بر اساس آخرین داده‌های منتشر شده توسط شرکت Circana، حدود ۸۲ درصد از فروش کل کنسول پلی استیشن ۵ در ایالات متحده مربوط به مدل‌هایی است که دارای دیسک درایو هستند. این آمار نشان می‌دهد که تنها ۱۸ درصد از فروش کلی کنسول‌های پلی استیشن ۵ مربوط به نسخه‌های دیجیتالی است.

در سال‌های اخیر، شرکت سونی تلاش کرده تا بازیکنان را به سمت مدل دیجیتالی این کنسول سوق دهد. این شرکت نه‌تنها برای پلی استیشن ۵ دیجیتالی قیمت کمتری تعیین کرده، بلکه پلی استیشن ۵ پرو تنها به‌صورت دیجیتالی عرضه می‌شود و برای استفاده از دیسک، باید درایو را جداگانه خریداری کرد.

با این حال، به نظر می‌رسد که بازیکنان تاکنون مشکلی با پرداخت هزینه بیشتر برای بهره‌مندی از نسخه‌های فیزیکی بازی‌ها روی کنسول خود ندارند. هرچند آینده دیجیتالی برای بازی‌ها محتمل است، اما به نظر نمی‌رسد که بازیکنان هنوز آماده باشند که به‌طور کامل به سمت نسخه‌های دیجیتال حرکت کنند.

همچنین، جالب است بدانید که در سپتامبر ۲۰۲۴، ۴۰ درصد از فروش پلی استیشن ۵ مربوط به نسخه‌های دیجیتالی بوده. در مورد کنسول‌های ایکس باکس نیز باید بگوییم فروش کلی ایکس باکس سری ایکس اخیراً از سری اس پیشی گرفته است. تا سپتامبر ۲۰۲۴، ایکس باکس سری ایکس ۵۱ درصد از فروش کل ایکس باکس در ایالات متحده را به خود اختصاص داده است.

source

توسط elmikhabari.ir