پاسداری از دنیای مارول کار سختی‌ست ولی به این معنا نیست که همه‌ی قهرمانان باید در ۲۴ ساعت روز لباس ویژه‌ی خود را بپوشند. بسیاری از قهرمانان دنیای مارول بیرون از انجمن ابرقهرمانی به فعالیت‌هایی مجزایی مشغول هستند که برخی از آن‌ها بسیار موفق به شمار می‌آیند. بنابراین، شاید جای شگفتی نداشته باشد که بعضی از آن‌ها رو به دنیای موزیک آورند. از آهنگ‌های پاپ گرفته تا راک، چندین قهرمان مارول در گوشه‌وکنار دنیای موزیکال دیده می‌شوند.

دزلر

سرشناس‌ترین قهرمان موزیکال مارول کسی نیست جز الیسون بلر که بیش‌تر با نام دزلر شناخته می‌شود. او که به عنوان خواننده‌ی دیسکو در کمیک‌ها رونمایی شد، بسیار زود مسیر تکی خود را در جایگاه قهرمانی پیمود که در زمینه‌ی موزیک به موفقیت دست یافته است. دزلر که به لطف جهش‌یافتگی‌اش می‌تواند آوا را تبدیل به روشنایی کند، بیش‌تر با ایکس-من و تیم‌های مربوط به این گروه سروکار دارد.

این قهرمان به عنوان یک موزیسین از قابلیت‌هایی خود بهره می‌برد تا نمایش‌های نورانی شگفت‌انگیزی را به اجرا درآورد و با آمیزش موزیک و سویه‌های دیداری هوادارانش را هیجان‌زده کند. دزلر همچنین می‌تواند با توانایی‌های خود میدان‌های انرژیک و دیگر گونه‌های نوری را پدید آورد تا در نقش یک مدافع ظاهر شود. از سقوط کراکوآ به بعد، دزلر از کار خود استفاده کرده است تا فضایی امن برای جهش‌یافتگان ایجاد کند.

لایلا چنی

دزلر تنها قهرمان جهش‌یافته‌ی موفق موزیکال دنیای مارول نیست. چندین سیاره هوادار لایلا چنی راک‌هد هستند. او در نخستین حضور خود توسط گروه نیو میوتنتز از تلاش برای ترورش در یک کنسرت نجات پیدا کرد و پس از آن برخوردهای فراوانی با این گروه داشت و حتی پیوندی رمانتیکی را با کنون‌بال آغاز کرد.

قابلیت‌های جهش‌یافتگی این قهرمان مارول به پس‌زمینه‌ی موزیکال او مربوط هستند؛ چرا که لایلا می‌تواند خودش را به هر جایی تلپورت کند که صدایش در آن جا بوده است. با توجه به این که موزیک او در جهان‌های گوناگون شنیده می‌شود، لایلا می‌تواند خودش را به مکان‌های بی‌شماری در سراسر هستی تلپورت کند.

لونا اسنو

این قهرمان موزیکال که اول در بازی موبایلی Marvel Future Fight رونمایی شد، با عنوان War of the Realms: New Agents of Atlas پا به دنیای کمیک‌ها گذاشت. در جایگاه موفق‌ترین ستاره‌ی کی-پاپ دنیای مارول، لونا اسنو توانایی‌های کرایوژنیک‌ خود را زمانی به دست آورد که از هوادارانش در برابر یورش A.I.M. در یکی از کنسرت‌هایش دفاع می‌کرد.

علاوه بر فعالیت‌های تکی‌اش، لونا یکی از اعضای فعال مأموران اطلس و گروه ابرقهرمانان کره‌ی جنوبی با اسم تایگر دیویژن است. قابلیت‌های او اجازه می‌دهند تا یخ تاریک بیافریند و از آن برای یورش به دشمنانش استفاده کند یا یخ روشن پدید آورد و با آن خود و پیرامونیانش را بهبود بخشد. از برجسته‌ترین عملیات‌های ابرقهرمانی لونا اسنو می‌توان به رویداد War of the Realms اشاره کرد که او سرگرم دفاع از آسیای شرقی در برابر ارتش ملکیث و جلوگیری از نابود شدن قطب شمال بود.

گوست-اسپایدر

گوئن استیسی زمین-۶۵ پس از این که توسط یک عنکبوت رادیواکتیوی نیش خورد تبدیل به یکی از ابرقهرمانان بنیادینی شد که به نجات مولتی‌ورس در رویداد Edge of Spider-Verse پرداخت. در کنار دفاع از زمین-۶۵، گوئن دبیرستان را به پایان می‌رساند و درامر یک گروه پانک راک به نام مری جینز بود. این گروه حتی بعد از به پایان رسیدن دوران دبیرستان اعضایش از هم نپاشید.

از آن جایی که زندگی گوئن با هویت گوست-اسپایدر شامل رخدادهای خطرناکی می‌شود، مری جینز نیز گاهی دچار این تهدیدات است. در پایان، گوئن استیسی تصمیم گرفت تا هویت ابرقهرمانی خودش را برای اعضای گروهش آشکار کند تا با خیال راحت‌تر زندگی موزیکال خود را در کنار فعالیت‌های قهرمانانه‌اش پیش ببرد.

اسپایدر-پانک

گوست-اسپایدر تنها قهرمان اسپایدر-ورس نیست که سرگرم شغل‌های موزیکال است. هابرت براون قهرمانی‌ست که توانایی‌هایش از آلودگی افسارگسیخته‌ی نورمن آزبورن سرچشمه گرفته است. با بسط دادن فلسفه‌ی پانک راک خود به یک هویت قهرمانی، هابی تبدیل به اسپایدر-پانک شد تا در برابر همه‌ی شکل‌های پلید تسلط در مولتی‌ورس ایستادگی کند.

این قهرمان پس از به زیر کشیدن فرمانروایی آزبورن در زمین-۱۳۸، ماسک از چهره برداشت تا خودش را به عنوان بخشی از مردم نشان دهد. در بین کارهای ابرقهرمانی، هابی مشغول به نواختن گیتار و خواندن است. با رفتار بی‌خیالانه و دشمنی آشکاراش با مقامات و سلطه‌گری‌ها، منش پانک راک در همه‌ی جنبه‌های زندگی اسپایدر-پانک نمود پیدا می‌کند.

ریک جونز

این کاراکتر کمی پس از تبدیل بروس بنر به هالک با او رفیق شد و بعد از آن حتی خودش هم هر از چند گاهی رو به قهرمان بودن آورد؛ از سایدکیک کوتاه‌مدت کاپیتان آمریکا بودن تا تبدیل شدن به یک ابرقهرمان بر اساس پرتوهای گاما به اسم اِی-بامب. سویه‌ی دیگر زندگی ریک جونز مربوط به دنیای موزیک می‌شود. او در همان نخستین حضورش نشان داد که یکی از طرفداران سرسخت راکبیلی است. جونز پیش از برخوردش با بروس بنر به نواختن موزیک‌های بادی هالی سرگرم بود.

اگر بخواهیم درباره‌ی سبک فعالیت موزیکال این قهرمان مارول بگوییم باید اشاره کرد که جونز به سمت سبک خواننده-ترانه‌پرداز سوق پیدا کرد و همزمان به نواختن گیتار و هارمونیکا پرداخت. البته به خاطر پیوندهای ابرقهرمانی، زندگی ریک دچار آشوب شد تا از دنیای موسیقی فاصله بگیرد اما در هر صورت توانایی‌های موزیکال او همچنان بخشی بنیادی از شخصیتش است.

دارلا دیرینگ

هنگامی که فنتستیک فور می‌خواستن مقدمات یک سفر دور و دراز برای بررسی درمان‌ بیماری تابش کیهانی خود را جفت و جور کنند، رید ریچاردز به اعضای خانواده‌اش گفت تا جایگزین‌های مناسبی برای خود بیابند. اولین کسی که جانی استورم توانست موافقتش را جلب کند یک پاپ استار به اسم دارلا دیرینگ بود. دارلا هویت میس تینگ را به خود گرفت و یک زره بیرونی را به کمک رید تن کرد. در جایگاه یکی از اعضای فعال فنتستیک فور، دارلا خیلی زود خودش را به عنوان کسی اثبات کرد که می‌تواند از پس فعالیت‌های ابرقهرمانی برآید.

در بین درگیری‌هایش با تهدیدهای فرازمینی و پاسداری از فیوچر فاندیشن، دارلا رابطه‌ی عاشقانه‌ای با اسکات لنگ که رید برای جایگزینی خودش برگزیده بود آغاز کرد. بعد از بازگشت فنتستیک فور، دارلا دوباره به سراغ شغل موزیکال خود رفت که البته پایان برخوردهایش با قهرمانان دنیای مارول نبود.

source

توسط elmikhabari.ir