پیتاکیت، به عنوان یکی از حامیان اصلی حوزه تصمیم در حوزه های آموزشی و انگیزشی، با برگزاری رویدادی هیجان انگیز در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، تحولی نو در آموزش مهارت های مدیریتی ایجاد کرد. این رویداد که محوریت آن بازی های مدیریتی بود، با تمرکز بر بازی جذاب «بیز: رقابت نام های تجاری در شهر»، خلق شده توسط مجموعه خلاق خانه پیریکا از هلدینگ چینش، تجربه ای به یادماندنی برای شرکت کنندگان رقم زد.

مراسم اختتامیه این رویداد با حضور مدیران و مسئولان دانشگاه و شرکت‌های حامی برگزار شد. سید مهرداد حسینی زیدآبادی، مدیرعامل گروه سیناپتک، ضمن تقدیر از زومجی به عنوان حامی رسانه‌‌ای، به اهمیت بازی‌‌های رومیزی در پرورش ذهن جوانان و ترویج فرهنگ و ارزش‌های اجتماعی اشاره کرد. وی همچنین “بیز” را ابزاری مؤثر برای پیوند تئوری و عمل دانست و از طرحی خبر داد که مسابقاتی مشابه در سطح دانشجویی، دانش‌آموزی و آزاد در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

زومجی به عنوان حامی رسانه‌ای رویداد پوشش متنی و ویدیویی کاملی را ارائه کرده است.

مدیرعامل سیناپ‌تک در ادامه افزود:

نطفه این کار حدود ۲ سال پیش شکل گرفت زمانی که آقای محمدزاده بازی بیز را به من هدیه کردند. در بازار دنبال این هستیم که مسائل فرهنگی، محیط زیستی و مسائل غیر اقتصادی را تبدیل کنیم به مزیت نسبی برای وضعیت رقابتی برای شرکت‌هایی که علاقمندند به این حوزه هستند. بنابراین من به آقای محمدزاده پیشنهاد دادم که ما با رویداد می‌توانیم ورود به بازار خوبی داشته باشیم ایشان هم برایشان جذاب بود. خوشبختانه اولین دانشگاهی که پیشنهاد ما را قبول کرد دانشگاه علوم و تحقیقات بود

محمد زیدآبادی، مدیرعامل سیناپ تک

ارزیابی موفقیتبیز

دکتر عطاالله پورعباسی، معاون ستاد علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی و فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، با ابراز خرسندی از برگزاری این رویداد، “بیز” را نمونه‌‌ای موفق از پیوند علم و عمل دانست. وی تأکید کرد که شاخص موفقیت این بازی باید با تعداد کارآفرینانی که از آن پرورش می‌یابند، سنجیده شود.

در رویداد بازی بیز همچنین مهدی محمدزاده، مدیرعامل هلدینگ چینش در گفتگو با زومجی توضیحاتی را پیرامون بازی بیز و هلدینگ چینش ارائه کردند:

خیلی خوشحالم که مجموعه زومجی فعالیت رسانه‌ای این رویداد را بر عهده گرفتند. ما در خانه پریکا با رویکرد طراحی اکوسیستم‌ها شرایطی را ایجاد می‌کنیم تا از ریشه های فرهنگی خودمان ترکیب جدیدی از بازی را خلق کنیم. بیز به عنوان اولین بازی ریلیتی استراتژی در دنیا در برد گیم ساخته شده است. یعنی تمام نقش هایی که در کارت‌ها به عنوان نقشه حرکت یا نقشه امتیاز یا سال حرکت یا سال ورشکستگی حضور دارد، همگی در دنیای واقعی کسب و کار یا بهتر است بگویم داد و ستد وجود دارد.

مهدی محمدزاده، مدیرعامل هلدینگ چینش

 او همچنین با دعوت از دکتر رحما بردبار، کارشناس ارشد پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، از دیرینه بازی در ایران سخن گفت.

دکتر بردبار با اشاره به تحقیقات تیمی ایتالیایی در شهر سوخته (سیستان)، بازی‌‌ با قدمت ۴۷۰۰ سال و بازی دیگری با قدمت ۶۰۰۰ سال را معرفی کرد و افزود که ایران از پیشگامان بازی در تاریخ بوده است. این دو بازی به عنوان قدیمی ترین بازی‌‌های کشف شده در دنیا هستند. محمدزاده نیز بر اهمیت بهره‌‌برداری از این میراث تأکید کرد و آن را مسئولیتی برای همه ایرانیان دانست.

در ادامه امید سیف‌الدینی، مدیرعامل پیتاکیت در رابطه رویداد بازی بیز و حمایت‌های پیتاکیت به رسانه زومجی گفت:

ابتدا ممنون از تیم زومجی، رویداد خیلی جذابی بود و امیدوارم که این گام اول یک گامی باشد  تا باعث مشارکت سایر شرکت ها در رویدادهای مشابه شود.  این برنامه استارتش از دانشگاه علوم و تحقیقات بود امیدواریم این رویداد بتواند به صورت کشوری برگزار شود. واقعاً خوشحالم و باعث افتخار است که به عنوان شرکت رایکا امید کارمانیا یا برند پیتاکی توانستیم در این رویداد مشارکت داشته باشیم.

امید سیف‌الدینی، مدیرعامل پیتاکیت

ویدیوی افتتاحیه

رویداد «بازی بیز: رقابت نامهای تجاری در شهر»

 در مجموع این رویداد بعد از ۲۰ روز برگزاری مسابقه در دانشگاه علوم و تحقیقات تهران میزبان نزدیک به ۵۰۰ شرکت‌کننده بود. و در نهایت در روز ۲۴ آذر ۱۴۰۳ در جریان مراسم اختتامیه سه شرکت‌کننده‌ با نام‌های علی‌رضا باغبان، محمدامین زرکوب و احمدرضا آقازاده به ترتیب برنده ۳۰ میلیون تومان، ۲۰ میلیون تومان و ۱۰ میلیون تومان جایزه برگزیدگان رویداد از طرف برند پیتاکیت شدند.

علاوه بر این به نفرات چهارم تا چهاردهم نیز از طرف ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی جوایز نقدی اهدا شد.

در پایان رویداد همچنین به رسانه زومجی به عنوان حامی رسانه‌ای رویداد تقدیر به عمل آمد.

«بیز»؛ بازی متفاوتی از دنیای کسب‌وکار

آنچه “بیز” را از سایر بازی‌‌ها متمایز می‌کند، شبیه‌‌‌سازی دقیق دنیای واقعی کسب‌‌‌وکار است. در این بازی، متغیرهایی مانند احساسات، رقابت و تصمیم گیری در سرنوشت بازیکنان نقش دارند. به گفته مهدی محمدزاده، مدیرعامل هلدینگ چینش، “بیز” اولین بازی واقع گرایانه استراتژی بردگیم (بازی رومیزی) در دنیا است که تمام نقش‌‌ها و کارت‌‌های آن، معادل‌‌هایی در دنیای واقعی سازمان‌ها و شرکت‌ها دارند. 

بیزو آینده آموزش عالی

رویداد “بازی بیز” را می‌توان گامی مهم در حوزه آموزش عالی کشور و احیای میراث باز‌ی‌های رومیزی در ایران دانست. این رویداد به دانشجویان فرصت می‌دهد تا مهارت‌های مدیریتی خود را در محیطی شبیه‌‌سازی‌ شده محک بزنند و با دنیای واقعی کسب‌‌‌‌‌وکار آشنا شوند.

برگزاری چنین رویدادهایی نشان‌دهنده توجه دانشگاه‌‌ها به آموزش‌های کاربردی و پرورش استعدادهای دانشجویان است.

source

توسط elmikhabari.ir