استودیوی بتسدا (Bethesda) که اکنون متعلق به ایکس باکس است، طی سال‌های گذشته شاهد فراز و نشیب‌های بسیاری بوده. آخرین اثر AAA این استودیو یعنی Starfield، در ابتدا به‌عنوان اثری تاثیرگذار بر صنعت بازی‌های ویدئویی معرفی شد، اما پس از عرضه بازخوردهای متناقضی دریافت کرد. بسیاری از طرفداران معتقدند که موتور اختصاصی این استودیو، Creation Engine، ریشه اصلی مشکلات است و دیگر نمی‌تواند با استانداردهای مدرن همخوانی داشته باشد.

اکنون حتی یکی از هنرمندان ارشد سابق بتسدا نیز همین نظر را دارد و بر این باور است که ایکس باکس باید Creation Engine را کنار گذاشته و به‌جای آن از آنریل انجین ۵ استفاده کند. این تغییری است که بسیاری از استودیوهای بزرگ در سال‌های اخیر برای راحتی و پیشرفت فناوری خود به آن روی آورده‌اند.

در مصاحبه‌ای با کانال یوتیوب KIWI TALKZ، نیت پرکی‌پایل (Nate Purkeypile)، هنرمند سابق ارشد بتسدا، بیان کرد که بازی‌ها روی آنریل انجین ۵ عملکرد بهتری خواهند داشت. بااین‌حال، او معتقد است که استودیو به‌دلیل دشواری‌های تغییر موتور بازی‌سازی، احتمالاً چنین اقدامی را انجام نخواهد داد. اظهارات این فرد نشان می‌دهد که Creation Engine مدت‌ها پیش دوران اوج خود را پشت سر گذاشته و دیگر نمی‌تواند پاسخگوی نیاز پروژه‌های AAA مدرن که از بتسدا انتظار می‌رود را برآورده کند. او اینگونه بیان کرد:

با تجربه ساخت بازی‌های جهان‌باز روی هر دو موتور، هیچ شکی ندارم که نتایج کار روی آنریل انجین ۵ بهتر خواهد بود.

او در ادامه صحبت‌هایش به Starfield و برخی از چالش‌هایی که Creation Engine با آن روبه‌رو بود، پرداخت. به گفته او، رسیدن به استانداردهای مدرن در سیستم‌های رندرینگ و انیمیشن، زمان زیادی نیاز داشت و این فرایند را بسیار پیچیده کرده بود.

با این وجود، گفته می‌شود که بازی The Elder Scrolls 6 نیز از نسخه ارتقا یافته Creation Engine استفاده خواهد کرد، بنابراین احتمال تغییر موتور بازی‌سازی در حال حاضر کم به نظر می‌رسد. استفاده از آنریل انجین ۵ می‌تواند تحولی بزرگ برای بتسدا باشد، اما چالش‌های زیادی نیز برای چنین تغییری وجود دارد که ممکن است این تصمیم را برای مدیران ایکس باکس دشوار کند.

source

توسط elmikhabari.ir