دلایل زیادی باعث میشوند که یک بازی ابرقهرمانی تبدیل به فرنچایز موفقی شوند، اما همچنان در طول ساخت بازی ممکن است که همهی ایدهها به دلیل کمبود بودجه، وقت و… نهایی نشوند. فرقی نمیکند که این محتواها DLC باشند و یا ایدههای اولیه، سری بازیهای بتمن آرکام هم از این قاعده مستثنی نیستند. اگر چه بعضی از این محتواها در یونیورس ArkhamVerse روایت یا توسط مادسازها اجرایی شدند اما برخی دیگر همچنان فرصت حضور در سری بازیهای جدید این فرنچایز را دارند. در ادامهی این مطلب با ویجیاتو همراه باشید.
داستان و محتواهای بیشتر از شخصیت Nightwing
با توجه به اینکه تیم دریک نقش کوچکی به عنوان رابین در آرکام سیتی دارد، اما شواهدی وجود دارد که نشان میدهد دیک گریسون هم در نقش نایتوینگ بازی خواهد کرد. Nighwing قرار بود در داستان اصلی بازی باشد و یا DLC خودش را مثل رابین و کت وومن داشته باشد. اما در عوض داستان این شخصیت به طورعجیب و بی سر و صدایی به پایان رسید. بنابراین نتایج نشان میدهد که Rocksteady برای داستانگویی بیشتر این شخصیت احتمالاً تمام پول و وقت خود را تمام کرده بود.
لباسها بیشتر برای کارکترها
به طور کلی در بازی آرکام نایت مجموعاً ۳۹ لباس با احتساب نسخهی پلیاستیشن و DLCها برای کارکترها وجود دارد. همچنین این فرنچایز یکی از بازیهایی است که دارای بیشترین لباس برای شخصیتهای خود است. با این وجود جای خالی بعضی از لباسها در این بازی حس میشود. برای مثال شخصیتهای قابل توجهی مانند Nightwing Red Hood و Robin دارای کمترین لباس بودند. در ابتدا قرار بود با انتشار DLCهای جدید، این شخصیتها لباس بیشتری بگیرند اما متاسفانه شاهد این اتفاق نبودیم.
نکتهی قابل توجه در مورد این لباسها، نبودن لباسهای معروف بتمن است! از جمله لباسهایی که بر اساس کمیک The Long Halloween ساخته شده بودند. از آنجایی که آرکام نایت در هالووین اتفاق میافتد، انتظار دیدن این لباس را در بازی داشتیم. اما خوشبختانه بسیاری از لباسها توسط مادسازان PC به بازی اضافه شدند.
مکانیک مبارزه ریتمیک (Rhythm-Based Combat)
آرکام اسایلم در زمان تولید خود با تغییرات زیادی روبرو شد. به طور مثال، مراحل آماده سازی و درست کردن انیمیشنهای شنل بتمن، دو سال به طول انجامید. این بازی همچنین تغییرات زیادی از جمله سیستم مبارزات خود را تجربه کرد. در ابتدا، مبارزات بتمن قرار بود ریتمیک باشد، چیزی که سالها بعد در عنوانی مثل Hi-Fi Rush دیدیم. ممکن بود در سال ۲۰۰۹ این نوع سیستم مبارزه خوب عمل نکند، در عوض راکاستدی آن را با سیستم مبارزه Freeflow انجام داد تا این نوع سیستم مبارزه با هر نسخه بهتر شود. چیزی که الهامبخش بسیاری از بازیها و استودیوهای دیگر شد که سیستمهای رزمی مشابهی به کار بگیرند.
نبود اسکین Nightmare در آرکام اوریجینز
با این وجود که آرکام اوریجینز یک پیش درآمد قوی محسوب میشود و انتظارات زیادی را در سالهای گذشته برآورده کرد، اما بازی در مراحل اولیه دارای بودجه کمی بود و این اتفاق باعث حذف اسکین Nightmare شد. نسخهای از بتمن که جوکر آن را فقط در جنون خود میدید. این اسکین باعث ایجاد مشکلاتی درون بازی مانند خراب کردن فایلهای ذخیره شده میشد. در طول این اتفاقات، زمانی برای حل این مشکل وجود نداشت و Montreal Games مجبور به حذف آن شد.
حذف شخصیت مد هتر
این شخصیت به عنوان تنها شروری که از بازی آرکام اسایلم حذف شد شناخته میشود. جرویس تچ با نام مستعار The Mad Hatter، یکی از معدود شرورهایی است که بتمن به دلیل ربودن و آزار و اذیت زنان از آن تنفر دارد. با توجه به سکانسهای اسکرکرو که بتمن قبلاً با آن شخصیت سر و کار داشت، دیدن این که مد هتر چه اتفاقاتی میتوانست در سری بتمن آرکام رقم بزند، بسیار جالب بود.
تغییرات آب و هوایی در آرکام اوریجینز
با توجه به اینکه وقایع این قسمت از بازی در دوران تعطیلات کریسمس اتفاق میافتد، به دلیل برف و کولاک شدید در برخی از مناطق بازی، بازیکنان مجبور میشدند تا در مبارزات از Detective Vision کمک بگیرند. متاسفانه اثرات آب و هوا به دلیل ایجاد مشکلات در عملکرد بازی حذف شدند، مانند نسخهی ریمستر آرکام اسایلم، برخی از طرفداران امیدوار بودند که این مشکل در نسخهی ریمستر آرکام اوریجینز هم حل شود که این نسخه هرگز ساخته نشد.
حذف شخصیت ویکتور زساس
شخصیت ویکتور زساس یکی از معروفترین قاتلان سریالی، در سری نسخههای بتمن است. زساس به کشتن مردم و تتو کردن تعداد قتلهایش روی پوست خود معروف است. در طول سالها، طرفداران شواهدی از انجام ماموریت جانبی ویکتور زساس در آرکام نایت پیدا کردهاند. نه تنها در زمانی که بتمن تلاش میکند که گوردون را پیدا کند، ما شاهد نشانههایی از زساس هستیم، بلکه مکالماتی بین زساس و بتمن وجود دارد که هرگز در بازی اتقاق نیفتاده است. با این حال، دلیل حذف ویکتور زساس هیچوقت تایید نشده است، اما حضور پروفسور پیگ در یک ماموریت جانبی میتواند دلیل حذف زساس باشد. هم زساس و هم پروفسور پیگ وحشیگری یکسانی دارند که هر دوی آنها را بسیار شرور نشان میدهد، بنابراین این نظریه وجود دارد که ویکتور زساس برای جلوگیری از اضافه کاریها حذف شده است.
شرورهای قابل بازی بیشتر در آرکام اوریجینز
بازی آرکام اوریجینز اولین عنوان در این سری بود که قابلیت بازی به صورت مولتیپلیر را داشت. یکی از نقاط قوت این بازی، قابلیت بازی با شخصیت دث استروک در قسمت Challenge Maps بود. با این حال برنامههایی برای برای اضافه کردن شخصیتهای جوکر و بین هم وجود داشت. اما این شخصیتها در پایان برای نسخه نهایی مولتی پلیر که در آخر حذف شد، در نظر گرفته شده بود. حتی دث استروک هم قربانی این عنوان حذف شده بود، زیرا بنا به گفته توسعهدهندگان این بازی، شرورها در نقشه قابلیت بازی داشتند اما متاسفانه ما شاهد این قابلیت در این نسخه نبودهایم!
جای خالی شخصیت کلی فیس در آرکام نایت
در ابتدا قرار بود که ما شاهد شخصیت کلیفیس (Clayface) در نسخه آرکام نایت باشیم، این شخصیت قرار بود بازگشت پرسر و صدایی بعد از مرگ خود در این نسخه داشته باشد. هیچگاه دلیل حذف کلیفیس در این نسخه مشخص نشد اما طرفداران حدس میزدند که ممکن بود در یکی از ماموریتهای ریدلر، این شخصیت شرور را ببینم. با این حال کلیفیس این شانس را دارد که دوباره در بازی گاتهام نایت به یک هیولای غول پیکر تبدیل شود و در آنجا شانس بیشتری از سری بازی بتمن آرکام داشته باشد.
بدنامترین شرور گاتهام!
پرومتئوس یکی از بدنام ترین ابرشرورهای گاتهام در آرکامورس به حساب میآید. هویت او مشخص نیست، اما زمانی که پدر و مادرش توسط پلیس کشته شدند، تبدیل به یک ابرشرور شد.در نسخه الحاقی Season Of Infamy برای آرکام نایت، همه افراد شرور متعلق به بازیهای گذشته بودند، اما یکی از مواردی که از این بسته الحاقی حذف شد، پرومتئوس بود. میتوان گفت که پرومتئوس، همان نیمهی تاریک شخصیت بتمن است که در دو نسخه قبلی یعنی آرکام اسایلم و آرکام سیتی حذف شده بود. هیچ منبع رسمی در مورد اینکه داستان او یا مبارزه او چگونه باشد وجود ندارد. در عوض، از اطلاعاتی که در فایلهای Season Of Infamy وجود دارد، برای تایید حضور او استفاده شد و او را به یکی از شرورانی تبدیل کرد که وجود داشت اما هرگز در سری بازی های بتمن آرکام ظاهر نشد.
بیشتر بخوانید:
source