یکی از حماسی‌ترین موسیقی‌های سال به مراسم اسکار راه پیدا نخواهد کرد، البته موسیقی هانس زیمر برای مراسم‌های منتخب منتقدان، گلدن گلوب و دیگر مراسم‌ها حاضر خواهد بود.

فیلم Dune Part Two که در ماه مارس سال ۲۰۲۴ اکران شد، به خاطر نحوه روایت داستان، فیلمبرداری چشم‌نواز و موسیقی، با استقبال بی‌نظیری از طرف منتقدان و تماشاگران همراه بود. یکی از دلایل تحسین این فیلم را می‌توان موسیقی فوق‌العاده هانس زیمر دانست. با این حال طبق اعلام آکادمی اسکار، این اثر به خاطر استفاده بیش از حد المان‌های موسیقی قسمت اول به لیست بهترین موسیقی فیلم راه پیدا نخواهد کرد. قانون آکادمی در این رابطه می‌گوید:

در مواردی مانند دنباله‌ها و فرنچایزهایی از تمام رسانه‌ها، از المان‌های موسیقی نسخه‌های قبل نباید بیش از ۲۰ درصد استفاده شود.

از آن جایی که هانس زیمر برای ساخت موسیقی Dune Part 2 از عناصر قابل توجه قسمت اول استفاده کرد، ساخته او مجوز حضور در نود و هفتمین دوره جوایز اسکار را ندارد. اگر چه موسیقی گوش‌نواز او همچنان در مراسم‌های گلدن گلوب، منتخب منتقدان، بفتا و حتی گرمی حضور خواهد داشت. البته موسیقی او برای فیلم Blitz، به کارگردانی استیو مک‌کوئین، اجازه حضور در لیست نامزدها را دارد تا همچنان شانس به دست آوردن یک جایزه اسکار دیگر، برای این آهنگساز آلمانی وجود داشته باشد.

هانس زیمر وظیفه ساخت موسیقی برای آثار مورد انتظاری مانند Mufasa: The Lion King، F1 و حتی بازی ویدیویی Dragon Age: The Veilguard را نیز برعهده داشته که به زودی منتشر خواهند شد.

منبع: ورایتی

source

توسط elmikhabari.ir