چری و هواوی با یکدیگر لوکسید R7 را با سیستم رانندگی خودکار پیشرفته تولید کرده‌اند؛ خودرویی هوشمند که عملکردی شبیه به یک راننده واقعی دارد.

چری، خودروساز چینی که در ایران هم شهرت زیادی دارد، به‌همراه هواوی، غول چینی عرصه فناوری، یک سال قبل برندی با عنوان «لوکسید» (Luxeed) را به بازار معرفی کردند. در قالب این مشارکت، چری خوروها را تولید و هواوی موتورهای برقی، سیستم اطلاعات و سرگرمی و فناوری رانندگی خودکار را تامین می‌کند. شاسی بلند کوپه تمام‌برقی لوکسید R7 هم یکی از اولین محصولات همین برند است که پیش‌تر به‌خاطر سیستم رانندگی خودکار پیشرفته خود به تیتر رسانه‌های اخبار خودرو تبدیل شده بود. گجت نیوز اخیراً در حاشیه تور چندروزه چری توانست قابلیت پارک خودکار این خودرو چینی را به آزمایش بگذارد.

قابلیت‌های شاخص سیستم رانندگی خودکار لوکسید R7

لوکسید R7 به سیستم رانندگی هوشمند Qiankun ADS 3.0 هواوی به‌همراه رادار لیزری یا لیدار و دوربین‌هایی در شیشه جلو و گلگیرها مجهز است. این سیستم توانایی تشخیص موقعیت و تصمیم‌گیری و اجرا در سطحی نزدیک به یک راننده باتجربه را دارد و با «تشخیص مانع کلی» (General Obstacle Detection) و «دریافت توپولوژی جاده» (Road Topology Inference) می‌تواند امکان رانندگی به‌صورت کاملاً خودکار را فراهم کند.

پارک خودران لوکسید آر 7

یکی از قابلیت‌های هیجان‌انگیز همین سیستم، پارک خودکار بدون نیاز به حضور راننده (Valet Parking) است. به‌لطف این قابلیت انقلابی، راننده کافی است فرمان پارک خودکار را بدهد و با کارت/سوئیچ از خودرو خارج شود. لوکسید R7 پس از تشخیص نقاط موجود برای پارک، بر اساس عواملی مثل نزدیکی و اندازه آن‌ها را اولویت‌بندی می‌کند و بدون این‌که نیازی به دخالتی از سوی راننده باشد در جای پارک قرار می‌گیرد.

ساخته مشترک چری و هواوی از قابلیت فراخوانی (Summon) هم برخوردار است. راننده می‌تواند از طریق یک برنامه موبایلی، به خودرو فرمان بدهد تا با اتکا به سیستم رانندگی خودکار خود به موقعیت کنونی او یا هر نقطه تعیین‌شده دیگری بیاید. این قابلیت هم وجه دیگری از جذابیت لوکسید R7 را به نمایش می‌گذارد.

لوکسید R7 هواوی و چری

از جمله امکانات دیگر این کراس اوور هوشمند می‌توان به تشخیص هوشمند جاده، دستیار حفظ خودرو در لاین، دستیار خودرو در ترافیک، کروز کنترل تطبیقی، ترمز اضطراری خودکاردر حالت دنده عقب، هشدار تردد خودرو در جلو و تشخیص نقطه کور اشاره کرد.

در گجت نیوز بخوانید: داشبورد کانسپت دیجیتال ؛ جدیدترین شاهکار چینی‌ها + ویدیو ام وی ام ایکس ۵۵ پرومکس + مشخصات فنی و قیمت چری اومودا C7 معرفی شد ؛ برادر بزرگ‌تر فونکیس اف ایکس در ایران پیکاپ چری معرفی شد؛ محصول بعدی مدیران خودرو؟ اکسلانتیکس ES؛ سدان پرچمدار چری با شتاب صفرتاصد 3.7 ثانیه‌ای + ویدیو تست درایو

source

توسط elmikhabari.ir