اخیراً شایعات زیادی در مورد Nvidia GeForce RTX 5090 شنیده می‌شود. انتظار می‌رود که این GPU یک پیشرفت بزرگ نسبت به نسل قبلی خود باشد و توجه همه را به عنوان بخشی از خط تولید نسل بعدی انویدیا به خود جلب کرده است.

GeForce RTX 4090 یکی از محصولات هیجان‌انگیز انویدیا بود و بسیاری کنجکاو هستند که ببینند این غول سخت‌افزاری چگونه با پرچمدار جدید خود، تجربه گیمینگ ۴K را حتی بیشتر از قبل فراگیر می‌کند. تصاویر اولیه این کارت گرافیک ابتدا در انجمن‌های Chiphell به اشتراک گذاشته شد. گفته می‌شود که این تصویر از کارخانه Zotac در اندونزی است که نشان می‌دهد انویدیا برای عرضه نسل بعدی کارت گرافیک‌های خود آماده است.

nvidia geforce rtx 5090

همچنین ویدئویی لو رفته است که نگاهی بهتر به این کارت گرافیک دارد و یک شاسی عظیم را نشان می‌دهد. GeForce RTX 5090 فقط به یک کانکتور نیاز دارد و این ویدئو، بازگشت کانکتور ۱۲V-2×۶ را تایید می‌کند.

با فاش شدن شاسی این GPU، احتمالاً در ماه‌های آینده نشت اطلاعات بیشتری رخ خواهد داد. همچنین این ویدیو نشان می‌دهد که انویدیا در مراحل نهایی آزمایش است و برای آغاز تولید انبوه آماده می‌شود.

همانطور که انتظار داریم، انویدیا در سال آینده به جز GeForce RTX 5090، کارت‌های گرافیک دیگری را هم روانه بازار خواهد کرد و مدل‌های دیگر، چند ماه پس از آن در دسترس خواهند بود. بنابراین، گیمرهای رایانه‌های شخصی باید انتظار داشته باشند که همچین افشای اطلاعاتی برای سایر کارت‌های سری Blackwell نیز رخ دهد.

source

توسط elmikhabari.ir