انتقادات زیادی در ابتدای معرفی به ریمیک بازی Silent Hill 2 وارد شد، اما این بازی بعد از انتشار خود توانست بازخورد بسیار مثبتی از منتقدین و گیمرها دریافت کند.

با این حال، اخیراً شخصی با نام جیکوب گلر (Jacob Geller) در توییتر اعلام کرد که به عنوان مشاور در ساخت این بازی دخیل بوده و تجربه بسیار خوبی با تیم داشته؛ حال این موضوع باعث به وجود آمدن حاشیه‌هایی شده است. او که در شرکت Hit Detection LLC کار می‌کند، نقشی مشابه به کارکنان شرکت Sweet Baby Inc دارد، اما این مشکل اصلی ماجرا نیست.

چندی پیش، بیژن استفن (Bijan Stephen) نویسنده استودیوی Compulsion Games در توییتر همچین سوالی مطرح کرد:

کنجکاوم که احمقانه‌ترین ایده‌ای که داری و با این حال باور داری اگر اجرا بشه دنیا رو به جای بهتری تبدیل می‌کنه چیه؟

و گلر در جواب این سوال به سادگی نوشت: «بدون گیمرها». این جمله به این معنی است که به اعتقاد او، دنیا بدون گیمرها جای بهتری خواهد بود. جالب است بدانید که یکی از کارکنان شرکت Sweet Baby Inc پیش از این گفته بود که هدف آن‌ها نابودی صنعت بازی‌سازی است و حالا این واکنش گلر در توییتر به نوعی منعکس کننده هدف واقعی این شرکت‌هاست.

مشاور ریمیک Silent Hill 2 قبلا اعتقاد داشته است که دنیا بدون گیمرها جای بهتری می‌شود - گیمفا

با اینکه این توییت‌های گلر قدیمی هستند، اما این واقعیت را تغییر نمی‌دهد که او در گذشته چنین اظهار نظراتی کرده و اکنون در ساخت یکی از بازی‌های تاثیرگذار سال نقش داشته است. گلر قبلاً نیز گفته بود که اگر گیمرهای مرد رفتار بهتری داشتند، تعداد گیمرهای خانم بیشتر می‌شد. او همچنین در مورد تارو و کوجیما نیز صحبت کرده است:

راستش اینکه گیمرها تار و کوجیما را به عنوان شخصیت‌های سیاسی در نظر نمی‌گیرند، کاملاً منطقی است. «سیاست در بازی‌ها» به معنی «هر چیزی که مربوط به نژاد یا جنسیت باشه و بس» تلقی می‌شه.

توییت بالا به این معنی است که بازی‌ها نمی‌توانند به مسائل عمیق اجتماعی-سیاسی بپردازند و تنها به موارد خاصی محدود می‌شوند. به نظر می‌رسد که گلر نسبت به گیمرها اصلاً موضع خوبی ندارد اما همچنان در این زمینه فعالیت می‌کند. جامعه طرفداران بازی‌های ویدیویی از این موضوع خشمگین هستند و برای همه ما جای تعجب دارد که چرا او همچنان در صنعت بازی‌سازی حضور دارد و به عنوان مشاور در یک بازی بزرگ مانند ریمیک Silent Hill 2 کار کرده است.

source

توسط elmikhabari.ir