به‌طور متوسط سر زدن به شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها اولین کاری است که اکثریت کاربران با هر جنسیت، میزان تحصیلات و در هر سنی پس از بیدار شدن از خواب انجام می‌دهند. با این حال این کار در میان نسل Z پر تکرارتر از سایر گروه‌های سنی است و نسل Y هم بیشتر از نسل X بلافاصله بعد از بیدار شدن از خواب سراغ اینترنت و شبکه‌های اجتماعی می‌رود.

چک کردن شبکه‌های اجتماعی از پرتکرارترین کارهای پیش از خواب هم محسوب می‌شود. بیش از نیمی از کاربران پیش از خواب سراغ اینترنت و چک کردن شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌هایشان می‌روند اما این کار همچنان در میان اعضای نسل Z نسبت به سایر گروه‌های سنی اولویت بیشتری دارد.

یافته‌های یکتانت نشان می‌دهد در میان انواع پیام‌رسان‌های خارجی و داخلی تلگرام محبوب‌ترین است. ایتا در جایگاه دوم قرار دارد و واتس‌اپ با فاصله کمی از آن، در جایگاه سوم ایستاده است. روبیکا، بله، شاد و… هم در میان گروه‌های مختلف سنی کمتر از ۴۰ درصد استفاده دارند.

در میان سوپراپلیکیشن‌ها که همگی ایرانی هستند، اسنپ پرکاربردترین مورد برای همه گروه‌های سنی بوده است. سوپراپلیکیشن آپ جایگاه دوم و ایرانسل من جایگاه سوم را در اختیار دارد.

source

توسط elmikhabari.ir