سیستم عامل HarmonyOS Next رونمایی شد. هارمونی اواس نکست، یک پلتفرم کاملا مجزا از اندروید بوده و روی هسته لینوکس ساخته شده است.

هواوی با رونمایی رسمی از سیستم عامل HarmonyOS Next، وارد یک مرحله جدید در تاریخ خود شد. این اولین سیستم عامل هواوی است که به طور مستقل از اندروید و هسته لینوکس ساخته شده است و هدف آن انتقال دستگاه‌های خود به یک سیستم عامل کاملا داخلی است.

هارمونی اواس Next؛ اولین سیستم‌عامل کاملا مستقل از اندروید

 

هارمونی اواس نکست در حال حاضر برای تأمین انرژی نسل فعلی و آینده دستگاه‌های هواوی در چین تنظیم شده است، اگرچه قبلا انتشار جهانی آن تأیید شده بود. این سیستم عامل در طیف گسترده‌ای از دستگاه‌ها از گوشی‌های هوشمند تا پوشیدنی‌ها، دستگاه‌های هوشمند خانگی و کابین‌های خودرو کار خواهد کرد.

سیستم عامل HarmonyOS Next

سیستم عامل جدید هارمونی او اس از یک میکروکرنل خود توسعه‌یافته مبتنی بر هسته متن‌باز OpenHarmony استفاده می‌کند. این سیستم عامل از طریق کامپایلر Huawei Ark با خدمات موبایل هواوی (HMS) از برنامه‌ها پشتیبانی می‌کند و یک معماری یکپارچه بی‌نظیر بین دستگاه‌های HarmonyOS Next، ابر و همچنین قابلیت اتصال بین عوامل مختلف دستگاه را ارائه می‌دهد.

سیستم عامل HarmonyOS Next

ریچارد یو، رئیس هواوی می‌گوید که اکنون 15000 برنامه و سرویس بخشی از اکوسیستم هارمونی اواس Next هستند و تعداد بیشتری در راه است. همچنین متوجه شدیم که نسخه‌های قبلی سیستم عامل هواوی در حال حاضر در بیش از 1 میلیارد دستگاه در سراسر جهان اجرا می‌شوند. این رقم شامل گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها، پوشیدنی‌های هوشمند، خانه‌های هوشمند و سیستم‌های اطلاعات و سرگرمی خودرو است.

ویژگی‌های جدید سیستم عامل HarmonyOS Next

سیستم عامل HarmonyOS Next با یک هویت بصری جدید همراه با گزینه‌های جدید سفارشی‌سازی قفل صفحه و صفحه اصلی، مرکز کنترل بازطراحی شده، انیمیشن‌های سریع‌تر و سرعت راه‌اندازی برنامه‌ها عرضه می‌شود. ویژگی‌های هوش مصنوعی چشمگیری وجود دارد که توسط هوش مصنوعی سطح سیستم مبتنی بر مدل زبان بزرگ Pangu پشتیبانی می‌شوند.

سیستم عامل HarmonyOS Next

هواوی همچنین توانست افزایش 30 درصدی روان بودن دستگاه و کاهش 20 درصدی مصرف انرژی در ارتباط بین ماژول‌های نرم‌افزاری را به دست آورد. نرم افزار Huawei Share 2.0 اتصال و اشتراک فایل بین دستگاه‌ها بدون دردسر را ارائه می‌دهد. هواوی می‌گوید می‌توانید یک فایل 1.2 گیگابایتی را بین دو دستگاه HarmonyOS Next در عرض تنها 8 ثانیه انتقال دهید.

از نظر امنیتی، HarmonyOS Next یک معماری Star Shield خود توسعه‌یافته با محافظت در سطح سیستم را ارائه می‌دهد.

سیستم عامل HarmonyOS Next

هواوی در حال پخش نسخه بتای عمومی HarmonyOS Next برای کاربران در چین است. لیست دستگاه‌های پشتیبانی‌شده شامل سری هواوی Pura 70، هواوی پاکت ۲ و میت پد پرو ۱۱ (۲۰۲۴) می‌شود.

در گجت نیوز بخوانید:

source

توسط elmikhabari.ir