حالا که مهم‌ترین حضور اودین در ویدیوگیم به بازی God of War: Ragnarok مربوط می‌شود، کمی هم درباره این بازی صحبت کنیم تا ببینیم اودین در این بازی ویدیویی چقدر با داستان‌های کهن نوردیک تفاوت دارد. همان‌طور که پیش‌تر توضیح دادیم اودین همان‌قدر که خدای جنگ‌جویان و قدرت‌طلبان بود، خدای شاعران و خیرخواهان بود و مردم هر دو سمت او را دوست داشتند. جنگ‌جویانی که در مبارزه کشته می‌شدند توسط اودین به والهالا می‌رفتند و او قدم آن‌ها به والهالا را خجسته می‌کرد چراکه او خدایی بود که از جنگ‌جویان پس از مرگ هم مراقبت می‌کرد. اودین آل‌فادر بود، پدر همه موجودات و پدر همه خدایان؛ پدر تیر، تور، بالدر، هایمدال و خیلی‌های دیگر.

باوجود تمام این توضیحات اودینی که در رگناروک دیدیم بااینکه از نظر ظاهر و فیزیک شباهت‌های زیادی به اودین حاضر در داستان‌های کهن نورس دارد ولی از نظر باطن می‌توانیم تفاوت‌های نسبتا مهمی را در آن‌ها پیدا کنیم. او یک چشم خود را از دست داده و این موضوع درکنار ظاهر سالخورده او به‌خوبی نشان می‌دهد که سال‌های زیادی را به‌دنبال بصیرت و خردمندی گشته است. بااین‌حال اودینی که در رگناروک دیدیم خیلی بیشتر از آنچه در داستان‌های کهن سراغ داریم خشن است و نه‌تنها خیرخواه نیست که می‌تواند به دنبال شرارت باشد و در این مسیر تا مرز جنون پیش رود. موضوعی که خیلی کم در اودین و در داستان‌های قدیمی شنیده بودیم. بااین‌وجود اودین در این بازی ویدیویی باز هم همان پیچیدگی‌های جذابش را دارد و بدون شک از بهترین شخصیت‌های بازی به‌شمار می‌رود.

درنهایت باید بگوییم که اودین، اوتین، وُدان، ووتان، وُدن، بلایندی، هانگاگوث، والتام و خیلی اسامی دیگر که به اودین اعطا شده‌اند همگی معانی مختلفی دارند و در جاهای مختلف برای خطاب قرار دادن اودین استفاده می‌شوند. اودین شخصیتی بسیار پیچیده و عجیب دارد و نمی‌توان خیلی ساده و کوتاه او را معرفی کرد. می‌توان با توضیحاتی کاملا متفاوت با این مقاله به معرفی اودین پرداخت به‌گونه‌ای که باز هم درست باشند. به‌همین‌دلیل باید باتوجه‌به مدیوم و اثری که اودین را در آن تماشا می‌کنیم به تعریف او بپردازیم و این مقاله یک معرفی خیلی کلی و مختصر از این شخصیت پیچیده، مرموز و جذاب به‌شمار می‌رود.

نظر شما همراهان عزیز و همیشگی سایت زومجی درباره شخصیت اودین چیست؟ به‌نظر شما در کدام اثر با اودینی جذاب‌تر روبه‌رو بودیم؟ نظر خودتان را با ما و سایر مخاطبان سایت زومجی به اشتراک بگذارید.

source

توسط elmikhabari.ir