شرکت چری در حاشیه رویداد WCWL 2024 از پیکاپ خود با نام پروژه KP11 رونمایی کرد که به احتمال خیلی زیاد، یکی از محصولات جدید مدیران خودرو در سال آینده باشد. در ادامه با مشخصات فنی و قیمت احتمالی پیکاپ چری در ایران همراه شما خواهیم بود.

سبد محصولات شرکت چری فقط یک پیکاپ کم داشت که آن هم سرانجام به حق خود رسید! پیکاپ چری که فعلا در مرحله توسعه است و با نام پروژه KP11 شناخته می‌شود، می‌تواند رقیب قدرتمندی برای وانت‌های پرچمدار بازار ایران مانند کی ام سی T9، پیکاپ جدید دیار یعنی موسو خان و محصول وارداتی شتابران خودرو یعنی پیکاپ مکسوس استار H باشد. در آخرین مطلب اختصاصی از سری اخبار خودرو گجت نیوز به سراغ معرفی کامل پیکاپ چری خواهیم رفت، شانس واردات آن به ایران را بررسی خواهیم کرد و به مشخصات فنی و قیمت احتمالی آن در ایران نگاهی خواهیم داشت.

فهرست عناوین:

مشخصات فنی پیکاپ چری KP11

وانت چری KP11

با توجه به اینکه این پروژه فعلا در فاز توسعه و تست است، هنوز قوای فنی آن به صورت رسمی اعلام نشده اما با توجه به بازار هدف و انتظارات، حدس می‌زنیم که زیر کاپوت پیکاپ چری شاهد همان پیشرانه معروف این شرکت یعنی موتور چهار سیلندر 2.0 GDI توربو شارژی باشیم که در تیگو 8 پرومکس هم دیده بودیم.

این پیشرانه توانایی تولید توان 254 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور را دارد و احتمالا با گیربکس اتوماتیک 8 سرعته 8AT، قدرت را به هر چهار چرخ تحویل دهد. همچنین شایعاتی مبنی بر حضور گزینه‌‎های برقی، EREV و پلاگین هیبریدی هم به گوش می‌رسد که در این صورت، باید شاهد یک رقابت جذاب بین پیکاپ برقی چری و جک T9 برقی باشیم.

آپشن و امکانات وانت چری

پیکاپ چری KP11

از نظر امکانات رفاهی، تجهیزات ایمنی و آپشن‌ هم پیکاپ چری احتمالا سطح بالایی را ارائه دهد و موارد مهمی مثل کروز کنترل، سانروف، دستیار حرکت بین خطوط، تابلو خوان، صندلی‌های برقی، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک و … را در اختیار راننده قرار دهد.

طراحی ظاهری و ابعاد

وانت چری KP11

در وانت چری KP11 با یک خودرو مید سایز یا همان سایز متوسط طرف هستیم که احتمالا ابعاد و اندازه آن شامل 5.3 متر طول، 1.9 متر عرض و 1.8 متر ارتفاع باشد و فاصله محورهای آن هم به 3.1 متر برسد. یعنی دقیقا از نظر قد و هیکل، با همان کی ام سی تی 9 طرف هستیم! سلیقه ایرانی‌ها هم در طراحی این خودرو به شدت رعایت شده است و به لطف جلو پنجره‌ی بزرگ، چراغ‌های ال ای دی و ترکیب رنگ‌های نقره‌ای و مشکی، ظاهر جذابی را مشاهده می‌کنیم. رکاب و پله در قسمت سپر عقب هم در ترکیب با چراغ خطرهای ال ای دی، کار را به جذاب‌ترین حد خود رسانده.

طراحی داخلی و کابین

پیکاپ چری KP11

فعلا هیچ عکس واضحی از کابین و داشبورد پیکاپ چری منتشر نشده است و حدس می‌زنیم که با توجه به کاربری متفاوت این خودرو، با یک طراحی متفاوت از کراس‌ اورهای چری طرف باشیم. هرچند که حضور مولتی مدیا، کلاستر دیجیتال، سانروف و سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، بدون شک قطعی است.

قیمت پیکاپ چری و شانس واردات

این موضوع هم هنوز تایید نشده است اما با توجه به رقبا، قوای فنی و امکانات، حدس می‌زنیم که قیمت وانت چری KP11 در محدوده 21 هزار دلار باشد. در صورت واردات پیکاپ چری به ایران، قیمت این خودرو در رنج 2 میلیارد تومان و شاید کمی بالاتر خواهد بود و شرکت مدیران خودرو از اصلی ترین گزینه‌ها برای به عهده گرفتن واردات یا مونتاژ آن به نظر می‌رسد. از تاریخ عرضه و فروش پیکاپ Chery هم هیچ اطلاعاتی در دست نیست اما با توجه به اینکه پروژه در فاز نهایی است، حدس می‌زنیم که تا تاریخ عرضه و فروش پیکاپ چری چیزی باقی نمانده باشد.

source

توسط elmikhabari.ir