متا امروز از تغییرات مهمی که در نحوه مدیریت مخاطبین واتساپ صورت گرفته، خبر داد. تاکنون مخاطبین در واتساپ، همان مخاطبین ذخیره شده در دستگاه بودند.

به گزارش gsmarena، این موضوع برای افرادی که گوشی همراهشان را گم کرده و از مخاطبینشان بک‌آپ نگرفته بودند می‌توانست مشکلاتی ایجاد کند. بعلاوه این مسئله برای افرادی که تلفن همراهشان را با دیگران به اشتراک می‌گذارند یا افرادی که چندین حساب را با مخاطبین جداگانه در یک دستگاه مدیریت می‌کنند نیز می‌توانست دردسرساز باشد.

راهنمای خرید تکراتو

مدیریت مخاطبین واتساپ چگونه عمل می‌کند؟

اما متا فکری به سرش زده و نحوه مدیرین مخاطبین واتساپ را متحول کرده است. بله یک مدیر مخاطب داخلی. این ویژگی به کاربر اجازه می‌دهد تا مخاطبین خود را در خود برنامه ذخیره کنند؛ به این ترتیب اگر گوشی همراه هم عوض شود، مخاطبین همچنان باقی خواهند بود.

اولین قدم در اجرای این قابلیت جدید، امکان ذخیره مخاطبین در نسخه وب واتساپ و ویندوز است. شرکت مادر واتساپ، یعنی متا، اعلام کرده که در آینده کاربران می‌توانند مخاطبین خود را در سایر دستگاه‌های متصل نیز ذخیره کنند.

نحوه مدیریت مخاطبین واتساپ تغییر کرد؛ امکان ذخیره مخاطبین بدون نیاز به شماره تلفن

به این معنی که کاربران می‌توانند به مخاطبینشان از طریق نسخه ویندوز و تحت وب، دسترسی داشته باشند و اطلاعاتشان را ذخیره کنند. از آنجایی که امکان همگام‌سازی فراهم است، مخاطبینی که در نسخه ویندوز یا تحت وب به لیست شما اضافه شده باشد هم در گوشی موبایل قابل روئت هستند.

مخاطبینی که در واتساپ ذخیره می‌کنید از فناوری جدیدی به نام “ذخیره‌سازی مرتبط با تأیید هویت” (Identity Proof Linked Storage یا IPLS) استفاده می‌کنند. متا می‌گوید که این فناوری نام‌ها و شماره‌ها را رمزنگاری می‌کند و فقط به شما اجازه دسترسی به آن‌ها را می‌دهد.

همچنین متا اعلام کرده که در آینده‌ای نزدیک امکان ذخیره با نام کاربری یا همان آیدی نیز فراهم خواهد شد؛ در این صورت در هنگام چت نیاز نیست تا شماره‌ی خود را به اشتراک بگذارید.

بیشتر بخوانید:

source

توسط elmikhabari.ir