آیا این یک خودروی شاسی‌بلند برقی برای ماجراجویی در کوه‌ها است؟ حتی اگر تصویر روی جلد این ایده را به ذهن بیاورد، هیوندای اینستر کراس احتمالاً در مواجهه با چنین زمینی به چالش می‌افتد. خود سازنده به‌طور واقع‌بینانه این خودرو را به‌عنوان “یک خودروی شهری برقی با خط تجهیزاتی ویژه” توصیف کرده و نه به‌عنوان یک خودرو برای استفاده در مسیرهای ناهموار آفرود.

با این حال، این فقط یک نمونه مفهومی نیست، زیرا اینستر کراس قرار است تا پایان سال وارد تولید شود. حتی پیش از عرضه اینستر در بازار بریتانیا، هیوندای خط تجهیزاتی جدیدی را معرفی کرده است.

Hyundaiهمانند نسخه عادی اینستر، که هیوندای آن را بین سگمنت‌های A و B قرار داده (نه دیگر در سگمنت A مانند زمان معرفی اولیه)، اینستر کراس نیز با وجود طول 3.83 متری، فضای داخلی وسیع و کاربردی را ارائه می‌دهد. مدل کراس همچنین طراحی خارجی و داخلی برجسته‌ای دارد.
سپرهای جلو و عقب بازطراحی شده‌اند، در حالی که چرخ‌های آلیاژی 17 اینچی با طراحی خاص و پنل‌های مشکی برجسته به‌عنوان ویژگی‌های مستقل خودنمایی می‌کنند. ریل‌های سقفی استاندارد نیز به ظاهر ماجراجویانه آن کمک می‌کنند. باید دید آیا باربند موجود در تصاویر هم بخشی از تجهیزات استاندارد است یا خیر.

 

پالت رنگی نسخه کراس شامل رنگ منحصر به‌فرد سبز مات آمازوناس و همچنین پنج رنگ دیگر است که برای اینستر نیز ارائه می‌شوند: سفید اطلس، عاجی بدون سفیدکننده، نقره‌ای مات آئرو، مشکی مرواریدی ابیس و خاکی تام‌بوی. برخی از این رنگ‌ها نیز با سقف مشکی به‌صورت دو رنگ در دسترس هستند.

در داخل خودرو، پارچه خاکستری با جزئیات زرد-سبز تزیین شده است که هم در صندلی‌ها و هم در داشبورد دیده می‌شوند. اینستر رنگ‌بندی شاداب خود را با انعطاف‌پذیری بالا ترکیب می‌کند: همه صندلی‌ها قابل تا شدن هستند و صندلی‌های ردیف دوم به صورت طولی قابل جابجایی هستند. سیستم‌های کمکی شامل کروز کنترل تطبیقی (ACC)، سیستم کمک به حفظ مسیر و سیستم ضد برخورد هستند.

پیشرانه و باتری احتمالاً مشابه سایر نسخه‌های تجهیزاتی خواهد بود. دو نسخه در دسترس هستند:

  • دیفرانسیل جلو با 97 اسب بخار قدرت و باتری 42 کیلووات ساعت برای برد حدود 186 مایل
  • دیفرانسیل جلو با 115 اسب بخار قدرت و باتری 49 کیلووات ساعت برای برد حدود 221 مایل

ظرفیت‌های باتری ذکر شده به‌نظر می‌رسد مقادیر ناخالص باشند؛ طبق پایگاه داده خودروهای برقی، مقادیر خالص حدود 39 و 46 کیلووات ساعت است. هر دو باتری در 30 دقیقه شارژ می‌شوند (10-80%). این به معنای سرعت شارژ 0.9 و 1.1 کیلووات ساعت در دقیقه است. این میزان برای یک خودروی شهری قابل قبول است؛ حتی مینی کوپر الکتریکی هم سریع‌تر از این نیست.

هیوندای قیمت‌های اینستر عادی را از 23,495 پوند اعلام کرده است، اما هنوز برای نسخه کراس قیمتی ارائه نشده است. با این حال، انتظار می‌رود نسخه پایه حدود 25,000 پوند قیمت داشته باشد. هنوز مشخص نیست آیا نسخه کراس برای این ترکیب موتور-باتری نیز در دسترس خواهد بود یا فقط برای نسخه قدرتمندتر.

نتیجه نهایی

با یک باربند مناسب و چند قطعه پلاستیکی اصلاح‌شده، هیوندای اینستر تقریباً شبیه یک خودروی ماجراجویی به سبک لندروور دیفندر یا مرسدس G-Class در زمینه مناسب به نظر می‌رسد. اما با بررسی دقیق‌تر، به نظر می‌رسد که تصویر روی جلد ما فقط یک رندر (به‌خوبی ساخته شده) با یک چشم‌انداز کوهستانی است. اما این نباید لذت رانندگی با اینستر کراس را تا سوپرمارکت محل تحت تأثیر قرار دهد…

source

توسط elmikhabari