مثلاً برای یک توالت پرتابل، فراهم می‌کنند. سیستم نورپردازی LED قابل تنظیم نیز نور دلپذیری را فراهم می‌کند.


علاوه بر این، ترکامپر تکمپ جدید را که بر اساس فورد ترانزیت کاستوم ساخته شده است، با یک مخزن آب تازه ۴۷ لیتری، اتصالات دوش خارجی و درب پشتی، و گزینه‌های مختلف برای سیستم‌های الکتریکی داخلی تجهیز می‌کند. فورد تکمپ با قیمت ۹۹,۸۰۰ یورو (تقریباً ۸۳,۰۰۰ پوند) به فروش می‌رسد و به‌صورت استاندارد با تخت سقفی SCA ارائه می‌شود. از سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۵ نیز سقف “اکستریم اوپن-اسکای” در دسترس خواهد بود.

source

توسط elmikhabari