کمتر از یک هفته تا انتشار عنوان اکشن نقش‌آفرینی Dragon Age: The Veilguard، جدیدترین ساخته استودیوی Bioware، باقی مانده و حالا بهترین فرصت برای جمع‌آوری تمام اطلاعاتی است که از آن منتشر شده.

داستان

بازی Dragon Age: Inquisition و بسته الحاقی Trespasser، شخصیت Solas را به عنوان آنتاگونیست جدید این سری معرفی کرد و حالا نسخه The Veilguard قرار است ادامه داستان او را روایت کند. پس از وقایع Inquisition، بازی The Veilguard با مراسمی آغاز می‌شود که Solas برای مدت طولانی خود را برای آن آماده می‌کرد. هدف نهایی او این است که Veil را درهم بشکند و Fade و دنیای واقعی را دوباره با یکدیگر ادغام کند. به لطف تلاش‌های قهرمانان بازی جدید، مراسم Solas متوقف می‌شود. با این حال، موجودات خطرناک و شیاطین Fade موفق می‌شوند به دنیای واقعی ورود کرده و داستان جدید و خطرناکی را در Thedas آغاز کنند.

شخصیت اصلی بازی

بازی The Veilguard همانند همه عناوین قبلی فرنچایز Dragon Age قهرمان جدیدی را به نمایش می‌گذارد که در این نسخه Rook نام دارد. بازیکنان مانند عناوین پیشین این سری، در بازی جدید می‌توانند هر جنبه‌ای از کاراکتر خود را شخصی‌سازی نمایند؛ از جمله این موارد می‌توان به نام، نژاد (که در آن گزینه‌هایی شامل انسان، جن، کوتوله و qunari وجود دارد)، جنسیت و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد. همانطور که انتظار می‌رود، سیستم خلق شخصیت به شما اجازه می‌دهد ظاهر کاراکتر خود را به روش‌های مختلف شخصی‌سازی کنید.

سیستم Character Creator

هر آنچه باید از Dragon Age: The Veilguard بدانید - گیمفا

به نظر می‌رسد این سیستم کامل‌ترین و جامع‌ترین ابزار شخصی‌سازی را در یک بازی ساخته بایوور (Bioware) ارائه می‌دهد. بازیکنان در The Veilguard به کمک این سیستم می‌توانند از بین صدای مختلف برای قهرمان داستان (با بازی بازیگران اریکا ایشی، الکس جردن، برایونی کوریگان و جف برگ) یکی را انتخاب کنند. سیستم Character Creator به شما اجازه می‌دهد تا ویژگی‌های صورت، موها، چشم‌های شخصیت‌ خود را در کنار بینی، آرایش، خالکوبی، قد، وزن و موارد دیگر را شخصی‎‌سازی کنید.

جناح‌ها

این بخش در کنار خلق شخصیت یکی دیگر از جنبه‌های مهم بازی Dragon Age The Veilguard است. همانند نسخه Origins، بازیکنان در این بازی می‌توانند شخصیت خود را از میان ۶ جناح مختلف انتخاب کنند. هر جناح به روش‌های مختلفی بر تجربه تأثیر می‌گذارد. به عنوان مثال، می‌توان به نحوه رفتار شخصیت‌ها با شما، انتخاب‌ دیالوگ‌های در دسترس و موارد دیگر اشاره کرد. این شش جناح شامل Grey Warden، Antivan Crows، Lords of Fortune، Mourn Watch، Shadow Dragons و Veil Jumpers هستند. Grey Wardenها شناخته‌شده‌ترین جناح به شمار می‌روند که همواره با Dark Spawnها در مبارزه بوده‌اند. Shadow Dragons گروهی مقاومتی محسوب می‌شود که به دنبال مبارزه با رهبران فاسد Tevinter Imperium است. Lords of Fortune گروهی از مبارزان گنج و ماجراجویان هستند. همچنین Mourn Watch یک گروه برجسته از نکرومنسرها و Antivan Crows گروهی متشکل از قاتلان بی‌رحم و ترسناک محسوب می‌شوند. و در آخر Veil Jumpers گروهی کاوشگر از الف‌های باستانی هستند.

کلاس‌ها

به مانند بازی‌های قبلی این مجموعه، در Dragon Age: The Veilguard می‌توانید از میان سه کلاس موجود، یکی را انتخاب کنید. شخصیت شما می‌تواند یک Warrior، یک Rouge و یا یک Mage باشد. از سوی دیگر، هر کلاس مجموعه‌ای از سه تخصص منحصر به فرد خود را دارد. در کالبد Warrior، می‌توانید یک Reaper (که از تیغه‌های شب ماوراءالطبیعه استفاده می‌کند)، یک Champion (که مجهز به شمشیر و سپر است) یا یک Slayer (که می‌تواند از سلاح‌های دو دستی استفاده کند) باشید. در همین حال، به عنوان Rouge، می‌توانید یک Duel (که می‌تواند دو خنجر به دست بگیرد)، یک Veil Ranger (که متخصص تیر و کمان هستند)، یا یک خرابکار (که به تله‌ها علاقه دارند) باشید. همچنین به عنوان Mage، می‌توانید یک Death Caller (که از قابلیتی به نام نکرومانسی استفاده می‌کند)، یک Evoker (که از جادوی عنصری استفاده می‌کند) یا یک Spellblade (که نبرد نزدیک و جادو را ترکیب می‌کند) باشید.

شخصیت‌های همراه

هر آنچه باید از Dragon Age: The Veilguard بدانید - گیمفا

جای تعجبی ندارد که این بازی به عنوان یک اثر ساخته بایوور، تاکید زیادی بر شخصیت‌های همراه دارد. شما آن‌ها را استخدام کرده، در کنارشان می‌جنگید و در طول این تجربه آن‌ها را بهتر می‌شناسید. در مجموع ۷ همراه در بازی وجود خواهد داشت: شخصیت‌هایی از جمله لیس هاردینگ سرکش، یک زن کوتوله که در نسخه Inquisition به عنوان پیشاهنگ ارشد سازمان همنام حضور داشت، جادوگر Emmrich Volkarin که یک نکرومانس Mourn Watch است و یک همراه اسکلتی به نام مانفرد. همچنین داورین جنگجو، یک Grey Warden است که توسط گریفین همراهی می‌شود و در نوع خود یک شکارچی هیولای معروف به شمار می‌رود.

شخصیت‌های همراه بیشتر

در خصوص شخصیت‌های همراهِ Dragon Age: The Veilguard موارد بیشتری وجود دارد. به عنوان مثال، Bellara یک جادوگر الفی و عضو Veil Jumpers است که در کاوش خرابه‌های باستانی و کشف اسرار آن‌ها مهارت دارد. Lucanis به عنوان Rouge، یک استاد قاتل مرموز متعلق به گروه Antivan Crows است. جادوگری به نامNeve Gallus، یک محقق خصوصی و عضو اژدهای سایه است که در شهر Minrathous فعالیت می‌کند. همچنین شخصیتی به نام Taash با نژاد Quanri، یک شکارچی اژدها است که در راستای اهداف Lords of Fortune قرار می‌گیرد.

مبارزات

سری Dragon Age در هر نسخه خود سیستم مبارزات متفاوتی را امتحان کرده است و بازی Dragon Age: The Veilguard نیز از این ویژگی مستثنی نیست. سیستم مبارزات این نسخه دارای اکشن بیشتر بوده و به دو بازی آخر سری God of War شباهت دارد. البته این بازی همچنان روی مکانیک اکشن تاکتیکال Pause and Play تاکید دارد که در آن می‌توان انواع حملات ترکیبی و زنجیره‌ای را به کمک همراهان خود به دشمنان وارد کرد. در مجموع، هر کلاس اکشن و توانایی‌های رزمی منحصربه‌فردی خواهد داشت.

جزئیات بیشتر مبارزات بازی

هر آنچه باید از Dragon Age: The Veilguard بدانید - گیمفا

این بازی چند اصل مهم سیستم‌های مبارزه‌ای سری Dragon Age را تغییر می‌دهد. بخش Party به جای چهار کاراکتر، اکنون به سه کاراکتر محدود شده و این چیزی است که طرفداران Mass Effect بیشتر با آن آشنایی دارند. مورد دیگری که The Veilguard از مجموعه علمی تخیلی BioWare وام گرفته، این است که برخلاف بازی‌های گذشته Dragon Age، دیگر نمی‌توانید به طور مستقیم همراهان خود را کنترل کنید. اگرچه همواره این توانایی را خواهید داشت که اکشن را متوقف کرده و به متحدان خود دستور دهید که به نوبه خود بخش بزرگی از جنبه تاکتیکی مبارزه خواهد بود. هر همراه در مجموع پنج مهارت قابل آزاد شدن خواهد داشت، اما شما تنها می‌توانید آن‌ها را هر بار به سه قابلیت مجهز کنید.

ساختار ماموریت محور

توسعه‌دهندگان The Veilguard اعلام کرده‌اند که این بازی برخلاف نسخه Inquisition، جهان باز نخواهد بود. در واقع این نسخه ساختاری مبتنی بر ماموریت دارد. بازی تا حد زیادی خطی خواهد بود و بازیکنان از یک ماموریت به ماموریت بعدی در ساختاری فراگیر حرکت می‌کنند. Lighthouse مکان مرکزی این بازی است و به مانند Skyhold در نسخه Inquisition یا سفینه Normandy در سه‌گانه Mass Effect عمل خواهد کرد.

مناطق باز

dragon age the veilguard

اگرچه The Veilguard یک بازی خطی ماموریت محور است، اما این بدان معنا نیست که اکتشاف و کاوش نقش مهمی ایفا نخواهند کرد. BioWare تایید کرده است که اگرچه ماموریت‌های داستانی در مکان‌های خطی و دست‌ساز انجام می‌شوند، اما بازیکنان به چندین نقشه بزرگ و باز، از جمله جنگل آرلاتان و تالاب هاسبرگ دسترسی خواهند داشت.

سیستم پیشرفت

The Veilguard تاکید زیادی بر سیستم‌های RPG و تنوع ساخت خود دارد و به نظر می‌رسد که درختان مهارت نقش بزرگی در این امر ایفا خواهند کرد. در مجموع سه درخت مهارت مختلف برای بازیکنان شامل سلاح‌ها، قابلیت‌ها و بقا وجود دارند. همچنین انبوهی از توانایی‌های مختلف قابل آزاد شدن در دسترس هستند. این همان جایی است که تخصص‌های کلاسی وارد عمل می‌شوند و بازیکنان می‌توانند به تنهایی روی گره‌های درخت مهارت‌ها کار کنند. شخصیت‌های همراه نیز هر کدام درختان مهارت خود را خواهند داشت، اگرچه همانطور که انتظار می‌رود، درختان مهارت آن‌ها به اندازه کاراکتر اصلی گسترده نخواهند بود.

درجه سختی

هر آنچه باید از Dragon Age: The Veilguard بدانید - گیمفا

این بازی درجه‌های سختی مختلفی را ارائه خواهد داد. بازیکنان می‌توانند از بین ۶ درجه سختی مختلف یکی را انتخاب کنند. StoryTeller آسان‌ترین درجه سختی بازی است. Keeper و Adventurer هر دو حالت‌های سختی متعادلی دارند که اولی بر تجهیزات و دومی بر مهارت شما در مبارزات لحظه به لحظه تمرکز دارد. Underdog حالت سخت‌تری به شمار می‌رود و Nightmare همان چیزی است که باید باشد؛ یک کابوس. ششمین گزینه درجه Unbound خواهد بود که به بازیکنان اجازه می‌دهد تمام جنبه‌های تجربه خود را از نظر سختی شخصی‌سازی کنند.

سیستم مورد نیاز

برای تجربه Dragon Age: The Veilguard روی PC حداقل به یک پردازنده Intel Core i5-8400 یا Ryzen 3 3300X، به همراه کارت گرافیک GeForce GTX 970/1650 یا Radeon R9 290X و همچنین رم ۱۶ گیگابایتی برای هر دو حالت حداقل و پیشنهادی نیاز خواهید داشت. برای تجربه این نسخه در حالت پیشنهادی نیاز به پردازنده Intel Core i9-9900K یا Ryzen 7 3700X، کارت گرافیکی GeForce RTX 2070 یا Radeon RX 5700XT اعلام شده است. همچنین بازیکنان برای نصب بازی به ۱۰۰ گیگابایت فضای خالی از نوع SSD نیاز خواهند داشت.

بهبودهای انجام شده در نسخه PS5 Pro

Dragon Age: The Veilguard یکی از چندین عنوانی خواهد بود که به صورت اختصاصی برای PS5 Pro ارتقاء خواهد یافت. این بازی به قابلیت PSSR در هر دو حالت Fidelity و Performance، رزولوشن‌های بالاتری را روی کنسول جدید سونی ارائه می‌کند.

source

توسط elmikhabari.ir