حالا که هوش مصنوعی یکی از ابزارهای کمکی برای توسعه کسب و کارها تبدیل شده است آیا مقوله سئو با هوش مصنوعی منطقی است یا خیر!؟ مطمینا اجزای مختلف بهینه سازی سایت ها برای شبکه های اجتماعی با  هوش مصنوعی بسیار عالی پیش می رود اما آیا الگوریتم های گوگل می توانند در این رابطه تصمیم های خطیری برای شما بگیرند یانه؟ در این راهنما که گویا آی تی برای شما تدوین کرده است می آموزید که  کار سئو با هوش مصنوعی چگونه می تواند مورد هجوم الگوریتم های گوگل واقع نشود و بتوانید ضمن کمک گرفتن از این هوش کار خود را بهتر و ساده تر کنید و در نهایت در گوگل رنک بگیرید!

۴ راه برای بهینه سازی استراتژی سئو با هوش مصنوعی

برای سئو با هوش مصنوعی لازم است که یک سری استراتژی ها در راس کار خود قرار دهید تا بتوانید از هوش مصنوعی به عنوان کمک یار خود استفاده کنید نه این که با استفاده اشتباه از آن جلوی پیشرفت خود را بگیرید. در ادامه این استراتژی ها  را می آموزید.

خروجی های هوش مصنوعی را با فعالیت خود ترکیب کنید

منظور از خروجی های هوش مصنوعی تولید محتواهای مختلف است که به کمک هوش مصنوعی انجام می دهید. اگر چه که هوش مصنوعی یکی از بهترین ابزارها برای توسعه محتوا به شمار می آید اما گوگل هم اکنون می تواند متوجه شود که محتوای شما توسط هوش مصنوعی انجام شده است. بنابراین باید تلفیقی از هوش مصنوعی و هوش انسانی خود را دخیل در کار تولید محتوای خود کنید.

اگر همچنان از تولید محتوای متنی برای سایت خود استفاده می کنید، می توانید محتواهایی که هوش مصنوعی ایجاد می کند را بازنویسی کنید یا با محتوایی جدید ترکیب کنید. برای این که دچار حمله ی الگوریتم های گوگل نشوید لازم است که حداقل ۲۰ درصد از محتوای متنی را خودتان بنویسید. بنابراین به نسبت ۸۰ به ۲۰ توجه داشته باشید.

به طور کلی باید محتوا را به گونه ای نوشت که گوگل احساس کند که هوش انسانی نیز در این کار دخیل است. به عنوان مثال اگر از ابزارهایی نظیر ChatGPT یا  Jasper  یا  Claude AI استفاده می کنید باید بدانید که با کمک افزودنی هایی نظیر دیدگاه های انسانی، نقطه نظرات دنیای واقعی، و آمارها و ارقام به آن اضافه کنید تا طبیعی تر جلوه کند.

سئو با هوش مصنوعی

استراتژی انتخاب عبارت کلیدی را با هوش مصنوعی بهبود دهید

ابزارهایی از هوش مصنوعی مثل SEMrush’s Keyword Magic Tool، Surfer SEO، و MarketMuse  می توانند در زمینه تحقیقات کلمات کلیدی به طور کلی موثر باشند. هنوز هم که هنوز است، کلمات کلیدی یا عبارت های کلیدی برای رتبه گرفتن در گوگل حائز اهمیت است اما ترجیحات کاربر مدام در حال تغییر است و باید این ترجیحات را در لحظه فهمید و محتوا را بر این اساس تغییر داد.

بنابراین خوب است که از ابزارهای هوش مصنوعی برای بررسی مقاصد کاربران و تمایلات آن ها در لحظه استفاده کرد و محتوا را بر این اساس سئو کرد. گرگ در این باره می گوید که تحقیقات سئو با هوش مصنوعی بسیار بهتر و دقیق تر انجام می شود و در لحظه به شما چشم اندازهایی می دهد که می توان از آن استفاده کرد و از رقبا پیشی گرفت.

بیشتر بخوانید: باید ها و نبایدهای ایمیل مارکتینگ و بکاربردن گیف در آن

با افزایش تعامل رتبه خود را در گوگل افزایش دهید

گوگل به طور کلی محتواهایی را ترجیح می دهد که هم کاربران را به تعامل وا دارد و هم این که این محتوا ارزش عملی داشته باشند. اگر بتوانید ویدیوهایی را روی محتوای خود کار بگیرید و یا این که آزمون هایی در لابه لای محتوا بکار بگیرید می توانید الگوریتم ها را راضی نگه دارید. این ترفندها که به گونه ای دخالت کاربر را افزایش می دهد در لابه لای محتوایی که حتی ممکن است صد در صد توسط هوش مصنوعی نوشته باشد کار را بهتر می کند و به صفحه شما امتیاز می دهد.

گرگ در این باره می گوید: محتوای تعاملی موجب می شود کاربر بیشتر روی صفحه شما بماند و این موجب می شود که این سیگنال به گوگل برسد که کاربر درگیر محتوا است و سایت شما و محتوای شما عالی است و این موجب می شود از رقبا پیشی بگیرید.

 معمولا محتواهای تعاملی آن دسته از محتواهایی هستند که کاربران علاقه دارند آن ها را با دیگران به اشتراک بگذارند. این اشتراک گذاری کمک می کند که دامین شما تقویت شود و قوت بگیرد. دامین هایی که اعتبار آن ها بالاست برای گوگل امتیاز بهتری دارد و موجب می شود در افزایش رتبه تان جهش های عالی در گوگل داشته باشید.

ابزارهای هوش مصنوعی می توانند ترجیحات کاربران را شناسایی کنند و در لحظه با این شناسایی دقیق به شما بگویند که در چه حوزه هایی می توانید تعامل گیری عالی ایجاد کنید.

به نیاز روز کاربران واقف باشید

تعامل گیری یکی از زمینه های مهم موتورهای جستجو برای اعتبار دادن به صفحات است. اما یکی از مهم ترین چیزها که گوگل به ان توجه دارد، هماهنگی محتوا با قصد فردی کاربران است. طبق گفته های گرگ، می توان فهمید که نه تنها نوشتن محتوای اختصاصی و کاملا یکتا مهم است، مهم تر این است که محتوا به گونه ای تنظیم شود که نیاز کاربر را در لحظه پوشش دهد و برای کاربر در لحظه مفید باشد. به عبارتی نیاز روز کاربران را پوشش دهد.

برای اینکه در این عرصه در رقابتی پیروزمندانه باشید، از ابزارهای تحلیل پیش‌بینی و پیش‌بینی هوش مصنوعی برای پیش‌بینی اولویت‌های کاربر بر اساس داده‌های رفتاری استفاده کنید.

 

چند نکته مهم در رابطه با تولید محتوا با هوش مصنوعی

علاوه بر موارد بالا که روی رفتار کاربر بیشتر اثر دارد توصیه می کنیم که به موارد زیر که بیشتر از نظر فنی اهمیت پیدا می کند نیز توجه کنید:

هدلاین ها و تگ های H را به درستی به کار ببرید

یکی از چیزهایی که کمک می کند محتوای شما به عنوان محتوای بشری شناخته شود و گوگل آن را پنالتی نکند این است که هدلاین ها و سرتیتر ها با H های مناسب به صورت H2 و H3 و غیره تنظیم کنید. بهتر است که افزونه های SEO روی سایت داشته باشید تا با ایجاد عنوان های دست ساز خودتان، و نوشتن توضیحات متا به طور درست دخالت شخصی خود را در محتوا داشته باشید و از این جهت در گوگل دچار کاهش امتیاز نشوید.

 

از کلمات کلیدی به طور افراطی استفاده نکنید

وقتی که در حال تولید محتوا با کمک ابزارهای کمکی هوش مصنوعی هستید ممکن است در زمینه ترکم کلمات کلیدی دقت خوبی صورت نگیرد و همه چیز افراطی باشد. در چنین شرایطی گوگل به خوبی قضیه را متوجه می شود و می توان بیم این را برد که سایت شما را پنالتی کند. بنابراین با کمک ابزرهای سئو توجه کنید که بین نهایتا تا ۱۰ درصد محتوایتان از کلمات کلیدی برخوردار باشد.

بهتر است که در متن از مترادف های کلمات کلیدی خود بارها استفاده کنید.

همچنین باید پخش عبارت های کلیدی تان غیر متمرکز باشد. بدین معنی که این عبارت ها فقط در ابتدا یا انتهای مقاله شما نباشد. پخش کردن کلمات کلیدی در سئو با هوش مصنوعی معمولا مورد نظر قرار نمی گیرد و باید یک توجه اختصاصی به محتوا داشته باشید.

 

محتواهای تکراری ایجاد نکنید

وقتی می خواهید از ابزار های هوش مصنوعی استفاده کنید عناوین مختلفی به شما عرضه می کند، که می توانید از طریق آن ها مقالاتی بنویسید. اما معمولا عنوان ها با عبارتهایی تغییر پیدا می کنند ولی آنچه که می نویسد (ابزار هوش مصنوعی) محتواهایی یکسان و تکراری و غیر کاربردی است. بنابراین به یکتا بودن موضوعات و محتویات توجه کنید.

گوگل محتواها را چک می کند و در صورتی که مطلبی بنویسید که کاربرد خاصی نداشته باشد یا تکراری باشد از رتبه سایت شما کم می کند.

 

در تولید محتوا توسط هوش مصنوعی تعادل برقرار کنید

هر چند تولید محتوا با هوش مصنوعی به شما کمک می کند که بتوانید به راحتی در طول روز محتواهای متعدد تولید کنید و شمار بروزرسانی های سایت خود را افزایش دهید اما افراط در این باره می تواند الگوریتم های گوگل را حساس کند. مخصوصا اگر قبلا خودتان محتواهای سایت خود را می نوشته اید و با تلفیقات احساسات انسانی و تعاملات مناسب آن را ترکیب می کرده اید حالا با تولید محتوا با هوش مصنوعی می توانید به گوگل و موتورهای جستجو بفهمانید که تمام کار محتوای شما ماشینی صورت می گیرد و این تاثیر منفی برای تان دارد.

 

لینک بیلدینگ را فراموش نکنید

معمولا وقتی خودمان در حال نوشتن محتوا هستیم، به دلیل ارتباطی که ذهن مان با دیگر موضوعات و مقالات سایت دارد، به راحتی می توانیم ارتباط هر بند را با سایر بخش های سایت شناسایی کنیم و با لینک بیلدینگ های مناسب ارتباطی بین محتواها ایجاد کنیم. اما هوش مصنوعی که در حال نوشتن محتوا برای شما است از محتواهای سایت شما مطلع نیست و در زمینه لینک بیلدینگ توجه خاص خودتان را می طلبد.

قرار دادن لینک های داخلی در محتوا و ارتباط ایجاد کردن بین موضوعات کمک می کند که بتوانید دخالت خود را در محتوا به گوگل بفهمانید اما این به تنهایی کافی نیست.

 

سورس ها را به صورت لینک فعال در متن قرار دهید

گوگل در سئوی محتوا به لینک های خروجی توجه زیادی دارد. از آنجا که این موضوع برای اعتبار دادن به محتوا ضروری است توصیه می کنیم حتی اگر از هوش مصنوعی برای تولید محتوا استفاده می کنید بخشی از محتوا را با کمک گرفتن از سایت های دیگر تکمیل کنید (به صورت تولید یکتای محتوا، ترجمه یا بازنویسی و یا ترکیبی از این موارد) و حتما لینک منبع را در محتوا قرار دهید.

بسیاری از افراد فکر می کنند که اگر لینک از سایت های دیگر در متن خود بنویسند اعتبار سایت پایین می آید در حالی که این یک ایده غیر واقعی است. بنابراین حتما لینک های خارجی و مرتبط با محتوا را کار کنید.

در صورتی که تجربه ارزشمندی در زمینه سئو با هوش مصنوعی دارید توصیه می کنیم از تجربه خود در بخش نظرات استفاده کنید و دانش ما را غنی تر کنید.

منبع کمکی: hubspot

source

توسط elmikhabari.ir