دانشمندان به تازگی کشف جالبی داشته‌اند که به ما امید می‌دهد تا شاید روزی بتوانیم در سیاره‌ای دیگر زندگی کنیم. آن‌ها دریافته‌اند که ستارگانی که کمی داغ‌تر و پرجرم‌تر از خورشید ما هستند، نیز می‌توانند میزبان سیاراتی باشند که شرایط برای زندگی در آن‌ها فراهم باشد.

به گزارش سرویس اخبار نجوم رسانه فناوری تکنا، ستارگان بر اساس دمای سطح خود به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شوند. ستارگان نوع F که کمی داغ‌تر از خورشید ما هستند، توجه دانشمندان را به خود جلب کرده‌اند. این ستارگان دارای منطقه‌ای به نام “منطقه زندگی‌پذیر” هستند که در آن فاصله، سیاره‌ای می‌تواند آب مایع داشته باشد و احتمال وجود حیات در آن وجود دارد.

دانشمندان با مطالعه دقیق بیش از 200 سیستم ستاره‌ای نوع F، به این نتیجه رسیدند که این ستارگان نیز می‌توانند میزبان سیاراتی باشند که شرایط برای زندگی در آن‌ها فراهم باشد. البته، این به معنای آن نیست که همه سیارات در این مناطق حتماً قابل سکونت هستند، اما احتمال وجود چنین سیاراتی را افزایش می‌دهد.

یکی از مهم‌ترین نتایج این تحقیق، این است که جستجو برای یافتن سیاره‌های قابل سکونت نباید تنها به ستارگانی شبیه به خورشید ما محدود شود. ستارگان نوع F نیز می‌توانند گزینه‌های مناسبی باشند. این کشف امیدوارکننده، دانشمندان را به ادامه تحقیقات در این زمینه تشویق می‌کند. آن‌ها در آینده به دنبال یافتن سیاراتی با جرم مشابه زمین خواهند بود که در مناطق زندگی‌پذیر ستارگان نوع F قرار دارند. همچنین، آن‌ها به بررسی امکان وجود حیات در قمرهای سیارات غول‌پیکر در این سیستم‌ها نیز خواهند پرداخت.
برای مشاهده تازه ترین خبرها به صفحه اخبار علمی رسانه تکنا مراجعه کنید.

source

توسط elmikhabari.ir