برخی از طرفداران نگران هستند که استفاده از Unreal Engine 5 منجر به لگ و بهینهسازی ضعیف Borderlands 4 شود.
Borderlands 4 در اوایل سال جاری پس از شکست تجاری بزرگ فیلم سری رسماً معرفی شد تا امید را در دل طرفداران این مجموعه زنده کند. از آن زمان تاکنون، هیجان برای بازی چهارم به آرامی در حال افزایش بوده است، به ویژه پس از انتشار اولین تریلر رسمی گیمپلی در The Game Awards 2024. بنابراین، انتظارها برای Borderlands 4 در حال حاضر در بالاترین سطح خود قرار دارد.
در مصاحبهای با Famitsu، آنتونی نیکلسون (Anthony Nicholson)، تهیهکننده Borderlands 4، با اعلام استفاده از Unreal Engine 5 در ساخت بازی، باعث شد برخی از طرفداران نگران شوند که موتور گرافیکی مذکور ممکن است منجر به نیازمندیهای سیستم بالا برای اجرای روان بازی شود و برخی دیگر نگران مشکلات عملکردی باشند.
او در این باره گفت:
به لطف Unreal Engine 5، ما قادر هستیم هر منطقه از جهان را طراحی کنیم، حتی در اندازهای بسیار بزرگ؛ بنابراین بازیکنان میتوانند در حین کاوش کارهای بیشتری انجام دهند.
به طور کلی، بهتر است نگرانیهای مربوط به لگهای احتمالی و بهینهسازی ضعیف را با کمی تردید در نظر گرفت. با وجود انتشار بازیهایی با مشکلات فنی، برخی از عناوین مانند Marvel Rivals از مشکلات ادعا شده ناشی از UE5 رنج نبردهاند.
Borderlands 4 در سال ۲۰۲۵ برای PC، Xbox Series X|S و PS5 منتشر خواهد شد.
source