به نظر می‌رسد غول فناوری آمریکایی قصد دارد تکنولوژی نمایشگر اپل واچ سری 10 را در نسل جدید آیفون‌ها استفاده کند.

به گزارش macrumors، اپل قصد دارد فناوری نمایشگر LTPO3 خود را به سری جدید آیفون‌ها بیاورد. اولین بار این شرکت در سال 2018، از فناوری نمایشگر اولد با نام ترانزیستورهای فیلم نازک (TFT) مجهز به فناوری اکسید پلی‌کریستال دما پایین (LTPO)، در اپل واچ سری 4 استفاده کرد.

راهنمای خرید تکراتو

تکنولوژی نمایشگر اپل واچ سری 10 به سری جدید آیفون می‌آید

نسل بعدی این فناوری با نام  LTPO2، در اپل واچ اولترا 2 استفاده شد. نسل سوم این تکنولوژی هم در جدیدترین ساعت‌های هوشمند اپل استفاده شد. آنطور که مشخص است غول فناوری آمریکایی قصد دارد این فناوری را به نسل جدید آیفون‌هایش بیاورد.

اپل در نسل جدید آیفون‌ها از تکنولوژی نمایشگر اپل واچ سری 10 استفاده می‌کند

درایور TFT موجود در این نمایشگر به‌جای استفاده از فناوری پلی سیلیکون با دمای پایین (LTPS) از اکسید پلی‌کریستال دما پایین (LTPO) استفاده می‌کند. این درایو مستقیما کنترل جریان انتشار نور روی دستگاه اولد را در اختیار دارد.

البته این اولین باری نیست که اپل چنین کاری می‌کند. نمایشگر LTPO OLED پس از اپل واچ سری 4 در سال 2021، در آیفون 13 پرو استفاده شد.

به نظر می‌رسد اپل قصد دارد این فناوری را به آیفون‌های جدیدش بیاورد. البته اگر این شرکت این تصمیم را عملی کند باید در آیفون‌ 19 منتظر این تکنولوژی باشیم. نمایشگرهای جدید مصرف انرژی را در محصولاتی که به باتری‌های کوچک مجهزند، کاهش می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

source

توسط elmikhabari.ir