طبیعت گردی جزو تفریحات پر طرفداری است که هیجان و زیبایی‌های زیادی به همراه دارد. با این حال، طبیعت گردی ممکن است چالش‌ها و سختی‌هایی را نیز برای شما به ارمغان بیاورد. با توجه به این موضوع اگر بدون برنامه‌ریزی و آمادگی کامل سفر کنید به دردسر خواهید افتاد. برای جلوگیری از این مشکلات و داشتن سفری دلچسب بهتر است که از اپلیکیشن‌های مخصوص طبیعت گردی استفاده کنید.

این اپلیکیشن‌ها همانند یک راهنما عمل می‌کنند و به شما این امکان را می‌دهند که بتوانید سفری راحت‌تر و با برنامه‌ای داشته باشید. پس قبل از خرید بلیط هواپیما، قطار یا اتوبوس برای سفر باید خودتان را آماده کنید و سپس اقدام نمایید. در این مقاله، اپلیکیشن‌های ضروری برای سفرهای طبیعت گردی و ادونچری را به شما معرفی خواهیم کرد.

نقش و اهمیت استفاده از اپلیکیشن ها در طبیعت گردی و ادونچری

طبیعت گردی یکی از تفریحات سالم و لذت بخش است که اغلب افراد آن را در دستور کار خود قرار می‌دهند. سفر به طبیعت در کنار جذابیت خاصی که دارد با یک سری چالش‌ها و مشکلات همراه است. برای این که بتوانید از پس این چالش‌ها بربیاید و سفر دلچسبی را تجربه کنید، لازم است که از اپلیکیشن‌های مخصوص طبیعت گردی استفاده کنید. اپلیکیشن‌های طبیعت گردی همانند یک راهنما عمل می‌کنند و سفر را برای شما آسان‌تر خواهند کرد.

این اپلیکیشن‌ها کاربردهای متنوعی دارند و شما می‌توانید برای مسیریابی، با خبر شدن از وضعیت هوا، برنامه‌ریزی و یادگیری مهارت‌های لازم برای طبیعت گردی استفاده کنید. با توجه به این تفاسیر، شما حتما باید از اپلیکیشن‌های ضروری برای سفرهای طبیعت گردی استفاده کنید تا در طول سفر با مشکل مواجه نشوید. به‌عنوان مثال اگر قصد مسافرت و طبیعت گردی در مشهد را دارید، می‌توانید مکان‌های مهم همچون هتل را شناسایی کرده و به عنوان مثال در رزرو هتل مشهد موفق عمل کنید.

اپلیکیشن ضروری برای سفرهای طبیعت گردی و ادونچری

اپلیکیشن‌های طبیعت گردی با هدف کمک به انجام راحت‌تر سفر طراحی شده‌اند. خوشبختانه نرم‌افزارهای موبایلی زیادی برای این موضوع وجود دارند و شما با توجه به سلیقه شخصی و نیاز خود می‌توانید بهترین آن‌ها را استفاده کنید.

در این بخش اپلیکیشن‌های ضروری برای سفرهای طبیعت گردی را به شما معرفی می‌کنیم تا با به کارگیری آن‌ها بتوانید سفری با برنامه و آسان را تجربه کنید. شما باید اپلیکیشن‌های مناسب طبیعت گردی را قبل از خرید بلیط هواپیما نصب کنید و خودتان را برای سفر هیجانی آماده کنید. این اپلیکیشن‌ها عبارت اند از:

نرم افزار طبیعت گردی Offline Survival Manual

۱- Offline Survival Manual

Offline Survival Manual یا راهنمای بقای آفلاین یکی از کاربردی‌ترین اپلیکیشن‌هایی است که هر طبیعت گردی باید نصب کند. این برنامه به‌صورت آفلاین کار می‌کند و آموزش‌های کاربردی درباره مواجهه با مواقع بحرانی سفر ارائه می‌دهد. با داشتن اپلیکیشن Offline Survival Manual می‌توانید نحوه درست کردن آتش، پیدا کردن غذا، امدادرسانی، برپا کردن پناهگاه و… را یاد بگیرید و در صورت نیاز به بهترین شکل ممکن از خودتان مراقبت کنید.

۲- Yonder

یاندر (Yonder) یک اپلیکیشن طبیعت گردی است که برای اشتراک‌گذاری اخبار و مطالب توسط گردشگران طبیعت طراحی شده است. این برنامه همانند یک شبکه اجتماعی است و به کاربران این امکان را می‌دهد که بتوانند از تجربیات سایر طبیعت گردها استفاده کرده و سفر لذت بخش‌تری را تجربه کنند. شما با نصب این نرم‌افزار می‌توانید ویدئوهای جذاب طبیعت گردی را مشاهده کنید و با دوستان خود درباره مکان‌های گردشگری مختلف تبادل نظر کنید.

شما می‌توانید از برنامه Yonder برای پیدا کردن مقاصد جذاب برای سفر و کسب اطلاعات مفید مناسب است. به‌عنوان مثال اگر قصد مسافرت از رشت به مشهد را دارید، قبل از خرید بلیط هواپیما رشت مشهد بهتر است که با افرادی که سابقه سفر طبیعت گردی به مشهد را داشته‌اند تبادل نظر کنید و بهترین مناطق برای گردش را بشناسید و دست پر به سفر بروید.

PeakVisor اپلیکیشنی آفلاین برای طبیعت گردان

۳- PeakVisor

PeakVisor یکی دیگر از برنامه‌های موبایلی مناسب برای طبیعت گردی است که به‌صورت آفلاین کار می‌کند. این برنامه شرایط لازم برای شناسایی کلبه‌های کوهستانی، مسیرهای مناسب پیاده‌روی، منظره‌ها و ارتفاع قله‌ها را برای شما فراهم می‌کند. با توجه به ساز و کار آفلاین PeakVisor، شما در سخت‌ترین شرایط و بدترین مناطق نیز می‌توانید از امکانات PeakVisor استفاده کرده و نیازهای خودتان را برطرف کنید.

۴- Weather Live

Weather Live یک برنامه اختصاصی برای بررسی تغییرات آب و هوایی است. با توجه به این که شما طی طبیعت گردی در شرایط جوی مختلف قرار می‌گیرید لازم است که از آخرین وضعیت آب و هوا مطلع باشید. این کار به شما کمک می‌کند که آمادگی کافی برای مواجه شدن با هر شرایطی را داشته باشید و در صورت تغییر ناگهانی هوا هشدار دریافت کنید.

به عبارتی با نصب اپلیکیشن Weather Live می‌توانید وضعیت آب و هوا را به‌صورت آنلاین مشاهده کنید و سفر خود را بر اساس آن تنظیم کنید. به‌عنوان مثال در مسافرت به مشهد، وقتی که این برنامه را نصب داشته باشید، می‌توانید بر اساس شرایط جوی نسبت به رزرو هتل مشهد یا کمپ در دل طبیعت تصمیم بگیرید.

Gaia GPS یک نقشه کامل برای طبیعت گردان

۵- Gaia GPS

Gaia GPS یک نقشه حرفه‌ای است نقشه‌های کاملی از مناطق کوهستانی، بیابانی و طبیعت ارائه می‌کند. با نصب این برنامه می‌توانید بهترین مسیر برای پیاده‌روی و رفتن به ارتفاعات را شناسایی کنید. همچنین، اپلیکیشن Gaia GPS امکان دسترسی به اطلاعات آب و هوا را در اختیار شما قرار می‌دهد.

این اپلیکیشن یک راهنمای حرفه‌ای برای علاقه‌مندان به طبیعت است و شرایط لازم برای سفر امن و آسان را برای گردشگران فراهم می‌کند. پس اگر اهل طبیعت گردی هستید و زیاد به سفر می‌روید حتما این اپلیکیشن کاربردی را نصب کنید.

۶- pl@ntnet

pl@ntnet یک اپلیکیشن طبیعت گردی متفاوت است که امکان شناسایی گل و گیاهان موجود در طبیعت را فراهم می‌کند. شما می‌توانید عکس گیاهان پیش روی خود را بگیرید و سپس داخل اپلیکیشن بارگذاری کنید. در ادامه نام و مشخصات گیاهان ارسالی برای شما شرح داده می‌شود. دقت داشته باشید که pl@ntnet تمام گیاهان موجود در کشورهای اروپایی را به‌طور کامل پوشش می‌دهد و ممکن است برخی از گیاهان منطقه ما را شناسایی نکند.

اپلیکیشن AllTrails

۷- AllTrails

AllTrails یک اپلیکیشن حرفه‌ای و کامل برای طبیعت گردی است. این اپلیکیشن برای پیدا کردن بهترین مسیرها برای کوه‌پیمایی، مسیرهای جنگلی، پیاده‌روی و ارتباط با سایر گردشگران مورد استفاده قرار می‌گیرد. با نصب اپلیکیشن AllTrails، این امکان را دارید که با استفاده از GPS، موانع پیش روی خود را ببینید و اطلاعاتی مفید درباره مسیر به دست آورید. در واقع برنامه GPS به شما کمک می‌کند که بهترین مسیر برای طبیعت گردی را شناسایی کرده و سفری دلچسب را تجربه کنید.

نکات مهم استفاده از اپلیکیشن ها در طبیعت گردی

در بخش قبلی با بهترین اپلیکیشن‌های طبیعت گردی آشنا شدید. هر یک از این اپلیکیشن‌ها مزایای خاص خود را داشته و می‌توانند به‌عنوان یک راهنمای خوب برای شما حین سفر به طبیعت باشند. برای این که بتوانید استفاده بهتری از اپلیکیشن‌های طبیعت گردی داشته باشید لازم است که یک سری نکات مهم را رعایت کنید. این نکات را برای شما شرح می‌دهیم تا به عنوان مثال قبل از رزرو بلیط هواپیما رشت مشهد و گردشی ماجراجویانه در مشهد، خودتان را برای یک سفر طبیعت گردی مهیج آماده کنید. البته این یک مثال ساده است و شما می‌توانید از این اپلیکیشن‌ها برای راحتی سفر به مناطق دلخواه خود استفاده کنید.

  • قبل از شروع طبیعت گردی، اپلیکیشن‌ها را نصب کنید و طرز استفاده از آن‌ها را یاد بگیرید تا حین سفر با مشکل مواجه نشوید.
  • تنها به یک اپلیکیشن اتکا نکنید و چندین برنامه را به‌صورت ترکیبی استفاده کنید.
  • این اپلیکیشن‌ها تنها با هدف کمک به راحتی سفر شما طراحی شده‌اند اما همه چیز به خود شما بستگی دارد. پس باید در اجرای تکنیک‌های معرفی شده توسط اپلیکیشن هوشیار عمل کنید.
  • طی سفرهای طبیعت گردی ممکن است از مناطق صعب العبور، سخت، بدون آنتن و پر چالش عبور کنید پس باید برنامه‌های آفلاین را نیز نصب کنید.

سخن پایانی

طبیعت گردی جزو تفریحاتی است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت. سفر به طبیعت یک راهکار عالی برای ثبت خاطرات هیجان انگیز و کمک به حفظ سلامتی است. این تفریح سالم، در کنار مزایای زیادی که دارد همراه با یک سری چالش‌ها همراه است و ممکن است شما را اذیت کند.

برای حل این مشکلات و داشتن سفری راحت می‌توانید از اپلیکیشن‌های موبایلی کمک بگیرید. در این مقاله ۷ اپلیکیشن ضروری برای سفرهای طبیعت گردی و ادونچری را به شما معرفی کردیم. با نصب این برنامه‌ها و کمک گرفتن از آن‌ها خیال شما حین سفر به طبیعت راحت خواهد بود و می‌توانید لحظاتی به یاد ماندنی را تجربه کنید.

source

توسط elmikhabari.ir