تا به الان چندین قسمت از سریال «پنگوئن» منتشر شده است، سریالی که نسخه‌ای فرعی از فیلم The Batman مت ریوز به شمار می‌رود و داستان آن نیز حول محور شخصیت آز کاب با بازی کالین فارل است. این سریال محصول شبکه اچ‌بی‌او تا به الان توانسته تحسین بسیار زیادی را از مخاطبان به دست بیاورد و مخاطبان نیز از تماشای آن بسیار لذت بردند. با این حال، فیلم‌هایی نیز وجود دارند که از نظر موضوعی و بصری شباهت‌هایی به سریال «پنگوئن» دارند و می‌توانند تجربه تماشای خوبی را رقم بزنند.

۱۰. فیلم The Banshees of Inisherin

The Banshees of Inisherin

تا به الان، فیلم «بنشی‌های اینیشرین» تنها اثر کالین فارل است که نامزدی جایزه اسکار را دارد. این اثر سینمایی داستانی جذاب در جزیره‌ای دور افتاده در سواحل غربی ایرلند را روایت می‌کند و داستان پایان ناگهانی دوستی مادام العمر پادریک و کولم با بازی برندن گلیسون را دنبال می‌کند. این اثر سینمایی ساخته مارتین مک‌دونا است و برخی از معمولی‌ترین مکالمات را به لحظاتی بسیار جذاب و عمیق تبدیل می‌کند.

۹. فیلم The Wolf of Wall Street

The Wolf of Wall Street

سریال «پنگوئن» نه تنها به خاطر نقش‌آفرینی کالین فارل مورد تحسین قرار گرفته بلکه بخشی از ستایش‌ها به خاطر بازی خارق‌العاده و همه جانبه کریستین میلیوتی است، بازیگری که در فیلم «گرگ وال استریت» ساخته مارتین اسکورسیزی نیز حضور داشته است. فیلم «گرگ وال استریت» اثری با هنرنمایی لئوناردو دی کاپریو در نقش اصلی است و یکی از بهترین فیلم‌های اسکورسیزی به شمار می‌رود که پر از لحظات ماندگار و جذاب است.

۸. فیلم The Gentlemen

The Gentlemen

فیلم «آقایان» اثری گانگستری و بریتانیایی است که داستان مایکل پیرسون با بازی متیو مک‌کانهی را دنبال می‌کند که تربیت ضعیف خودش در ایالات متحده آمریکا را به یک امپراتوری ماری‌جوانا در بریتانیا تبدیل می‌کند. با این حال، روند جرم و جنایت هرگز بدون مشکل پیش نمی‌رود چراکه تلاش او برای فروش امپراتوری خودش به سرعت به یک ضرب و شتم پر از خون تبدیل می‌شود.

۷. فیلم The Silence of the Lambs

The Silence of the Lambs

یکی از تحسین‌شده‌ترین بخش‌های سریال «پنگوئن»، طراحی تولید زیبای آن است. طراح تولیدی که روی این سریال کار کرده، کالینا ایوانوف است که قبلاً در پروژه‌های بسیار موفقی کار کرده و شناخته شده‌ترین پروژه وی نیز فیلم «سکوت بره‌ها» است. این فیلم ترسناک و دلهره‌آور داستان مأمور جوان اف‌بی‌آی به نام مأمور کلاریس را دنبال می‌کند که وظیفه دارد تا جلوی کشتار صورت گرفته توسط بوفالو بیل را بگیرد.

۶. فیلم The Godfather

The Godfather

یکی از برجسته‌ترین آثار ژانر جنایی، فیلم «پدرخوانده» به کارگردانی فرانسیس فورد کاپولا است، فیلمی که داستان خانواده مافیایی کورلئون در شهر نیویورک را دنبال می‌کند که ریاست آن را ویتو کورلئون با بازی مارلون براندو برعهده دارد. او با پا به سن گذاشتن، قصد دارد تا امپراتوری خودش را در اختیار پسرش به نام مایکل با بازی آل پاچینو بگذارد اما پسرش از این مسئله امتناع می‌کند.

۵. فیلم The Tender Bar

The Tender Bar

یکی از بازیگران که با هنرنمایی خودش در سریال «پنگوئن» توانسته برجسته باشد، رنزی فلیز است، کسی که قبلاً خودش را با نقش‌آفرینی تحسین شده‌اش در فیلم «کافه امید» به کارگردانی جورج کلونی ثابت کرده است. این اثر سینمایی داستان جی آر با بازی تای شریدان را دنبال می‌کند که پس از گم شدن پدرش، آرامشی را در یک بار در لانگ آیلند همراه با عمویش چارلی با بازی بن افلک پیدا می‌کند.

۴. فیلم Black Mass

Black Mass

درست همانند سریال «پنگوئن»، فیلم «توده سیاه» داستانی یک تعقیب ناامیدانه برای برتری در دنیای جرم و جنایت و بدون توجه به هزینه آن است. این فیلم داستان جیمز بولگر با بازی جانی دپ را دنبال می‌کند که به همکار غیرمحتمل مأمور اف‌بی‌آی جان کانولی با بازی جوئل اجرتون می‌شود. آن‌ها به دنبال آن هستند تا وضعیت بازی در دنیای جرم و جنایت دهه هفتاد شهر بوستون را تغییر بدهند.

۳. فیلم Goodfellas

Goodfellas

شخصیت آز کابلپات واقعاً جایگاهی در دنیای فیلم «رفقای خوب» دارد و در واقع، شخصیت او با شخصیت تامی ویتو با بازی جو پشی بسیار مشابه است. این اثر سینمایی داستان هنری هیل با بازی ری لیوتا و زندگی‌اش را دنبال می‌کند که از جوانی به دنبال آن بوده تا به یک گنگستر تبدیل شود و حالا نیز در دنیای جرم و جنایت گرفتار شده است. این اثر سینمایی یکی از بهترین فیلم‌های گانگستری تاریخ سینما به شمار می‌رود.

۲. فیلم The Irishman

The Irishman

هر کسی که سریال «پنگوئن» را دوست داشته باشد، قطعات از تماشای فیلم «مرد ایرلندی» نیز لذت خواهد برد. این اثر حماسی ساخته مارتین اسکورسیزی سه و ساعت نیم زمان دارد و زندگی فرانک شیران با بازی رابرت د نیرو را روایت می‌کند که از یک کهنه سرباز جنگ جهانی دوم به یک آدمکش بدنام برای مافیا تبدیل می‌شود و همین نیز منجر به قتل دوست صمیمی‌اش و رهبر اتحادیه کارگران جیمی هوفا با بازی آل پاچینو می‌شود.

۱. فیلم In Bruges

In Bruges

فیلم سینمایی «در بروژ» بهترین هنرنمایی کالین فارل را درون خودش دارد. او در این فیلم بار دیگر با مارتین مک‌دونا و برندن گلیسون همکاری کرده است. در این فیلم، او نقش آدمکشی به نام ری را بازی می‌کند که پس از اینکه یکی از مأموریت‌هایش به شدت اشتباه پیش می‌رود، باید به شهر بروژ بازگردد و با همکارش به نام کن با بازی برندن گلیسون پنهان شود.

source

توسط elmikhabari