در این مطلب با همه مشکلات اپل واچ سری 10 که خریداران این ساعت تا به امروز با آنها روبرو شده‌اند و روش‌های ساده حل آنها آشنا می‌شوید.

راهنمای خرید تکراتو

اپل واچ سری 10 از بهترین ساعت های هوشمند 2024 است و با اینکه تا اینجا بسیاری از کاربران از این محصول رضایت داشته‌اند، نباید فراموش کرد که هیچ فناوری بی‌عیب و نقص نیست. اپل واچ سری 10 هم مشکلات مهمی ندارد اما کاربران یکسری مشکل جزئی را با این ساعت اپل تجربه کرده‌اند که در این مطلب با آنها آشنا شده و روش حل آنها را یاد می‌گیرید.

باید اشاره کنیم که لزوما همه کاربران این مشکلات را تجربه نمی‌کنند. در واقع ممکن است ساعت شما هیچ کدام از این مشکلات را نداشته باشد. علاوه بر این، ممکن است به مرور که کاربران بیشتری از این ساعت اپل استفاده می‌کنند، مشکلات بیشتری از آن گزارش شود. با در نظر گرفتن این نکات، بررسی مشکلات اپل واچ سری 10 را شروع می‌کنیم.

مشکلات اپل واچ سری 10

اپل واچ سری 10 که به تازگی رونمایی شده، از نظر ظاهر شبیه به همه ساعت‌های اپل به نظر می‌رسد، اما حالا این ساعت اپل نسبت به قبل شیک‌تر و کاربردی‌تر شده است. این ساعت دارای فریمی باریک‌تر و قابلیت‌هایی مثل تشخیص وقفه تنفسی در خواب، نمایشگر همیشه روشن، ابعاد بزرگتر نسبت به قبل و امکانات مختلفی است.

مشکلات اپل واچ سری 10
مشکلات اپل واچ سری 10

اما همانطور که اشاره شد، این محصول هم مثل هر فناوری بی‌عیب و نقص نیست و بعضی از کاربران مشکلاتی مثل هنگ کردن اپلیکیشن موزیک، مشکلات جفت کردن، مشکلات شارژ، اعلان‌ها و غیره را با این ساعت اپل تجربه کرده‌اند که در ادامه با رایج‌ترین آنها و روش حل این مشکلات آشنا می‌شوید.

بیشتر بخوانید: بهترین ساعت های هوشمند ورزشی

1. کرش کردن اپلیکیشن موزیک (یا سایر اپلیکیشن‌ها)

کرش کردن یا همان هنگ کردن یکی از مشکلات رایج بسیاری از پلتفرم‌های موبایلی از جمله Watch OS است. طبق گزارش‌های به دست آمده از کاربران، یکی از مشکلات اپل واچ سری 10 و همچنین اپل واچ اولترا 2، هنگ کردن اپلیکیشن اپل موزیک است.

مشکلات اپل واچ سری 10

از آنجایی که این مشکلات در هر دو ساعت مشاهده می‌شوند، این احتمال وجود دارد که این مشکل نرم افزاری و مربوط به Watch OS باشد. به همین دلیل ممکن است اپل با انتشار یک آپدیت جدید این مشکل را حل کند اما خوشبختانه برای این مشکل، راهکارهایی وجود دارد.

راهکارها:

  • برای حل مشکل ساعت اپل واچ سری 10 اول اپلیکیشن Watch را در آیفون باز کنید. سپس وارد اپلیکیشن موزیک و بعد تنظیمات شوید. حالا گزینه Automatically Add Music را غیرفعال کنید. در مرحله بعد، اپلیکیشن Music ساعت را ببندید. همچنین بهتر است که ساعت را شارژ کرده و بعد روشن کنید تا همگام سازی انجام شود. در غیر این صورت، تغییرات ایجاد شده ذخیره نخواهند شد.
  • اگر با اپلیکیشنی به غیر از موزیک مشکل دارید، اول آپدیت‌های در حال اجرا را با رفتن به اپ استور و سپس Account > Updates بررسی کنید. همه آپدیت‌های موجود را نصب کنید.
  • یکی دیگر از روش‌های حل مشکل اپلیکیشن اپل واچ سری 10 حذف و نصب مجدد اپلیکیشن‌ها است. البته این راهکار برای اپلیکیشن‌هایی قابل اجرا است که جزء نرم افزارهای سیستمی نباشند. وارد اپلیکیشن Watch شده و سپس مسیر My Watch > Installed on Apple Watch را طی کنید. حالا روی اپلیکیشن مورد نظر ضربه زده و تیک Show on Apple Watch را بردارید. سپس اپلیکیشن را مجدد نصب کنید. اگر هیچ کدام از این روش‌ها به حل مشکل نرم افزاری اپل واچ سری 10 کمکی نکردند، آخرین راهکار کمک گرفتن از یک متخصص یا پشتیبانی اپل است.

2. مشکلات جفت کردن (و خطای iPhone out of date)

جفت کردن اپل واچ و آیفون بسیار راحت است اما به هر حال احتمال بروز مشکل در این زمینه هم وجود دارد. تعدادی از کاربران اپل واچ سری 10، هنگام جفت کردن ساعت با گوشی دچار مشکل شده و پیام خطای iPhone out of date را دریافت کرده‌اند. خوشبختانه حل کردن این مشکل هم بسیار راحت است.

مشکلات اپل واچ سری 10

راهکارهای زیر می‌توانند به حل این مشکل و بعضی دیگر از مشکلات اپل واچ سری 10 در زمینه جفت شدن کمک کنند.

راهکارها:

  • خطای iPhone out of date یعنی اینکه نسخه iOS گوشی شما پشتیبانی نمی‌شود. برای استفاده از اپل واچ سری 10 باید iOS 18 را روی گوشی خودتان نصب کرده باشید. برای آپدیت آیفون، وارد مسیر Settings > General > Software Update شده، آپدیت‌ها را به صورت دستی بررسی کرده و پیام‌های روی صفحه را بررسی و دنبال کنید.
  • اگر برای جفت کردن اپل واچ با آیفون به روش viewfinder مشکل دارید، می‌توانید جفت کردن دستی را امتحان کنید. در صفحه جفت کردن، روی Pair Apple Watch Manually ضربه زده و مراحل را دنبال کنید.
  • اگر هنوز مشکل حل نشده، می‌توانید گوشی و ساعت را ریبوت کنید. بسیاری از مواقع، یک ریست ساده به حل مشکلات رایج اپل واچ سری 10 کمک می‌کند. برای ریبوت کردن ساعت، کلید کنار را نگه دارید تا وقتی که گزینه Slide to power off نمایان شود. حالا دکمه را بکشید تا ساعت خاموش شود.
  • در صورتی که با خطای Unable to check for update روبرو می‌شوید، وای فای را روشن و خاموش کرده و هر دو دستگاه را ریبوت کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین ساعت هوشمند تا 1 میلیون تومان

3. مشکلات شارژ

یکی دیگر از مشکلات اپل واچ سری 10 که معمولاً زیاد مشاهده نمی‌شود، مشکلات مربوط به شارژ هستند. هنگام شارژ، باید یک آیکن رعد و برق سبز رنگ را روی ساعت مشاهده کنید. اگر با وجود اینکه ساعت به شارژر وصل شده، این آیکن را مشاهده نمی‌کنید، می‌توانید از راهکارهای زیر استفاده کنید.

مشکلات اپل واچ سری 10

راهکارها:

  • اول مطمئن شوید که ساعت درست روی پد شارژ قرار گرفته و کابل شارژ هم به خوبی به شارژر و آداپتور وصل شده باشد. همچنین مطمئن شوید که پریز برق مشکلی نداشته باشد.
  • حالا ساعت را ری‌استارت کنید. اگر مشکل نرم افزاری باشد، ممکن است این کار به حل آن کمک کند. برای انجام این کار، دکمه کنار ساعت و پیچ دیجیتال را نگه دارید تا وقتی که لوگوی اپل را ببینید.
  • اگر مشکل همچنان ادامه دارد، شارژر مغناطیسی و پشت شارژر اپل واچ را تمیز کرده و دوباره امتحان کنید.
  • آخرین راهکار، امتحان کردن یک کابل متفاوت است. معمولاً اپل توصیه می‌کند که همیشه از کابل ارایه شده با ساعت استفاده کنید اما احتمال آسیب دیدن هر کابلی وجود دارد و ممکن است مشکل شارژ نشدن اپل واچ مربوط به خرابی کابل باشد.

4. مشکلات اعلان‌ها

سیستم عامل ساعت‌های اپل نسبت به همیشه قدرتمندتر و پایدارتر شده اما همیشه احتمال بروز مشکل در هر نرم افزاری وجود دارد و مشکلات مربوط به اعلان‌ها، جزء رایج ترین مشکلات اپل واچ سری 10 و در مجموع انواع اپل واچ هستند.

مشکلات اپل واچ سری 10

راهکارها:

  • اول از همه، توصیه می‌شود که دو احتمال ساده‌ای را که معمولاً نادیده گرفته می‌شوند، بررسی کنید یعنی فعال بودن Do Not Disturb که مانع از نمایش اعلان‌ها می‌شود یا قرار داشتن گوشی روی حالت پرواز.
  • اگر اعلان‌های اکثر اپلیکیشن‌ها را دریافت می‌کنید و فقط چند اپلیکیشن خاص در این زمینه مشکل دارند، وارد اپلیکیشن Watch گوشی شده و روی Notifications ضربه بزنید. حالا صفحه را اسکرول کرده و اپلیکیشن مورد نظر را پیدا کنید. روی اپلیکیشن مورد نظر ضربه زده و در پنجره باز شده گزینه Show Alerts را انتخاب کنید. این کار باید به حل مشکل نرم افزاری اپل واچ سری 10 کمک کند.

بیشتر بخوانید: بهترین ساعت هوشمند تا 2 میلیون تومان

5. مشکلات بلوتوث و وای فای

بررسی مشکلات اپل واچ سری 10 را با مشکلات وای فای و بلوتوث ادامه می‌دهیم که معمولاً جزء مشکلات رایج دستگاه‌های موبایل هستند. اگر ساعت شما هم برای اتصال به بلوتوث یا وای فای مشکل دارد، چند احتمال در این زمینه وجود دارند که در ادامه آنها را بررسی می‌کنیم.

مشکلات اپل واچ سری 10

راهکارها:

  • صرف نظر از اینکه مشکل مربوط به وای فای است یا بلوتوث، اول مطمئن شوید که به درستی به شبکه بلوتوث یا وای فای مورد نظر متصل شده‌اید.
  • یکی دیگر از دلایل رایج، فعال بودن حالت پرواز در اپل واچ است. پس مطمئن شوید که گزینه حالت پرواز در اپل واچ شما غیرفعال باشد.
  • اگر همچنان مشکل پابرجاست، اپل واچ را با نگه داشتن همزمان دکمه پهلو و پیچ دیجیتال ری استارت کنید.

6. مشکلات آپدیت

اپل واچ سری 10 هنوز یک ساعت بسیار جدید است و آپدیت مهمی برای آن منتشر نشده اما به احتمال زیاد وقتی که اپل شروع به انتشار آپدیت‌هایی برای حل باگ و ارتقای عملکرد نرم افزاری ساعت کند، مشکلات آپدیت هم تبدیل به یکی از رایج ترین مشکلات اپل واچ سری 10 خواهد شد. برای حل این مشکل، نگاهی به مشکلات کلی آپدیت اپل واچ داریم که تا به امروز برای بعضی ساعت‌های این شرکت ایجاد شده و ممکن است اپل واچ سری 10 هم این مشکلات را داشته باشد.

مشکلات اپل واچ سری 10

قبل از ادامه، اول مطمئن شوید که اپل واچ شما به شارژر وصل شده است. انجام این کار الزامی نیست اما می‌تواند مفید باشد چون معمولاً حین شارژ، باتری دستگاه سریع‌تر تخلیه شده و ممکن است خاموش شود که در این صورت احتمال آسیب رسیدن به ساعت وجود دارد. همچنین، بهتر است که گوشی آیفون را نزدیک داشته باشید و ساعت و گوشی هر دو به وای فای وصل شده باشند.

راهکارها:

  • اگر کارهای ذکر شده را انجام دادید و ساعت همچنان آپدیت نمی‌شود، گوشی را ری استارت کنید.
  • گاهی اوقات، نداشتن فضای کافی مانع از آپدیت دستگاه می‌شود. برای اطمینان از اینکه ساعت شما فضای لازم را دارد، وارد بخش تنظیمات شده، سپس مسیر General > About را طی کرده و Available را پیدا کنید. اگر فضای حافظه ساعت پر شده، چند اپلیکیشن، ویدیو یا فیلم اضافه را پاک کرده و بعد دوباره آپدیت را امتحان کنید.
  • اگر مشکل هنوز ادامه دارد، فایل آپدیت نرم افزار را حذف کنید. برای انجام این کار در گوشی به اپلیکیشن Watch رفته و سپس مسیر General > Software & Update > Delete را طی کنید. بعد از آن، ساعت را ری استارت کرده و دوباره آپدیت را دانلود کنید.

جمع‌بندی

اپل واچ 10 یکی از پیشرفته‌ترین ساعت‌های هوشمند بازار است و امکانات و قابل‌های زیادی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در عین حال ممکن است کاربران این ساعت هم مثل هر فناوری دیگری مشکلاتی را با این ساعت تجربه کنند از جمله مواردی که در این مطلب بررسی شدند. آشنایی با مشکلات اپل واچ سری 10 و روش حل آنها به شما کمک می‌کند تا به بهترین شکل ممکن از این ساعت هوشمند استفاده کنید. امیدواریم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

سوالات پرتکرار

ماندگاری شارژ باتری اپل واچ سری 10 چقدر است؟

ماندگاری شارژ این ساعت برای استفاده‌های معمولی و انجام کارهایی مثل بررسی زمان، دریافت اعلان‌ها، استفاده از اپلیکیشن‌ها و انجام ورزش 60 دقیقه‌ای، 18 ساعت است.

اپل واچ سری 10 چه مشکلاتی دارد؟

مشکل کرش کردن اپلیکیشن موزیک، مشکلات جفت کردن، شارژ و اعلان‌ها جزء مشکلات رایج اپل واچ سری 10 برای بعضی از کاربران هستند.

چطور مشکل جفت نشدن اپل واچ سری 10 با گوشی را حل کنیم؟

اول مطمئن شوید که iOS 18 روی گوشی آیفون شما نصب شده است، سپس جفت کردن دستی را با استفاده از گزینه Pair Apple Watch Manually امتحان کنید. اگر مشکل حل نشد، گوشی و ساعت را ریبوت کنید.

بیشتر بخوانید:

منبع: androidauthority

نظر شما درباره مشکلات اپل واچ سری 10 چیست؟ آیا راهکاری دیگری را می‌شناسید که به آن اشاره نکرده‌ایم؟ دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

source

توسط elmikhabari.ir