در مورد حجم حافظه 3D V-Cache نیز باید گفت که پردازنده Ryzen 7 9800X3D از ۹۶ مگابایت حافظه کش L3 در ترکیب با ۳۲ مگابایت حافظه کش L3 واحد CCD بهره می‌برد که ۶۴ مگابایت حافظه کش اضافی نیز در استک V-Cache آن تعبیه شده است. این مقادیر به همرات ۸ مگابایت حافظه کش L2 مجموع حافظه کش 3D V-Cache این CPU را به ۱۰۴ مگابایت می‌رساند. مادربردهای AM5 با برخورداری از آخرین ورژن بایوس AGESA 1.2.0.1a قابلیت پشتیبانی از این تراشه را خواهند داشت. AMD همچنین درایورهای جدیدی را برای بهینه سازی عملکرد چیپست‌ها با استفاده از تراشه جدید 3D V-Cache در نظر گرفته که نصب آن‌ها الزامی است.

پردازنده‌های سری Ryzen 9000X3D با پشتیبانی از حافظه‌های بسیار پرسرعتی هم همراه خواهند بود که در بالاترین نسخه به 8000MT/s می‌رسد.

در سمت مقابل، اینتل هم اعلام کرده است که پردازنده‌های جدید Core Ultra 200S این شرکت ۵ درصد ضعیف‌تر از تراشه‌های 3D V-Cache شرکت AMD عمل می‌کنند. به این ترتیب می‌توان انتظار داشت که این اختلاف در نسل جدید دو رقمی شود تا توجیه خرید آن برای گیمرها بیش از پیش باشد. تنها چیزی که باقی می‌ماند، قیمت تراشه‌های Ryzen 9000X3D است که باید منتظر اعلام جزئیات رسمی آن بمانیم.

در پایان نظرات خود را در این‌باره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.

source

توسط elmikhabari.ir